ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 24 فروردین 1402

تور لحظه آخری-کاماپرس

ورق‌های فولادی با دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند. ورق روغنی نیز یک نوع ورق سیاه است که فرآیند نورد سرد بر روی آن انجام می‌شود. به همین دلیل، ورق روغنی با نام ورق سرد نیز در بازار شناخته شده و کاربرد زیادی در صنعت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تولید این محصول با روش نورد سرد و با فشار بالا باعث شده که مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. کیفیت فرآیند تولید می‌تواند باعث تولید انواع ورق‌های روغنی شود. ورق روغنی St12، St13، St14 و St16 از جمله انواع این نوع محصول است.

ویژگی‌های ورق روغنی

همانطور که قبلاً اشاره شد، به دلیل آن که لایه سطحی این محصول در فرآیند تولید مقاوم‌سازی می‌شود، مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین، ورق سرد کیفیت ظاهری بالاتری نسبت به ورق سیاه داشته و همین مسئله باعث می‌شود تا در صنایعی مانند لوازم خانگی و اتومبیل‌سازی کاربرد زیادی داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

از دیگر مزایای ورق روغنی می‌توان به تولید آسان و راحت آن اشاره کرد. به علاوه، این محصول استحکام کششی و فرم‌پذیری بسیار خوبی دارد. در این ورق در فرآیند تولید، روغن‌کاری شده و همین ویژگی از محصول در برابر اکسید شدن محافظت می‌کند.

کاربرد ورق روغنی

در صنعت اتومبیل‌سازی از ورق روغنی برای تولید فیلترهای خودرو و ساخت گل‌گیر استفاده می‌شود. ورق سرد در این صنعت به دلیل کیفیت ظاهری، انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت کششی عالی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین، از ورق روغنی با قابلیت ضد سایشی برای تولید قطعات تحتانی خودرو نیز استفاده می‌شود.

کاربرد ورق روغنی در صنعت لوازم خانگی، تولید گازهای خانگی است. همچنین، این محصول در صنعت ساختمان‌سازی هم کاربرد زیادی دارد. به ویژه در ساخت سازه‌هایی که نیازمند تحمل وزن بالا هستند از ورق روغنی استفاده می‌شود. به علاوه، سطح صاف و صیقلی ورق سرد برای نقاشی قطعات صنعتی مختلف نیز مناسب است. صنعت رادیاتورسازی، ساخت کمد، بشکه، مخزن فلزی، انواع قفسه و پنل‌های غیرانعطاف‌پذیر از دیگر کاربردهای این محصول است.

قیمت روز آهن‌آلات

عوامل مختلفی چون فرآیند تولید، نوع ورق، نرخ ارز و هزینه حمل و نقل بر قیمت ورق روغنی تاثیرگذار است. در جدول زیر، قیمت روز ورق روغنی و برخی دیگر از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز