واکسن کوو ایران برکت شبانه‌روزی در حال تولید است

لست سکند

مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تکذیب توقف تولید یا هر گونه اختلال و اشکال در خط تولید واکسن ایرانی کرونا ، کمبود مواد اولیه برای تولید این واکسن را نیز تکذیب کرد. به گفته مخبر تولید واکسن کوو برکت بی وقفه و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

به گزارش کاماپرس، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام امروز در پاسخ به حواشی فضای مجازی درخصوص تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا و گفت: خط تولید واکسن کوو ایران برکت به هیچ وجه مشکلی ندارد و به صورت شبانه‌روزی درحال تولید واکسن است و شایعات درخصوص کمبود مواد اولیه‌ی واکسن هم کاملا کذب و بی‌اساس است.

مخبر افزود: درعرض یک‌ماه پس از صدور مجوز تزریق عمومی واکسن ازسوی وزارت بهداشت ، بیش از ۳ میلیون دوز واکسن برکت را در خط اول شفافارمد تولید کردیم که این واکسن‌ها بصورت هفتگی بعد از تست کنترل کیفیت درحال تحویل به وزارت بهداشت هستند.

تا پایان هفته 900 هزار دوز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می شود

این مقام مسئول در ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد: تا پایان این هفته نیز حدود ۹۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آماده شدن خط دوم تولید واکسن در کارخانه شفافارمد خبر داد و افزود: این خط در حال گذراندن تست‌های نهایی است و با راه‌اندازی آن از اوایل مرداد، هفته‌ای بیش از ۲میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

راز آسمان پایتخت

وی در ادامه گفت:همچنین خط سوم تولید واکسن نیز تا پایان مردادماه راه‌اندازی میشود که میتواند هفته‌ای ۶میلیون دوز واکسن تولید کند و همانطور که وعده دادیم تا پایان شهریورماه حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز