وام 2 میلیونی کارگران روزمزد: بلاتکلیفی ادامه دارد

تور لحظه آخری-کاماپرس

درحالی که حدود یکماه از وعده دولت برای پرداخت وام ۲ میلیونی به کارگران آسیب دیده از کرونا می گذرد اعطای این وام با اما و اگرهایی مواجه است.
به گزارش کاماپرس، با شیوع گسترده کرونا از اسفند سال گذشته، کسب و کار بسیاری از کارگران از جمله دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که شرایط کار ثابت ندارند، با مشکل مواجه شد و درهمین راستا اواسط اردیبهشت ماه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارتخانه برای اعطای وام یک میلیون و 500 هزار تا 2میلیون تومانی به حدود دو میلیون نفر از صاحبان مشاغلی مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نیستند، خبر داد، اما هنوز مشخص نیست که این وام پرداخت می شود یا نه.
ابهام در اعطای این وام به گونه ای است که چندی پیش، حسین میرزایی, سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا هم گفت: زمان پرداخت وام 2 میلیونی به افرادی که شغل ثابت ندارند مشخص نیست.

به جمع بندی نرسیدیم!

او درباره زمان واریز این تسهیلات اعلام کرد: هفته گذشته چند جلسه درباره زمان واریز این تسهیلات و تعیین سازوکار لازم برای اعتراض افراد برگزار شد اما به جمع‌بندی نرسیدیم. پس از ارائه لیست توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه، وزارت ارتباطات برای سرپرستان خانوار پیامک ارسال می‌کند که شما مشمول هستید.
به گزارش تسنیم، میرزایی درباره سازوکار پرداخت وام 2 میلیونی اظهار کرد: اسامی مشمولان این وام که پرداخت‌های یک میلیونی وام یارانه‌بگیران برای آنها انجام شده، تا سطح دو میلیون تومان به حسابشان شارژ خواهد شد؛ به‌طوری که برای خانوار یک تا دو نفره 500 هزار تومان دیگر و برای خانوار سه نفره و بالاتر یک میلیون تومان دیگر اضافه پرداخت می‌شود، براین اساس خانوار یک و دو نفره یک میلیون و 500 هزار تومان و سه نفره و بالاتر در مجموع 2 میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.
او اضافه کرد: نحوه بازپرداخت این وام همچون وام یک میلیونی از یارانه افراد کسر می‌شود و اقساط آن از تیر برداشته می‌شود. وام بدون بهره بوده و فقط با 4 درصد کارمزد وام است همچنین مبلغ اقساط به خانواده‌های‌ تک نفره که یک میلیون تومان پرداخت می‌شود، 35هزار و 100 تومان است که از یارانه آنها کسر می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز