پرداخت قبوض از اول خرداد الزامی می شود

لست سکند

به دلیل شیوع کرونا مهلت پرداخت‌قبوض مرتبط با وزارت نیرو تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده بود اما حالا با اتمام مهلت پرداخت از سوی وزارت نیرو از اول خرداد پرداخت قبوض الزامی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در پی شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سرتاسر ایران وزارت نیرو به مشترکان خانگی و تجاری به منظور حفظ رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و عدم تردد مردم به بانک‌ها  و مراعات مردم در مشکلات اقتصادی در دوران کرونا تا پایان اردیبهشت ماه فرصت داد که قبوض خود را پرداخت کنند که از این میزان تنها درصد کمی از مردم در این فاصله قبوض خود را پرداخت نکردند. اما با پایان یافتن این مهلت از آغاز خرداد ماه کلیه مشترکانی که تاکنون با این مهلت اقدام به پرداخت قبوض خود نکرده‌اند برای ادامه همکاری و تامین منابع مالی و استمرار در خدمات رسانی مطلوب موظفند قبوض خود را پرداخت کنند.

مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق کشور – در این رابطه به ایسنا گفت: به منظور استمرار خدمات مطلوب در تابستان از تمام مشترکان تقاضا داریم که نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام کنند.

وی ضمن تشکر از مشترکانی که اقدام به پرداخت قبض برق خود کرده اند، گفت: پرداخت قبوض تقریبا به روال عادی برگشته و درصد محدودی قبض خود را پرداخت نکرده اند.

منابع مالی ناشی از پرداخت قبوض کجا هزینه می‌شود؟

راز آسمان پایتخت

رجبی اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد از سهم هزینه ای صنعت برق مربوط به تولید کنندگان برق خصوصی و یا پیمانکاران تعمیر و نگهداری و تامین کنندگان تجهیزات شبکه برق است، با پرداخت به موقع قبوض برق توسط مشترکان کمک زیادی به استمرار خدمات رسانی مطلوب و پرداخت مطالبات بخش خصوصی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به روند گرم شدن دما هوا و افزایش استفاده از کولرهای گازی و آبی گفت: مشترکان می توانند  با تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، بین ۱۰ تا  ۲۰ درصد از هزینه برق خود را کاهش دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز