ورق رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق رنگی-کاماپرس
لست سکند

ورق رنگی نوعی از ورق گالوانیزه به شمار می‌رود که طی عملیاتی پوششی از رنگ‌های گوناگون بر روی آن اعمال شده است و دارای مقاومت بالایی نسبت به خوردگی، زنگ زدگی و اکسیداسیون دارد. ورق رنگی از محصولات کاربردی و مهم به شمار می‌رود که دارای 15 رنگ و مدل متفاوت است. در واقع رنگ‌های مختلف ورق گالوانیزه علاوه بر افزایش زیبایی آن، باعث بالا بردن مقاومت ورق نیز می‌شود.
کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی کامل‌تر ورق رنگی می‌پردازد؛

کاربرد و مزایای ورق رنگی چیست؟

ورق‌های رنگی دارای کاربردهای متنوعی هستند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان گفت در هرجایی که احساس نیاز مقاومت به زنگ زدگی و اکسیداسیون شود، ورق رنگی کاربرد خواهد داشت.برای مثال برای تولید لوازم خانگی مانند بدنه یخچال یا ماشین لباسشویی اغلب از ورق‌های رنگی استفاده می‌شود تا علاوه بر زیبایی، خواص مکانیکی نیز داشته باشد. و یا همچنین در ساختمان سازی نظیر شیروانی‌ها و یا انواع مختلف کرکره‌ها، سقف سوله‌ها، ورزشگاه‌ها ، تجهیزات اداری، اتاقک خودرو ، کابینت و… از ورق‌های رنگی استفاده می‌شود.
ورق‌های رنگی از مزایای فراوانی نیز برخوردارند. وزن اینگونه ورق‌ها بسیار سبک است و همین ویژگی سبب می‌شود تا بتوانید به راحتی و با سرعت بالا ورق‌های رنگی را در مکان دلخواه‌تان نصب کنید.
همچنین ورق‌های رنگی به دلیل استفاده از پلیمر و فلزهای گالوانیزه شده مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله خواهند داشت و بسیار با دوام هستند.ورق‌های رنگی در برابر رطوبت هم مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون تغییر رنگ و شکل نمی‌دهند که این ویژگی ورق‌های رنگی نیز به دلیل بهره‌گیری از پلیمر و فلزهای گالوانیزه شده در طی مراحل ساخت آن‌ها است.
لازم به ذکر است این محصول از زیبایی و قیمت مقرون به صرفه و مناسبی نسبت به سایر محصولات مشابه خود برخوردار است و بدون شک استفاده از آن‌ها مصرف کنندگان را با هیچگونه چالشی مواجه نخواهد کرد.

ورق رنگی-کاماپرس

قیمت ورق های رنگی چگونه محاسبه می شود؟

در قیمت ورق رنگی عوامل گوناگونی از جمله برند، ضخامت ورق، وزن ورق، قیمت دلار، وضعیت تورم کشور وغیره تاثیرگذارند. حتی رنگ اینگونه ورق‌ها نیز در قیمت‌شان تاثیر گذار است زیرا رنگ‌های مختلف به دلیل بازار خرید متفاوت آن‌ها قیمت یکسانی نیز ندارند.برای مثال رنگ سفید به دلیل استفاده مکرر و کاربرد بیشتر ورق سفید در جاهای مختلف، نسبت به ورق رنگ نارنجی یا آبی قیمت بیشتری دارد و گران‌تر است.
همچنین شرکت‌های تولید کننده مختلف، ورق‌های رنگی را با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند. بنابراین در خرید ورق‌های رنگی باید به نوع ورق، کیفیت رنگ و شرکت فروشنده آن نیز توجه نمود. هر چه ورق گالوانیزه شده و رنگ‌های به کار رفته در آن کیفیت بالاتری را دارا باشند، به تبع قیمت این محصول هم بیشترمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

خرید ورق رنگی مرغوب و باکیفیت از مجموعه ایران فرمینگ

ایران فرمینگ یکی از مجموعه‌های باسابقه در زمینه تولید محصولات فولادی است که از سال 1360 تاکنون در این حوزه فعالیت دارد. این شرکت تولید کننده انواع ورق گالوانیزه ورق رنگی ورق شیروانی و… است. همچنین انواع میلگرد ، ورق پانچ ، ورق شیروانی یا ورق فرمینگ، ورق سیاه و نیز تیرآهن IPE در فروشگاه اینترنتی ایران فرمینگ عرضه می‌شود. ارائه محصولات مرغوب و مناسب فولادی و سبد گسترده تولیدات از ویژگی‌های اصلی شرکت ایران فرمینگ محسوب می‌شود.
خریداران ایران فرمینک می‌توانند علاوه بر ضمانت کیفیت، از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره گرفته و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. مجموعه ایران فرمینگ مرسوله خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز