همه چیز درباره فرآیند تولید ورق روغنی فولادی

ورق روغنی-کاماپرس
لست سکند

ورق‌های فولادی به دو روش نورد سرم و نورد گرم تولید می‌شوند. ورق روغنی نیز همان ورق سیاه است که تحت فرآیندهای آنیلینگ و نوردی قرار گرفته  و این امر موجب صیقلی شدن و ضخامت کمتر این محصول می‌شود. اما بطور کلی ورق روغنی فرآیند تولیدی سریع‌تر و راحت‌تر و کیفیت ظاهری بالاتری جهت استفاده در صنایعی چون لوازم خانگی، اتومبیل سازی، مبلمان فلزی، کمدها، لوله‌های اگزوز و …  نسبت به ورق سیاه دارد. می‌توان گفت امروزه کاربرد ورق‌های روغنی در زمینه‌های مختلف گسترش فراوانی یافته است و مشاغل و صنایع گوناگونی به این ورق وابسته هستند.

به گزارش کاماپرس به دلیل مقاوم سازی لایه رویی این محصول در فرآیند تولید، ورق روغنی از مقاومت بسیار بالا و قدرت تحمل بالا در برابر فشار فیزیکی برخوردار است. در ادامه مطلب فرآیند تولید ورق روغنی شرح داده می‌شود؛

فرآیند تولید ورق روغنی

مواد اولیه ورق‌های روغنی همان ورق‌های سیاه هستند. در مرحله اول خط تولید این محصول ورق‌های سیاه را به واحد اسید شویی انتقال می‌دهند و با بهره گیری از یک ترکیب اسیدی، اکسید آهن و سایر آلودگی‌های موجود بر روی ورق حذف می‌شود. در این مرحله در صورت نیاز در ابتدا ورق را شستشو داده و سپس با محلول اسیدکلریدریک فرآیند اسید شویی ورق را ادامه می‌دهند.

سپس  مرحله‌ی بعد شستشوی آبشاری می‌باشد که البته حتما پس از شستشو باید آب روی لبه‌های ورق به صورت کامل خشک شود.

سپس در مرحله نورد سرد کلاف رول‌ها توسط دستگاه‌هایی ویژه‌ای باز شده و از غلتک‌های نوردی عبور می‌کند. طی این مرحله به دلیل قرارگرفتن تحت فشار فراوان غلتک‌ها و کشش، آنقدر ضخامت‌شان کم می‌شود تا به میزان مورد نظر برسد.

راز آسمان پایتخت

در حین انجام مرحله نورد سرد این احتمال وجود دارد که سطح ورق مجددا آلوده شود . به همین جهت در بعضی از کارخانه‌ها از شستشوی الکتریکی جهت پاکیزه کردن سطح ورق روغنی بهره می‌برند.

سپس کلاف‌های خارج شده از مرحله نورد سرد بازپخت می‌شوند. این مرحله موجب بازپسگیری ویژگی‌های متالورژیکی و مکانیکی اولیه ورق می‌شود. این فرآیند در کل موجب کاهش زمان عملیات حرارتی و در نتیجه باعث بالارفتن کیفیت محصول نهایی می‌شود. در طی این فرآیند ممکن است که ورق موجدار شده و تغییر فرم پیدا کند که تولیدکنندگان ورق روغنی به وسیله نورد پوسته‌ای موجب کاهش موج ورق‌ها و همچنین افزایش خواص مکانیکی محصول تولیدی می‌شوند.

سپس ورق روغنی وارد خط بازرسی و اصلاح کنف می‌شود. در این مرحله ورق‌های تولید شده مورد بازرسی قرار گرفته و اگر عیوب ظاهری مانند موج‌های کناری و مرکزی داشته باشد، اصلاح می‌شود.همچنین به منظور کاهش تلورانس ابعادی محصول، یک برش کناری برای ورق‌ها ایجاد شده و سطح ورق را نیز روغن کاری می‌کنند. در پایان فرآیند تولید، ورق‌های روغنی به صورت کویل بسته بندی شده و به بازار جهت فروش فرستاده می‌شوند.

خرید ورق روغنی مرغوب و باکیفیت از مجموعه معتبر ایران فرمینگ

خریداران ایران فرمینگ می‌توانند علاوه بر ضمانت کیفیت، از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره گرفته و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. مجموعه ایران فرمینگ مرسوله خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند.

مدیران مجموعه ایران فرمینگ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تامین محصولات باکیفیت و مرغوب فولادی از سال 1360 آغاز نمودند و اکنون با بهره گیری از تجربه ای 35 ساله و با نام تجاری ایران فرمینگ توانسته‌اند اعتبار لازم را برای ارائه خدمات و محصولات با کیفیت فولادی به مشتریان کسب نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز