پرفروش ‌ترین گوشی‌ های زیر ۵ میلیون دیجی‌کالا

گوشی-کاماپرس
لست سکند

با گوشی های زیر 5 میلیون بازار با برندها و مشخصات متنوعی در دسترس خریداران هستند. اما اینکه کدام گوشی با کدام برند و مشخصات برای خرید به صرفه تر است، پرسشی است که جواب آن در را شاید در دل فروشگاه های آنلاین پیدا کنیم. بررسی پرفروش ترین گوشی های زیر 5 میلیون در دیجی کالا راهی برای رسیدن به این جواب است.

به گزارش کاماپرس، با گسترش تکنولوژی و فراگیری ویروس کرونا و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن، مثل مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌ها و الکترونیکی شدن اکثر فرایندهای اداری، امروزه بیش‌ازپیش نیاز جدی و اساسی به تکنولوژی که در جیبمان و همیشه همراهمان باشد، پیدا کرده‌ایم. در ادامه به گوشی‌های هوشمند پرفروش دیجی‌کالا که نسبت به شرایط اقتصادی حاکم، مقرون‌به‌صرفه هستند می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی A13

سامسونگ گلکسی A13-کاماپرس

گوشی گلکسی A13 که از جدیدترین عضو خانواده‌ی سری A سامسونگ به‌حساب می‌آید، با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و رم  ۴ گیگابایتی، پرفروش‌ترین موبایل دیجی‌کالاست و در حال حاضر با قیمت حدوداً ۴ و نیم میلیون تومانی و گارانتی ۱۸ماهه شرکت داریا همراه پایتخت در دیجی‌کالا موجود است. از ویژگی‌های جذاب این میان‌رده‌ی خوش‌قیمت می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، سایز ۶٫۶ اینچی، رنگ‌بندی متنوع مشکی، سفید و آبی و شیار مجزا برای پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و جک ۳٫۵ میلی‌متری هندزفری اشاره کرد.

اندروید ۱۲ با جدیدترین رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده‌ی سامسونگ، یعنی One UI 4.1 Core که برای گوشی‌های اقتصادی بهینه شده، وظیفه مدیریت سخت‌افزار این گوشی را بر عهده دارد. این نسخه از One UI سامسونگ برای اجرای بهتر برنامه‌ها و عدم سنگینی سیستم‌عامل، بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب‌شده را حذف کرده است. طبق بررسی‌ها و تست‌های انجام شده روی A13، پاشنه آشیل این گوشی عملکرد سخت‌افزاری ضعیف آن به‌خاطر استفاده از تراشه Exynos 850 یا Mediatek Helio G80 است که در بنچمارک‌ها، پایین‌تر از A12 و حتی A03s قرار گرفته است. طبق همین بررسی‌ها، این گوشی به‌هیچ‌وجه مناسب بازی‌های ویدئویی سنگین نیست.

راز آسمان پایتخت

نمایشگر این گوشی از نوع PLS IPS LCD بوده و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ و تکنولوژی محافظتی کورنینگ گوریلا گلس ۵، و همچنین نسبت صفحه‌نمایش ۲۰ به ۹، تصاویری با کیفیت قابل‌قبول و اندازه بزرگ در اختیار ما قرار می‌دهد. طبق بررسی‌های سایت GSMArena نور صفحه‌نمایش این گوشی در حالت حداکثری به ۵۸۷ نیت می‌رسد که به‌هیچ‌عنوان بد نبوده و بدون مشکل خاصی می‌توانید از آن در زیر نور آفتاب استفاده کنید. به‌خاطر عدم وجود حسگر تشخیص نور در این گوشی، حالت خودکار نور نمایشگر قابل‌اعتماد نیست.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری سامسونگ A13 در ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه با شارژر ۱۵ واتی که در جعبه موجود نیست و باید جدا تهیه شود، به‌صورت کامل شارژ می‌شود و در آزمایش‌های GSMArena با تاب‌آوری ۱۱۴ ساعتی، نتایج خوبی را از خود نشان داده است. طبق بررسی‌های وب‌سایت مذکور، می‌توان به‌صورت مداوم تا ۳۸ ساعت با این گوشی در حالت 3G مکالمه کرد، ۱۶ ساعت وب‌گردی کرد یا ۱۶ ساعت فیلم تماشا کرد. بلندگوی این گوشی نیز با پشتیبانی از دالبی اتموس که در پایین گوشی قرار دارد و به‌راحتی با دست پوشیده می‌شود، بلندی متوسط و کیفیت قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است.

دوربین چهارگانه A13، شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوکوس خودکار، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض با پوشش ۱۲۳ درجه، یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی جهت تشخیص عمق تصاویر است. دوربین جلویی این گوشی نیز از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض استفاده می‌کند. طبق تست‌های انجام شده، این دوربین‌ها قابلیت ثبت عکس‌ها و تصاویر خوبی نسبت به باقی گوشی‌های اقتصادی دارند.

از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی اقتصادی می‌توان به حسگر اثر انگشت روی لبه‌ی سمت راست گوشی، درگاه شارژ تایپ سی و کابل تبدیل Type-C به USB در جعبه اشاره نمود. امتیاز کاربران دیجی‌کالا به این محصول نیز ۴٫۵ از ۵ بوده است.

شیائومی ردمی 9A

شیائومی ردمی 9A-کاماپرس

این گوشی که در تابستان سال ۲۰۲۰ معرفی شد، با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگ رم، در بازار ایران قیمتی حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی دارد. ردمی 9A ۱۹۶ گرمی، در سه رنگ مشکی، سبز و آبی روشن و گارانتی ۱۸ماهه شرکت کاوش تیم، پویا همراه آرمان، سپهرتعامل سرویس و پارس پردازش چهل چشمه در دیجی‌کالا موجود است.

تراشه‌ی ۸ هسته‌ای Helio G25 از شرکت چینی MediaTek مسئول پردازش این گوشی است. اندروید نصب شده روی این گوشی در زمان عرضه، اندروید نسخه ۱۰ بوده که همراه پوسته‌ی اختصاصی شیائومی، یعنی MIUI 12 بوده است. طبق بررسی‌های انجام شده، این گوشی از پس بازی‌های ویدئویی سنگین و حتی متوسط بر نمی‌آید.

طبق مشخصات درج شده در دیجی‌کالا، نمایشگر ۶٫۵ اینچی این گوشی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، از نوع IPS LCD لمسی خازنی بوده و با روشنایی کیفیت متوسطی را از خود نشان می‌دهد. این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، یک فلاش LED و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی عریض برای سلفی است. اسپیکر با کیفیت معمولی، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، شیار مجزای کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از رادیو اف‌ام و باتری لیتیوم پلیمری غیرقابل‌تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۱۰ واتی نیز از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی پایین رده به‌حساب می‌آید. کاربران دیجی‌کالا نیز به این کالا امتیاز ۴٫۲ از ۵ را داده‌اند.

هوآوی Y5p

هوآوی Y5p-کاماپرس

این گوشی مقرون‌به‌صرفه سال ۲۰۲۰ که طراحی چندان به‌روزی ندارد و فقط در رنگ مشکی در دیجی‌کالا موجود است، با ظرفیت حافظه داخلی ۳۲ گیگ و ۲ گیگابایت رم، قیمتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی دارد و ارزان‌ترین گوشی هوشمند پرفروش دیجی‌کالا در این لیست است. همچنین این گوشی دارای ۱۸ ماه گارانتی شرکت عمران تل است.

از مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۵٫۴۵ اینچی از نوع IPS LCD لمسی خازنی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ و نسبت تصویر ۱۸ به ۹، پردازنده‌ی MediaTek Helio P22 هشت هسته‌ای، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوکوس خودکار و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، درگاه اختصاصی کارت حافظه، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل‌تعویض لیتیوم پلیمری با شارژر ۱۰ وات، پشتیبانی از رادیو اف‌ام و وزن ۱۴۴ گرمی اشاره کرد.

سیستم‌عامل این گوشی نیز اندروید ۱۰ با پوسته‌ی اختصاصی هوآوی یعنی EMUI 10.1 و به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و شرکت گوگل، بدون پشتیبانی از گوگل‌پلی سرویس است که مانع اجرای بسیاری از نرم‌افزارها و برنامه‌ها می‌شود. کاربران دیجی‌کالا هم به هوآوی Y5p نمره‌ی ۴٫۱ از ۵ را داده‌اند.

شیائومی پوکو C31

شیائومی پوکو C31-کاماپرس

پوکو یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شیائومی است که در سال‌های اخیر اقدام به تولید گوشی‌های میان‌رده‌ی به‌صرفه و با کیفیت کرده است. C31 که با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایتی در رنگ‌های آبی و خاکستری تیره و گارانتی ۱۸ماهه شرکت کسری پارس، پارس پردیس و پارسه پیشتاز ونداد پرداز در دیجی‌کالا فروخته می‌شود نیز محصولی از همین برند است که در سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد و اکنون با قیمت حدوداً ۳ و نیم میلیون تومانی موجود است.

نمایشگر ۶٫۵ اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده و با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰، نسبت ۲۰ به ۹ و بریدگی صفحه‌نمایش قطره‌ای، تصاویر قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. تراشه‌ی ۸ هسته‌ای شرکت چینی MediaTek Helio G35 نیز مسئولیت پردازش این گوشی را بر عهده دارد. شیار اختصاصی کارت حافظه، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، حسگر اثر انگشت پشت گوشی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰ با MIUI 12، باتری غیرقابل‌تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۱۰ واتی و پشتیبانی از رادیو اف‌ام از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی هوشمند هستند.

این گوشی نیز دارای ۳ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز عریض، فوکوس خودکار، دوربین ۲ مگاپیکسلی با لنز واید، و دوربین ۲ مگاپیکسلی با حسگر تشخیص عمق تصویر و همچنین فلاش LED است و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول از کاربران دیجی‌کالا امتیاز ۴٫۴ از ۵ را گرفته است.

سامسونگ گلکسی M12

دومین گوشی سامسونگ در این لیست، یعنی سامسونگ گلکسی M12، با ظرفیت حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و ۴ گیگ رم در دیجی‌کالا قیمتی حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی و گارانتی ۱۸ماهه شرکت داریا همراه پایتخت و آواژنگ در دیجی‌کالا برای خرید موجود است.

این گوشی ۲۲۱ گرمی که در سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه شد، از نمایشگر ۶٫۵ اینچی PLS IPS LCD استفاده می‌کند که دارای رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز استفاده می‌کند. سیستم‌عامل این گوشی در زمان عرضه نیز اندروید ۱۱ با One UI 3.1 سامسونگ بوده و از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای ساخت خود سامسونگ یعنی Exynos 850 استفاده می‌کند. این گوشی نیز مانند تمام گوشی‌های ذکر شده در این لیست، دارای درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه داخلی بوده و از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های چهارگانه این گوشی نیز شامل یک لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، یک لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض با پوشش ۱۲۳ درجه‌ای، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز سنجش عمق تصویر ۲ مگاپیکسلی بوده و یک فلاش LED و قابلیت HDR نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم در جلوی گوشی برای گرفتن سلفی تعبیه شده است.

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری غیرقابل‌تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۵ واتی، حسگر اثر انگشت کنار گوشی و درگاه شارژ Type-C اشاره کرد. امتیاز کاربران این محصول در دیجی‌کالا نیز ۴٫۳ از ۵ است.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالاسامسونگشیائومیهوآوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز