پرداخت وام اجاره به 800 هزار مستاجر

لست سکند

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، به طور تقریبی 700 تا 800 هزار خانوار مشمول دریافت ودیعه مسکن (وام اجاره) می شوند.

به گزارش کاماپرس، گران شدن قیمت مسکن در ماه های اخیر که به رشد اجاره بها انجامید و شیوع گسترده کرونا در کشور که تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی و بیکاری بسیاری از سرپرستان خانوار را به همراه داشت و همین موضوع بهانه ای شد تا دولت برای حمایت از مستاجران؛ وام ودیعه به آنها پرداخت کند.
ثبت نام برای دریافت وام ودیعه از اواسط مرداد آغاز شد و حالا به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پرداخت این تسهیلات آغاز شده است، حدود دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق پیامک برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ثبت نام پیامکی کد ملی معتبر و قابل پیگیری فرستادند.
محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان، می گوید: از روز گذشته چند گروه وام ودیعه مسکن را دریافت کردند و در این میان تهرانی‌ها بیشترین تقاضای وام را داشتند.

متقاضیان واجد شرایط  وام اجاره به شعب بانک ها مراجعه کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمودزاده با بیان اینکه حدود ۳۸۰ هزار نفر تا به امروز مدارک خود را ارسال کرده‌اند، ادامه می دهد: در روند پالایش‌های انجام شده از این تعداد، ۹۰ هزار تقاضا رد درخواست شده است. همچنین نزدیک به ۵۰ هزار نفر با تایید شرایط به بانک‌ها برای تشکیل پرونده معرفی شدند، طبق آخرین اطلاعات ۷۰ پرونده در بانک‌ها تشکیل و چند وام هم پرداخته شده است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تاکید می کند: با تحرک بیشتر و روان‌سازی فرایندها، عملیات پرداخت‌های وام ودیعه سریع‌تر انجام می‌شود.
محمودزاده با اشاره به منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی وام ودیعه مسکن و تعداد خانوار‌هایی که به آن‌ها وام ودیعه تعلق می‌گیرد، بیان می کند: تعداد وام‌های ودیعه به جمعیت واجدان شرایط و منطقه ثبت نام آن‌ها بستگی دارد. هر متقاضی که از تهران تایید شود ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه دریافت می‌کند، اما سقف وام برای واجدان شرایط از سایر شهر‌ها ۳۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز