واکسن کرونا روسیه قابل اعتماد است؟

در حال حاضر کشورهای متعددی در حال کار بر روی واکسن کرونا هستند و روسیه اولین کشوری است که اعلام می‌کند آزمایش‌های بالینی این واکسن تکمیل شده است.

به گزارش کاماپرس؛ با افزایش آمار جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا ، دولت‌ها بیش از گذشته به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند با کمک دانشمندان و متخصصان راه درمانی برای آن بیابند. انگلیس، آمریکا، چین و روسیه از جمله کشور‌های پیشتاز بوده‌اند که هر یک موفقیت‌هایی را در این زمینه داشته‌اند. حالا روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود پیرامون کشف واکسن که به رقابتی در بین کشورها تبدیل شده، ادعا کرده است اولین واکسن کرونای جهان هفته آینده در این کشور توزیع خواهد شد. ادعایی که با توجه به مشخص نبودن روند تولید واکسن با واکنش سازمان جهانی بهداشت مواجه شده است.

واکنش سازمان بهداشت جهانی به واکسن روسی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در جهان را تأیید کرده و دختر او نیز این واکسن را تزریق کرده است. خبری که با واکنش ‌های زیادی روبرو شد. سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به این نکته که این سازمان از همه پیشرفت‌های تحقیق و توسعه واکسن کووید-۱۹ استقبال می‌کند، اعلام کرده به دلیل آنکه هنوز اطلاعات کاملی درباره واکسن روسی کرونا دریافت نکرده نمی‌تواند این واکسن را ارزیابی کند.این سازمان تاکید کرد که پیش از تکمیل دو مرحله تست‌های دوم و سوم نمی‌توان هیچگونه واکسنی تولید کرد.

اول ارزیابی بعد توزیع

راز آسمان پایتخت

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده، تحقیقات تسریعی در مورد واکسن باید پس از انجام مراحل ایجاد شده از طریق هر مرحله از توسعه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هرگونه واکسن که در نهایت به مرحله تولید می‌رسد، ایمن و مؤثر است. هر نوع واکسن ایمنی و مؤثر برای بیماریِ همه‌گیر، یک کالای عمومی جهانی خواهد بود و سازمان جهانی بهداشت دسترسی سریع، عادلانه و منصفانه از هرگونه واکسن در سراسر جهان را ترتیب می‌دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “واکسن کرونا روسیه قابل اعتماد است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز