پیشروی سکه به سمت کانال ۱۸؟ / قیمت روز طلا 16 آذر 1401

لست سکند

طی دو روز گذشته شاهد افزایش نرخ شاخص ارزی در معاملات بازار متشکل ارزی کشور بودیم. پس از این نوسانات قیمتی شدید، نهاد بازارساز بانک مرکزی سیاست‌های جدیدی را ارائه کرد تا نوسانات قیمتی کاهش یابد. اما از سوی دیگر، در معاملات بازار در روزهای گذشته، نرخ سکه طلا افزایش چشمگیری داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در معاملات روز دوشنبه با چیزی نزدیک به ۲۹۵ هزار تومان افزایش هر قطعه سکه طلا ضرب امامی به رقم ۱۷ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان رسید. این در حالی بود که نرخ شاخص ارزی در معاملات رسمی بازار متشکل کم نوسان بود.

برخی از فعالان ارزی بازار تهران، معتقدند که فضای حال حاضر معاملات به علت حضور پر‌قدرت نهاد بازار‌ساز در معاملات ارزی است. هم‌چنین اجرای سیاست‌های بازدارنده و ترکیب تسهیل‌گری‌های صورت گرفته در فرآیند خرید ارز رسمی منجر به آرامشی نسبی در معاملات بازار شده است.

راز آسمان پایتخت

اما با وجود روند کم نوسان نرخ ارز در روزهای گذشته، قیمت سکه طلا با افزایش نرخ مجدد به میانه‌های نیمه دوم کانال ۱۷ میلیون تومانی رسید. در نتیجه قیمت آن به رقم ۱۷ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز چیزی حدود 10 هزار تومان افزایش قیمت داشتند. نیم سکه با قیمت۱۰ میلیون و ۵۰ هزار و ربع سکه با قیمت ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

گفتنی است، نرخ حباب سکه طلا امامی در روز گذشته در حوالی رقم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان محاسبه شد. این نرخ بیان‌گر اختلاف بین ارزش ذاتی و بهای معامله شده این سکه است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز