پتروشیمی غدیر؛ برجسته در تولید پی.وی.سی کشور

لست سکند

امروزه همه افراد با محصولات پی.وی.سی سروکار دارند. پی.وی.سی مخفف کلمه پلی وینیل کلراید بوده که متعلق به پلیمری با ساختار شیمیایی است. پی وی سی به دلیل مزایای زیاد و ماندگاری بالا در سال‌های اخیر جایگزین خوبی برای مصالح ساختمانی شده است؛ ضمن اینکه قیمت مناسبی نسبت به مصالح دارد.

پی.وی.سی یکی از پلیمرهای ترموپلاست بوده و بسته به مواد افزودنی می‌تواند منعطف یا سخت باشد. شرکت «پتروشیمی غدیر» یکی از مجتمع‌های پتروشیمی است که پی.وی.سی تولید می‌کند. این مجتمع علاوه بر پی.وی.سی، به تولید محصول شیمیایی پلی ونیل کلراید و چند محصول دیگر هم می‌پردازد. کاماپرس در ادامه مطالب بیشتری از مجتمع مذکور را برای مطالعه علاقمندان و فعالان صنعت پتروشیمی ارائه می‌دهد؛

تلاش غدیر برای سرآمدی در تولید پی.وی.سی

مجموعه پتروشیمی غدیر سال 1381، در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تاسیس شده و در سال 1388 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر مدیریت این شرکت را سیدمحسن شمسی بر عهده دارد. مجتمع مذکور از زیر مجموعه‌های تاپیکو، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین وابسته به شستا، است. این مجموعه تلاش می‌کند تا سال 1404 به سرآمد و پیشتاز در تولید کیفی و عرضه فراگیر پی.وی.سی در کشورهای منطقه تبدیل شود.

ماموریت مهم این پتروشیمی، تولید و عرضه پی.وی.سی با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی برای سهامداران عنوان شده است.

راز آسمان پایتخت

پتروشیمی یاد شده در پنج ماهه نخست سال گذشته توانست 5 هزار و 450 میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات خود به دست آورد. رقم مذکور نسبت به مدت مشابه سال 1398، حدود 81 درصد رشد داشت. ضمن اینکه این شرکت شش ماه دوم سال گذشته، ظرفیت اسمی تولید 120 هزار تنی پی.وی.سی را محقق کرد.

انتقال شغدیر از فرابورس به بورس

سهام پتروشیمی غدیر با نماد «شغدیر» از سال 1397 در بازار اول معاملات فرابورس عرضه شد. اما نماد سهام پتروشیمی غدیر از اردیبهشت ماه سال جاری در تابلو بازار دوم بورس قرار گرفت. این سهام در بخش شیمیایی، قسمت شیمیایی پایه به جز کود قرار دارد. تا پانزدهم تیرماه، 678 معامله برای این سهام به ثبت رسید که ارزش آن بیشتر از 67 میلیارد ریال بود. ارزش بازاری این سهام نیز در زمان مذکور 84 هزار و 214 میلیارد ریال اعلام شد.

سهامداران عمده پتروشیمی غدیر، شرکت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی بندر امام و سرمایه گذاری توسعه نوردنا هستند.

بر اساس گزارش سالیانه منتشر شده از بورس کالا در سال 1400، پتروشیمی غدیر در میان تولید کنندگان پی.وی.سی ایران، با میانگین سالیانه 8/73 درصد رقابت، حائز بیشترین درصد رقابت شده است. دلیل اصلی این موضوع، کیفیت بالای محصول تولیدی و بازاریابی این شرکت اعلام شد. این مجموعه در راستای شفاف سازی، تمامی محصولات خود را جهت فروش در بورس کالا و انرژی عرضه می‌کند.

برخی دستاوردهای پتروشیمی غدیر

سال 1398 پتروشیمی غدیر در دومین جشنواره ملی حاتم حضور داشت و به معرفی محصولات خود پرداخت. جشنواره مذکور به استناد ماده 20 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، برندهای خوش نام کشور را در راستای تحقق اهداف این اقتصاد معرفی می‌کند.

همچنین این مجموعه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست هم حاضر شد. این نمایشگاه به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، در جهت رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی، تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی برگزاری می‌شود.

مرتبط با : پتروشیمی غدیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز