وزن شمش فولادی چه تاثیری بر سایر مقاطع فولادی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 30 آذر ماه 1401

شمش فولادی، ماده اولیه تولید بسیاری از مقاطع فولادی است؛ به همین دلیل، آگاهی از وزن شمش فولادی برای خریداران آهن‌آلات و تولیدکنندگان اهمیت بسزایی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که شمش فولادی یک کالای تخصصی است و به راحتی نمی‌توان وزن آن را محاسبه کرد؛ اما حقیقت این است که با استفاده از فرمول محاسبه وزن و یا جدول وزن می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن وزن شمش فولادی را به دست آورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شمش فولادی جزء پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن‌آلات به شمار می‌رود. این محصول با توجه به نیازهای مختلف صنایع به شکل‌های متفاوتی تولید می‌شود. در ادامه به معرفی انواع شمش فولادی و نحوه محاسبه وزن شمش فولادی پرداخته می‌شود.

معرفی کاربرد و انواع شمش فولادی

اولین برونداد در فرآیند استخراج آهن، شمش فولاد بوده و این محصول، ماده اولیه تولید مقاطعی چون میلگرد، ناودانی، نبشی و… است. شمش‌‌ها، قطعاتی مستطیل شکل با طول حداکثر 2 متر هستند. انواع شمش فولاد عبارتند از: بیلت، بلوم و اسلب. بیلت و بلوم اغلب در تولید مفتول، میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سپری کاربرد دارد. از اسلب نیز معمولاً در ساخت ورق فولادی استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

همچنین، شمش فولادی را بر اساس میزان کربن موجود در آنها تقسیم‌بندی می‌کنند. هر کدام از این دسته‌ها، «گرید» نامیده می‌شود. ۳SP و ۵SP از جمله گریدهای معروف شمش فولادی به شمار می‌روند.

جدول وزن شمش فولادی

وزن، طول و میزان کربن موجود در شمش فولادی برای تولید آهن‌آلات بسیار مهم است. کارخانه‌های تولیدکننده فعال در زمینه شمش فولاد، ترکیبات شیمیایی مختلفی را برای تهیه این محصول به کار می‌برند. بنابراین، ممکن است وزن شمش کارخانه‌های مختلف کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما با استفاده از جدول وزن شمش فولادی می‌توان به راحتی به وزن استاندارد این محصول دست پیدا کرد. این جدول در تصویر زیر قابل مشاهده است؛

قیمت آهن آلات

قیمت شمش فولادی از اواسط آذر ماه افزایش چشمگیری داشته است و به تبع باعث افزایش قیمت سایر مقاطع فولادی نیز شده است. در روزهای گذشته، نوسانات تهاجمی بازار آهن در اغلب مبادی فروش قابل مشاهده بود. به علاوه، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کمبود مواد اولیه در صنعت فولاد یکی از اساسی‌ترین مشکلات این صنعت در سال آینده خواهد بود.

قیمت روز شمش فولادی و تعدادی از محصولات بازار آهن در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز