همه چیز درباره ارز دیجیتال لونا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پیشرفت فناوری و گسترش بازار رمزارزها، موجب شد تا انواع ارز دیجیتال با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی در بازار مبادله شود. تریدرهای حرفه‌ای علاوه بر ارزهای دیجیتال محبوب و مطرح مانند بیت کوین و تتر، به‌سراغ ارزهای ارزشمند دیگری چون لونا رفتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ارز دیجیتال لونا نخستین بار به‌عنوان توکن اختصاصی پلتفرم ترا مطرح شد. این ارز توسط بایننس سرمایه‌گذاری شده و یک سکه DEFI محسوب می‌شود. لونا در سال 2022 به‌عنوان ارز دیجیتال با بالاترین ارزش بازار در گردش سکه معرفی شد و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرهای حرفه‌ای بازار سرمایه را به‌خود جلب کرد. این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر نوسانات قیمتی بسیاری را پشت سر گذاشته و توانسته ارزش خود را حفظ کند.

کاماپرس در ادامه به معرفی، بررسی روش خرید لونا و قیمت لونا می‌پردازد.

ارز دیجیتال لونا از کجا وارد بازار شد؟

ارز دیجیتال لونا یا LUNA، نخستین بار در ژانویه سال 2018، توسط یک شرکت کره‌ای مطرح و در سال 2019 به‌طور رسمی و به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال قابل معامله، وارد بازار شد. این رمز ارز به‌سرعت رشد کرده و در سال 2022 با برخورداری از ارزش بازاری در حدود 205 میلیون دلار، رتبه 122 بازار رمزارزها را به‌دست آورد.

راز آسمان پایتخت

ارز دیجیتال لونا ، دومین توکن اختصاصی بلاکچین ترا یا TERRA است. ترا یک بلاکچین فعال است که توسط شرکت کره‌ای Terraform labs توسعه یافته و از پروژه کازماس بهره‌می‌برد. توکن لونا به‌واسطه مکانسیم وثیقه سازی اکوسیستم در راستای اطمینان از ثبات قیمت کوین‌های پایدار پروتکل ترا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو بنیان‌گذاران این توکن، در طراحی آن از منبع دینامیکی استفاده کرده‌اند تا لونا مطابق با الگوریتم وثیقه‌گذاری پروتکل ترا نوسان کند.

لونا چه ویژگی‌هایی دارد و چطور کار می‌کند؟

در حال حاضر بلاکچین ترا با استفاده از کوین‌های پایدارای که به‌وسیله ارزهای فیات جهانی پشتیبانی می‌شوند، قصد دارد تا از سایر بلاکچین‌های فعال جدا شود. در واقع از مهم‌ترین مزایای بلاکچین ترا که ارز دیجیتال لونا بر روی آن ارائه می‌شود، امکان استفاده از تمام مزایای ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی توامان از ثبات قیمت روز ارزهای فیات است.

نحوه کار بلاکچین ترا به این شکل است که یک الگوریتم مشخص، موجودی استیبل کوین‌ها را براساس میزان تقاضا برای آن‌ها تنظیم کرده و موجب ایجاد نوعی انگیزه در مالکان ارز دیجیتال لونا برای مبادله می‌شود. مبادله لونا و ورود صاحبان این ارز دیجیتال به دنیای معاملات، سبب انبساط و انقباض موجودی استیبل کوین، افزایش سود و تنظیم آن با میزان تقاضا می‌شود.

یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال لونا ، پشتیبانی آن توسط اتحاد ترا است. اتحاد ترا شامل یک گروه از مشاغل و پلتفرم‌ها است که در سال 2019 از 10 کشور مختلف و به نمایندگی از یک پایگاه کاربری 45 میلیون نفری و ارزش ناخالص کالای 25 میلیارد دلاری تشکیل شد. این مسئله در حفظ اعتبار لونا بسیار اهمیت دارد. از دیگر ویژگی‌های لونا ، تامین امنیت آن در بلاکچین ترا توسط الگوریتم اجماع سهام مبنی بر Tendermint است.

چرا لونا 2 متولد شد؟

پس از مدتی، بنا به دلایل گوناگونی، پروژه لونا به سمت سقوط رفت و ارزش توکن بومی شبکه ترا یعنی لونا و استیبل کوین آن UST کاهش یافت. این مسئله موجب ورود خسارت‌های متعددی به بسیاری از سرمایه‌گذاران شد. از این رو، تیم توسعه دهنده شبکه ترا برای جبران ضرر وارده و خروج از این بحران، به راه‌اندازی یک شبکه جدید با توکن بومی آن اقدام کردند تا دارایی کاربران شبکه قبلی را تا حد امکان جبران کنند. از این رو، ارز دیجیتال لونا 2 ، از 7 می 2022 فعالیت خود را آغاز کرد و شبکه قبلی با عنوان ترا کلاسیک و لونا کلاسیک شناخته شدند.

چطور ارز دیجیتال لونا را بخریم؟

خرید لونا برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال بازار به‌شکل مستقیم از طریق صرافی امکان‌پذیر نبوده و برای خرید لونا  ابتدا باید یکی از استیبل کوین‌ها مانند تتر را خریداری کرده و سپس آن را به رمز ارز ترا تبدیل کنید. در خرید لونا دقت داشته باشید که نماد ارز دیجیتال ترا در صرافی‌ها، لونا یا همان LUNA است. برای خرید لونا تنها کافی است در یک صرافی معتبر ثبت نام کرده و از طریق آن به خرید لونا بپردازید.

خرید لونا از بیت پین

بیت پین به‌عنوان یکی از صرافی‌های معتبر و فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران، خدمات ویژه و متنوعی را در زمینه خرید و فروش کوین‌های مطرح بازار از جمله بیت کوین، تتر و همچنین خرید دوج کوین و خرید لونا می‌پردازد. با خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت پین ، می‌توانید با خیال راحت در بستری امن، سریع و بدون ریسک تحریم‌های‌ها و از بین رفتن دارایی‌ها انواع ارز دیجیتال از جمله لونا را خریداری کنید. از دیگر خدمات صرافی بیت پین می‌توان به قابلیت خرید و فروش 24 ساعته و مشاهده لحظه‌ای قیمت ارزها از جمله قیمت لونا و قیمت دوج کوین اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت پین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز