وضعیت رونالدو در عربستان بهتر است یا مسی در آمریکا؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

اخیرا لیگ حرفه‌ای عربستان و ایالات متحده به‌عنوان خانه پیشکسوتانی شناخته می‌شود که به دنبال آخرین کسب درآمد نجومی خود به‌عنوان یک بازیکن هستند. تنها یک روز پس از انتقال مسی به لیگ آمریکا، رقیب دیرینه او کریستیانو رونالدو ادعا کرد لیگ عربستان بسیار بهتر از لیگ ایالات متحده است. کاماپرس در این مطلب به مقایسه این دو لیگ می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

بازیکنان

این دو لیگ به طور عمده شامل دو دسته است، بازیکنان باتجربه و بازیکنانی که هنوز در سطح لیگ برتر نیستند. با این حال در میان آن‌ها بازیکنان جوان آینده‌داری مانند ریکی پویگ و تیاگو آلمادا استثنا به شمار می‌روند. بدیهی است که مثلث مسی، بوسکتس و آلبا یک برگ برنده برای لیگ آمریکا به شمار می‌رود اما در برابر تأثیر رونالدو در فوتبال عربستان حرفی برای گفتن ندارد. بنابراین برنده این بخش لیگ عربستان است.

بیشتر بخوانید:

استاندارد فوتبال

انگیزه این قرارداد‌های نجومی جنبه حائز اهمیت دیگری است که بهتر است به آن پرداخته شود. رئیس یوفا، الکساندر چفرین معتقد است عربستان از «شست‌وشوی ورزشی» برای منحرف کردن اذهان عمومی از نقض حقوق بشر در این کشور استفاده می‌کند. او همچنین به مقامات سعودی پیشنهاد می‌دهد به جای به کار گرفتن بازیکنان پیشکسوت، بازیکنان خودشان را پرورش دهند و اشتباه چین را تکرار نکنند. لیگ ایالات متحده را نمی‌توان با باشگاه‌های اروپایی مقایسه کرد با این حال می‌توان آن را برنده این بخش دانست.

راز آسمان پایتخت

سبک زندگی

برای فردی که سال‌ها در اروپا زندگی کرده نزدیک کردن سبک زندگی به فرهنگ مردم خاورمیانه ممکن است بسیار سخت باشد. به‌خصوص که در عربستان مشروبات الکلی و تفریحات شبانه این چنینی غیر مجاز به شمار می‌روند. از طرفی گرمای طاقت فرسای این کشور ممکن است اوضاع را بیش از حد انتظار سخت کند. بنابراین لیگ ایالات متحده را می‌توان برنده این بخش نامید.

دستمزد

تابستان امسال اعلام شد که مسی با قراردادی ۴۵ میلیون پوندی به اینترمیامی خواهد پیوست. با این حال رونالدو یکی از اولین نام‌های بزرگی بود که با قرارداد باورنکردنی ۱۷۵ میلیون پوندی به النصر آمد. سعودی‌ها برای کشاندن اسطوره فوتبال به این تیم از هیچ تلاشی دریغ نکردند بنابراین می‌توان لیگ عربستان را برنده این بخش اعلام کرد.

طرفداران

تعداد قابل‌توجهی از باشگاه‌های ایالات متحده در هر بازی ده‌ها هزار نفر تماشاگر پر انرژی را به سوی ورزشگاه می‌کشانند. با این حال ازدحام جمعیت در ورزشگاه‌های عربستان همچنان کم است و برای بی‌روح نبودن بازی‌ها گاهی دولت مردم را برای رفتن به مسابقات تشویق می‌کند. این یک امتیاز دیگر برای لیگ ایالات متحده است که باعث می‌شود با نتیجه ۲-۳ برتری خود را نسبت به لیگ عربستان ثابت کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “وضعیت رونالدو در عربستان بهتر است یا مسی در آمریکا؟

  1. سمیه یوسفی گفته:

    فرهنگ آمریکا خیلی بهتره تا جایی که رونالدو هست
    رونالدو اونجا بیشتر دنبال شییطنت هست نه فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز