پول ناکامان ثبت نام خودرو چه می‌شود؟

لست سکند

با آغاز طرح ویژه فروش ایران خودرو و سایپا که از صبح دیروز کلید خورد، یکی از ابهامات بزرگ به وجود آمده برای عموم مردم این است که پول دریافت شده از آن‌ها به کجا خواهد رفت و خودروسازان چقدر از خواب این سرمایه در حسابشان سود خواهند برد؟ همچنین، آن‌ها می‌خواهند بدانند در صورت ناکامی در ثبت نام، تکلیف پولشان چه خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، ایران خودرو و سایپا این بار در طرح فروش ویژه خود شرایط جدیدی را اعمال کرده‌اند، به‌طوری که خودرو نه به واسطه اولویت ثبت نام، بلکه از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان تعلق خواهد یافت.

بر این اساس، بسیاری از متقاضیان بر این عقیده‌اند که در مرحله اول این طرح که با پیش پرداخت 50 درصدی قیمت مصوب خودرو همراه است، خودروسازان از محل خواب آن، سود بسیار هنگفتی به جیب خواهند زد. همچنین پاسخی در مورد این که در صورت ناکامی در قرعه‌کشی چه بر سر پول مردم خواهد آمد، دریافت نکرده‌اند که در ادامه به پاسخ این موضوع خواهیم پرداخت.

پول متقاضیان ناکام در قرعه کشی چه می‌شود؟

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو، در این مورد می‌گوید: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شود.

عباس تابش افزود:​ بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض شود، ​ نام نویسی منقضی می‌شود و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می‌شود و خودرو به او تعلق نمی‌گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که سرنوشت مبالغ دریافتی از متقاضیانی که در قرعه‌کشی برنده نمی‌شوند، چه خواهد شد، می‌گوید: هر یک از دو خودروساز یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده که مبالغ ناشی از ثبت‌نام خودروها از سوی متقاضیان به آن حساب واسط واریز می‌شود.

وی می‌افزاید: با حکم قضائی و نظارت دستگاه‌های نظارتی، تمامی پول‌ها در این حساب مسدود و بلوکه می‌شود و نه خودروساز و نه بانک، اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت؛ بنابراین هیچ گونه عملیات بانکی و تراکنشی با این مبالغ انجام نخواهد شد و طبیعتاً در چنین شرایطی، سودی هم به این پول تعلق نمی‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، این وزارتخانه به همراه دستگاه‌های نظارتی، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچگونه تخلفی در این حوزه صورت نگیرد و بر این اساس، نظارت کافی بر روی حساب واسط معرفی شده از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت تا هیچگونه عملیات بانکی با این مبالغ انجام نشود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، دستگاه‌های نظارتی مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آورده و پول بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد؛ پس جای نگرانی وجود ندارد چراکه وزارت صنعت به شدت مراقبت می‌کند تا این مبالغ بر اساس نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حساب واسط بلوکه باقی بماند و خودروساز حق دست‌اندازی به آن را ندارد.

پایان پیام

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز