پایان عبرت آموز صرافی اف تی ایکس

سم بنکمن فرید، میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار صرافی اف تی ایکس، در دادگاه هفته گذشته به عنوان مجرم شناخته و تمامی هفت اتهام نسبت داده شده به وی، ثابت شد. کلاهبرداری، سوء استفاده از دارایی‌های مشتریان اف تی ایکس، سرقت از آن‌ها، انجام سرمایه‌­گذاری‌های پرخطر و پولشویی از جرم‌های اصلی بنکمن فرید است. مجموع این جرایم باعث شده که بزرگ‌ترین مجموعه فعال در حوزه رمزارزها به ورطه نابودی برود و اعتماد مشتریان به آن کاملا سلب شود.

به گزارش کاماپرس، صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس در سال گذشته پیشروی خوبی داشت و بنکمن فرید، ایده‌های خالقانه و نابی درباره توسعه هر چه بیشتر این صرافی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان آن ارائه می‌داد و همین موارد سبب شده بود که نظرات مشتریان زیادی به آن جلب شود. اما آبان سال گذشته اتهاماتی به بنکمن فرید نسبت داده و او زندانی شد. اکنون و با گذشت یک سال از زندانی شدن بنکمن، تمامی اتهامات علیه وی اثبات و مجازات سنگین 110 سال حبس برای او تعیین شده است.

نقطه آغازین فروپاشی اف تی ایکس

شروع فروپاشی اف تی ایکس از افشاگری کوین دسک – رسانه حوزه رمزارزها – آغاز شد. تعدادی از خبرنگاران کوین دسک گزارش‌هایی را از دیگر رسانه‌ها منتشر کردند که نشان دهنده وضعیت ریسکی اف تی ایکس بود و سوء استفاده شدید این مجموعه را نشان می‌داد.

انتشار گزارش درباره وضعیت اف تی ایکس و افشاگری صورت گرفته سبب شد که مشتریان این مجموعه بسیار دلهره پیدا کنند و با ترس سرمایه‌های خود را از حساب‌هایشان بردارند. در نهایت کار به جایی رسید که صرافی اف تی ایکس اعلام ورشکستگی کرد و پای موسس آن به زندان باز شد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار رمزارزها اعلام کردند که در جریان این پرونده، بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ آمریکا شناسایی و مشخص شد که بنکمن فرید با پول مشتریان زندگی مجللی برای خود دست و پا کرده و بخشی از پول‌های سرمایه­‌گذاری شده را برای کمک مالی به چهره‌های سیاسی به کار برده است.

راز آسمان پایتخت

اعتراف همکاران بنکمن کار را برای وی سخت‌تر کرد!

تعداد از همکاران بنکمن فرید به همکاری با او و انجام برخی از جرایم مشخص شده اعتراف کردند. از جمله این افراد می‌توان به کارولین الیسون، نامزد سابق بنکمن اشاره کرد. دسامبر سال گذشته میلادی الیسون به جرایم پولشویی و کلاهبرداری اعتراف کرد و به امید کاهش مجازات، علیه شریک قبلی خود شهادت داد. براساس گواهی الیسون، این ایده را بنکمن فرید ارائه داد که برای پیشگیری از فروپاشی آلامدا ریسرچ سرمایه موجود در اف تی ایکس را به کار ببرند.

با این وجود، بنکمن فرید همچنان نسبت به اتهامات وارده مقاومت و بیان کرده که تمامی اعمال را با حسن نیت انجام داده و به رغم اعتراف نامزد سابقش، تنها مسئول بخشی از تصمیمات اتخاذ شده است. بیست و هشتم مارس سال 2024 جلسه محاکمه دادگاه آمریکا برای بنکمن تشکیل خواهد شد و این احتمال وجود دارد که رای نهایی با اندکی اغماض و تخفیف مجازات برای وی صادر شود.

Bitcoin for Beginners: Simple Tips to Get Started With Crypto | PCMag

بهترین درگاه ایرانی برای آگاهی از اخبار و قیمت روز بیت کوین

اخبار این چنینی حکایت از آن دارد که افراد باید حداکثر دقت خود را برای انتخاب درگاه معاملات رمزارزها به کار ببرند و مدام اخبار بازار رمزارزها را پیگیری کنند. معامله‌­گران ایرانی برای این مهم باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهند. در واقع به منظور چک کردن قیمت روز بیت کوین ، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری باید بهترین درگاه معاملاتی داخلی را انتخاب کرد. بعد از مشاهده قیمت روز بیت کوین از یک درگاه مناسب، باید در آن ثبت نام کرده و سپس خرید و فروش انجام داد. /bitpin.ir یک صرافی معتبر ایرانی است که انواع خدمات مربوط به معاملات رمزارزی و قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت دقیق ارائه می‌دهد. این درگاه محصول شرکت سنا ایمن مبادله است که گذشته از فراهم کردن بستر خرید و فروش رمزارزها به دلیل امنیت بالا، دسترسی مناسب، پشتیبانی 24 ساعته، تنوع ارزها، سیستم سفارش گذاری حرفه‌ای و آکادمی حرفه‌ای مورد توجه معامله­‌گران قرار گرفته است.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت پین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز