پادگان ۰۶ ارتش کجاست؟

لست سکند

پادگان ۰۶ ارتش، همان پادگانی که سال‌هاست مردم آن را در قلب محله پاسداران تهران دیده‌اند از فردا به یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های پایتخت تبدیل خواهد شد؛ بوستانی بزرگ‌تر از بوستان ملت با 35 هزار هکتار مساحت.

به گزارش کاماپرس، عملیات تبدیل پادگان ۰۶ ارتش به بوستان فردا توسط شهردار تهران کلید خواهد خود و پس از انجام آماده‌سازی‌ها اولیه، حفاظ‌های نظامی این پادگان برداشته شده و درهای آن به روز مردم گشوده خواهد شد. این در حالیست که ساکنان محله پاسداران تهران سال‌ها از داشتن پارکی بزرگ و مجهز محروم بوده‌اند.

مطالب داغ امروز:

پروژه تعیین تکلیف پادگان 06 سال‌های قبل کلید خورد و قرار بود برج های سربه فلک کشیده زیادی در این 50 هکتار ساخته شود؛ اما با روی کار آمدن پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران، ماجرا تغییر کرد؛ وی زمانی که به عنوان کاندیدای صندلی سبز شهرداری تهران به بیان برنامه های خود می پرداخت اعلام کرد می خواهد درهای پادگان 06 را به عنوان یک بوستان عمومی به روی مردم تهران باز کند و حالا آنطور که مشخص است قرار است فردا (شنبه 17 خرداد)، عملیات اجرایی این وعده شهردار آغاز شود و 35 هکتار از پادگان 06 به بوستان ارتش تبدیل شود. بوستانی که به گفته معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران قرار است به عنوان یک بوستان موضوعی (Thematic) ارتباط تازه ای میان مردم و رویدادهای مرتبط با ارتش و دوران سربازی ایجاد کند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزئیات توافق تبدیل پادگان 06 به بوستان ارتش می‌گوید: اولین بار در سال 72 بحث انتقال پادگان‌ها و اراضی نظامی به خارج از شهر مطرح و مقرر شد زمین های نظامی برای تامین خدمات هفتگانه شهری واگذار شود اما این مساله در دهه 70 به قانون تبدیل نشد.

راز آسمان پایتخت

معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: گرچه اواخر دهه 80 موضوع انتقال پادگان ها تبدیل به قانون شد؛ اما در این قانون تاکید شد که شهرداری ها باید برای تبدیل پادگان ها، پول آنرا پرداخت کنند و به اصطلاح زمین های پادگان ها را بخرند و در این قانون تاکید شده بود که این زمین ها به قیمت 35 درصد املاک پیرامون با کاربری مسکونی خریداری شود. البته مدل دومی نیز در قانون پیش بینی شده که در آن باید 40 درصد مساحت زمین خدمات عمومی تامین شود و 60 درصد دیگر برای تامین هزینه های انتقال پادگان بارگذاری شود.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “پادگان ۰۶ ارتش کجاست؟

  1. علیرضا گفته:

    ۱۵هکتار‌باقی‌مانده‌هم‌به‌حول‌و‌قوه‌الهی‌توسط‌دوستان‌لوطی‌خورخواهدشد‌انشاالله

  2. طوفان گفته:

    این زمینها حق پرسنل ارتش بود که از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند.اون از پادگان قلعه مرغی که به بوستان ولایت تبدیل شد.این هم از پادگان۰۶.قرار بود این زمین ساخت وساز انجام بشه و منافعش به تعداد کثیری از پرسنل ارتش برسه ولی ظاهرا مرفهین بی درد ساکن پاسداران اولویت بالاتری داشتند.

    • ماهک گفته:

      خیلی خوش خوراکی شما 😐 مسکونی بسازن، اون هم تو پاسداران، بعدم بدن کارکنان؟! :‌|
      وقتی فضای سبزی ساخته میشه منفعتش برای عمومه نه یه عده خاص و منفعت عموم مردم بر منفعت یک گروه خاص ارجحیت داره.
      وقتی یک پادگان تغییر کاربری میده، بر اساس نیاز مردم محله و محدوده اطرافش کاربری جدید پیدا میکنه، نه این که بر اساس خواست یک عده دیگه همین‌طوری یه چیزی بسازن! مثل این میمونه که بعد از تخلیه پادگان جی، من بیام بگم من و امثال من کار نداریم اینجا رو بکنید مال و مرکز تجاری یه واحدشم بدید ما کار کنیم!! نیاز مردم اون محدوده این نیست و حتی براشون فایده که نداره هیچ، ضرر هم داره و حق من به عنوان یک فرد غیر بومی اون محله کمتر از ساکنین اونجاست در اون زمین!

  3. ارشیا گفته:

    یه عده از خدا بی خبر این سهامهای پروژه ۰۶ را از دست پرسنل درآوردن که خودشون منفعت ببرند ،اما بدانند قضیه ای که آه و نفرین پرسنل پشتش باشه نتیجه نمیده

  4. محمد عسکریه گفته:

    هر اندازه به ایجاد پارک و فضای سبز در تهران آلوده هوا بپردازیم کم است. ایجاد پارک و فضای سبز کمک به نفس کشیدن مردم است. ایجاد آلونک های متراکم و چند طبقه ظلم به نوع بشر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز