چرا باید پکیج و آبگرمکن های فرسوده را عوض کنیم؟

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، همه به فکر سرویس سالیانه وسایل گرمایشی می‌افتند و به تبع، با استفاده از این وسایل، مصرف گاز شهروندی افزایش پیدا می‌کند. اینجاست که مشکل کاهش فشار گاز پیش می‌آید و صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف گاز مهم می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار ساختمان و عمران اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

چند سالی است که به همین علت، عمده مردم به سراغ وسایل گرمایشی کم‌مصرف‌تر رفته‌اند. پکیج‌ها و آبگرمکن های دیواری  علی الخصوص آبگرمکن بوتان به دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند و کاربرد دوگانه‌شان در گرمای محیط و آب، انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند.

باید دانست که این وسایل هم با وجود به‌روزبودن‌شان، اگر کهنه و فرسوده شوند دیگر دردی را دوا نمی‌کنند. اما آیا تعمیرات آن‌ها به صرفه است؟ یا باید به فکر یک مدل جدید با فناوری پیشرفته‌تر بود؟ برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید بدانیم یک پکیج دیواری یا آبگرمکن دیواری فرسوده، چه مشکلاتی دارد؟

مصرف انرژی بالا

پکیج ها و آبگرمکن های قدیمی معمولا در رده‌های انرژی پایین‌تری تولید می‌شدند و انرژی بیشتری را مصرف می‌کردند، آن‌ها حتی در رده انرژی E قرار می‌گرفتند، اما آبگرمکن‌ها و پکیج‌های دیواری جدید بوتان رده انرژی بالاتر و در نتیجه، مصرف کمتری دارند. پس بهتر است جایگزین آبگرمکن ها و پکیج های فرسوده پرمصرف شوند.

راز آسمان پایتخت

هزینه‌های تعمیر و نگهداری

قطعات آبگرمکن های دیواری و پکیج ها هم مانند هرچیز دیگری، این روزها گران شده‌اند و در صورت خرابی دستگاه، این افزایش قیمت، مشکل‌ساز می‌شود. درواقع داشتن یک دستگاه نو بسیار به صرفه‌تر از هزینه برای تعمیر دستگاه قدیمی است، حتی می‌توان به عنوان کمک هزینه، در طرح‌های تعویض دستگاه‌های فرسوده با نو نیز شرکت کرد. تعویض دستگاه‌های فرسوده باعث می‌شود هزینه‌های تعمیر و نگهداری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

راندمان کم دستگاه‌های قدیمی

تکنولوژی دستگاه‌های قدیمی معمولا به گونه‌ای است که راندمان کمی دارند اما دستگاه‌های جدیدتر، بازدهی بیشتری را ارائه می‌دهند و عملکرد بهتری را می‌توان از آن‌ها انتظار داشت.

استفاده از فشار آب زیاد

مدل‌های جدید آبگرمکن و پکیج دیواری نسبت به دستگاه‌های قدیمی با فشار کمتری از آب کار می‌کنند، باتوجه به اینکه اکنون در کلان‌شهر و مخصوصا در آپارتمان‌ها فشار آب به علت استفاده زیاد کاهش یافته است، استفاده از یک دستگاه به روز، می‌تواند این مشکل را حل کند و آب گرم را فوری و با فشار مناسب تهیه کند.

به طور کلی، هرچقدر هم آبگرمکن های قدیمی عملکرد خوبی ارائه دهند و حتی نیاز به تعمیر نداشته باشند، در عصر فناوری، مدل‌های جدیدتر با امکانات و مزایای بیشتر به بازار می‌آیند از همین رو باید به فکر خرید جدیدترین‌ها بود. در این میان، به جهت کاهش هزینه‌ها، بوتان شاپ کار متفاوتی انجام می‌دهد.

طرح تعویض آبگرمکن‌ و پکیج دیواری فرسوده با نو

فروشگاه محصولات بوتان « بوتان شاپ » از سال 1394 حدود شش سال است که طرح تعویض پکیج و آبگرمکن دیواری فرسوده را آغاز کرده است. در این طرح که تنها شامل دستگاه‌های دیواری می‌شوند، مشتریان می‌توانند آبگرمکن های دیواری و پکیج های فرسوده را به قیمت به ترتیب 500 هزار و یک میلیون تومان به فروشگاه محصولات بوتان تحویل دهند و این مبلغ کمک هزینه‌ای می‌شود برای خرید یک دستگاه نو!

نکته قابل توجه این است که این طرح، یک «طرح تعویض» و تنها با خرید یکی از محصولات پکیج بوتان یا آبگرمکن بوتان قابل اجرا است. همچنین گفتنی است که به دلیل محدودیت دسترسی، فعلا این طرح تنها در تهران اجرا خواهد شد و هزینه ارسال دستگاه‌ها نیز به عهده مشتری است.

در نهایت، در میان نمایندگی‌های بوتان، طرح تعویض آبگرمکن و پکیج دیواری فرسوده را تنها فروشگاه محصولات بوتان یعنی بوتان شاپ اجرا می‌کند.

حدود 25 سال پیش، فروشگاه محصولات بوتان در شرق تهران شروع به کار کرد. با گذر زمان و رواج خرید اینترنتی و البته، متعهد بودن این فروشگاه به خدمت‌رسانی در سراسر ایران، در سال 1388 فروشگاه اینترنتی محصولات بوتان نیز تاسیس شد.

اکنون مشتریان چه در تهران و چه در شهرستان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این فروشگاه، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند یا از طرح‌ها و جشنواره‌های موجود با خبر شوند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه محصولات بوتان مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن ۷۷۹۸۵۰۰۰-۰۲۱ با این فروشگاه تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند.

مرتبط با : بوتان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز