پشتیبانی صرافی بیت فینکس هک شد

لست سکند

چند روز اخیر عامل پشتیبانی صرافی بیت فینکس با یک حمله فیشینگ هک شد و دارایی مشتریان این مجموعه در معرض خطر قرار گرفت. این حادثه در فاصله زمانی سی‌ام اکتبر تا پنجم نوامبر رخ داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، هک اخیر صرافی بیت فینکس در شرایطی رخ داد که یکی از عوامل پشتیبانی مشتریان مورد هدف قرار گرفت. این حادثه تلفات چندانی نداشت و به تعبیری یک دستبرد جزئی به امنیت مجموعه بیت فینکس محسوب می‌شد. به دنبال این اتفاق بیت فینکس به مشتریان خود اطمینان داد که تاثیر این حمله فیشینگ حداقلی بوده و آسیب قابل توجهی اتفاق نیفتاده است. طبق بیانیه صرافی بیت فینکس، خوشبختانه عامل پشتیبانی مجوزهای دسترسی به بخش‌های بالاتر را نداشته و تنها اقدام آن مربوط به ابزارهای پشتیبانی و میز خدمت بود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، صرافی بیت فینکس تاکید کرده سیستم‌های آن خطر جدی را تجربه نکرده و هیچ سرمایه‌ای از مشتریان در طول این حادثه از بین نرفته است.

بیانیه شرکت بیت فینکس درباره حمله اخیر

طی بیانیه منتشر شده از بیت فینکس بر اثر وقوع حادثه اخیر آمده که دارایی هیچ یک از مشتریان پلتفرم در معرض خطر نبوده و اطلاعات رمزهای عبور نیز غیر قابل دسترسی بودند. طی این حادثه حساب‌های مشتریانی آسیب دید که خالی یا غیرفعال بود. این مجموعه اعلام کرده که به بررسی علل و عوامل حادثه خواهد پرداخت و با تمامی مشتریان آسیب دیده تماس خواهد گرفت.

این شرکت بیان کرده که تخلف رخ داده را به مجریان قانون مخابره کرده و به طور فعالانه با مقامات تحقیقاتی برای شناسایی و دستگیری عوامل حمله فیشینگ رخ داده همکاری لازم را به عمل می‌آورد. از لحاظ این شرکت مشکل مربوط به حمله اخیر تمام شده و مشکلی برای ادامه معاملات در این بستر وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

بیت فینکس برای آسودگی خاطر مشتریان خود بیان کرده که ما سابقه قوی در دریافت محکومیت‌های افرادی داریم که در گذشته برای کلاهبرداری از مجموعه تلاش کرده بودند.

ضمنا مجموعه ما به طور منظم رویه‌های امنیتی را مورد بازبینی قرار می‌دهد و همواره در حال برگزاری آموزش امنیت سایبری برای تمامی کارکنان است تا از بروز حوادثی این چنینی در ابعاد گسترده جلوگیری کند.

آخرین آمار هک‌ها و کلاهبرداری‌های رمزارزی

گذشته از صرافی بیت فینکس، مجموعه‌های دیگری نیز از حملات فیشینگ یا دیگر روش‌های کلاهبرداری رمزارزی در سال 2023 آسیب دیدند. براساس آخرین گزارش پلتفرم امنیتی بلاکچین آیمونفی، در سه ماهه سوم سال جاری 76 هک برای پروژه‌ها و شرکت‌های کریپتویی و همچنین وب 3 اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 رشد قابل توجهی داشته است. طبق همین گزارش، در ماه سپتامبر جمعا 332 میلیون دلار از دارایی معامله گران رمزارزی به دلیل هک‌ها و کلاهبرداری‌ها از دست رفته که رقم زیادی محسوب می‌شود.

بهترین درگاه ایرانی برای معامله رمزارزها

به همین دلیل همواره به معامله گران رمزارزی توصیه می‌شود تا در استفاده از درگاه‌‌ها و صرافی‌ها دقت لازم را داشته باشند. مخصوصا معامله گران ایرانی که امکان استفاده از خدمات درگاه‌های معتبر بین المللی را ندارند. هم اکنون وبسایت صرافی، خدمات مناسبی را به مشتریان رمزارزی ایران ارائه می‌دهد و از لحاظ امنیتی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز