پول‌های ایرانی در راه ترکیه و امارت

سرمایه گذاری در ترکیه-کاماپرس

بنابر ارزیابی‌های انجام شده، سالانه ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از ایران خارج می‌شود که این سرمایه‌ها بیشتر در کشورهای همسایه و نزدیک از جمله امارات و ترکیه و باقی کشورهای جهان هزینه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که در سال‌های گذشته روند فرار سرمایه و تمایل ایرانی ها به ثبت شرکت در دبی افزایش یافته هنوز آمار مشخصی از میزان فرار سرمایه وجود ندارد.

در سال‌های اخیر روند ثبت شرکت در امارات توسط ایرانی‌ها افزایش داشته و این امر خود را در بازار مسکن امارات بیشتر نشان می‌دهد.

بنابر نظر کارشناسان عدم توانایی دولت برای ایجاد  بستری امن و اطمینان‌بخش برای تجارت ایرانی‌ها در داخل کشور و عدم تضمین سوداوری سرمایه گذاری از عوامل تمایل ایرانی‌ها برای سرمایه گذاری در خارج کشور است.

راز آسمان پایتخت

سرمایه گذاری در دبی-کاماپرس

مسعود دانشمند، کارشناس اقتصادی معتقد است  که اطمینان بخشی برای سرمایه‌گذازی در ایران نیازمند ارتباط دولت با بانک جهانی است که تا امروز دولت‌ها نتوانسته‌‌اند این ازتباط را ایجاد و سرمایه‌دار برای سرمایه‌اش اطمینان دهند.

در حال حاضر به گفته کارشناسان تنها راه محاسبه میزان فرار سرمایه از ایران، محاسبه تفاوت کل درآمد ارزی کشور و موجودی ارزی فعلی در زمانی است که میزان واردات را از آن کم کرده باشیم.چرا که در حال حاضر صرافی‌ها به دلایل تجارت، انتقال به کشورهای دیگر، خرید خانه و … پول را به امارات منتقل می‌کنند و  اینکه ریال چگونه به درهم تبدیل می‌شود بسیار پیچیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پول‌های ایرانی در راه ترکیه و امارت

  1. محمد گفته:

    خسته نباشید…
    وقتی هموطنه دوست داشتنیه میلیاردرمون میره درکشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنه، بنظر دوستان صاحبنظرمون علتش چیه؟
    آیا در این شرایط احتمال اینکه یک خارجی بیاد ودر ایران سرمایه گذاری کنه چند درصده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز