همه آنچه می‌خواهید درباره تحصیل در کانادا بدانید

لست سکند

این روزها بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای تامین آینده خود اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند. کشور کانادا با توجه به مزایای بسیاری که از نظر کیفیت زندگی و تحصیل دارد، یکی از مقاصد محبوب مهاجرت محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تحصیل در کانادا و مهاجرت از این طریق به این کشور، علاوه بر کیفیت بالای رفاه و زندگی، از مزایای متعددی چون اعتبار بالای مدارک صادر شده از دانشگاه‌های این کشور، قابلیت دریافت اقامت دائم کانادا پس از پایان تحصیل، قابلیت دریافت پذیرش تحصیل رایگان و بورس‌های تحصیلی و غیره را دارد. البته پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بهتر است با وکلا و مشاوران مهاجرتی و متخصص در این حوزه مشورت کنید.

کاماپرس در ادامه به بررسی مختصری از شرایط تحصیل در کانادا می‌پردازد.

چرا تحصیل در کانادا؟

کانادا یکی از کشورهای قاره آمریکای شمالی است که به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. این کشور در حال حاضر جزء یکی از ده کشور برتر در زمینه آزادی‌های اجتماعی و اعتقادی محسوب می‌شود و پاسپورت آن نیز اعتبار بسیار زیادی دارد.

راز آسمان پایتخت

دانشگاه‌های کانادا، از رتبه و رنک بالایی در میان دانشگاه‌های دنیا برخوردار بوده و مدارک تحصیلی که از سوی این مراکز صادر می‌شوند، در دیگر کشورها از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند. ضمن این‌که شرایط تحصیلی و قوانین آموزشی در این کشور از استاندارد بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید حتی اقدام به دریافت پذیرش تحصیل رایگان کنید. کانادا در حال حاضر تسهیلات و بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. تمامی این موارد به‌علاوه هزینه‌های پایین زندگی دانشجویی در کانادا، تحصیل در کانادا را به یک گزینه اقتصادی و ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است.

شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

تحصیل در کانادا برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع مختلف امکان‌پذیر است. شرایط تحصیل در هریک از این مقاطع در ادامه آمده است؛

تحصیل در مدارس کانادا

مقاطع تحصیلی مدارس کانادا از پیش دبستانی یا همان مهد کودک برای کودکان 4 تا 5 ساله شروع می‌شود. پس از آن مقطع ابتدایی است که از 6 سالگی شروع و تا 12 سالگی ادامه دارد و اجباری است. پس از مقطع ابتدایی، مقطع دبیرستان یا متوسطه است.

تحصیل دوره کارشناسی

مدت زمان دوره‌های کارشناسی در کانادا معمولا به دانشگاه بستگی دارد، اما این مدت معمولا یک دوره سه یا چهارساله است. این دوره‌ها معمولا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

مدت زمان دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا معمولا یک تا دو ساله بوده و شامل آموزش سنتی و همچنین آموزش تعاملی از جمله بازدید از پروژه‌ها و فعالیت‌های تیمی است. این دوره‌ها معمولا دارای پایان‌نامه یا پروژه هستند. شروع دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا معمولا توسط دانشگاه تعیین می‌شود، با وجود این، تاریخ شروع آن غالبت در سپتامبر هرسال است.

تحصیل در دوره دکتری

دوره‌های دکتری در کانادا دارای شرایط خاصی است. این دوره‌ها در کمترین حالت به سه سال مطالعه و تحقیق نیاز داشته و غالب دانشجویان معمولا در یک دوره پنج تا شش ساله آن را به اتمام می‌رسانند. این دوره‌ها معمولا به زبان انگلیسی ارائه شده و در برخی موارد می‌توان دوره‎‌های کارآموزی را جایگزین آن کرد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر تمام می‌شود؟

هزینه تحصیل در کانادا و همچنین هزینه‌های زندگی در این کشور به‌نسبت دیگر کشورها تقریبا پایین است. این هزینه‌ها به‌طور کلی به مواردی چون انتخاب رشته، دانشگاه مورد نظر و شهریه، طول دوره آموزشی، کیفیت زندگی، اجاره خوابگاه و محل زندگی، غذا و کیفیت زندگی شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال هزینه‌های تحصیل در رشته‌های علوم انسانی به نسبت دیگر رشته‌ها معمولا پایین‌تر بوده و همچنین هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، کمتر تمام می‌شود.

برای تامین هزینه‌های تحصیل و کاهش این هزینه‌ها می‌توانید در کنار تحصیل به کارهای پاره‌وقت بپردازید، به‌ویژه که فرصت‌های شغلی در کانادا بسیار زیاد است. ضمن این‌که دانشگاه‌های کانادا بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی را به دانشجویان ارائه می‌کنند که از آن‌ها نیز می‌توانید برای کاهش این هزینه‌ها استفاده کنید.

تحصیل درکانادا با موسسه حقوقی میرداماد

موسسه حقوقی میرداماد، یک مرکز معتبر و تخصصی در زمینه حقوق خصوصی، حقوق داخلی و حقوق بین‌الملل است. مجموعه میرداماد درحال حاضر در قالب یک دفتر مهاجرتی تخصصی در شیراز مشغول به فعالیت است. پیش از اقدام برای تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور، می‌توانید با مشاوره تیم متخصص وکلا و مشاوران مهاجرتی و حقوقی این مجموعه بهره‌مند شده و با کمترین هزینه و بدون دردسر در بهترین دانشگاه‌ کانادا تحصیل کنید.

این مجموعه همچنین به پذیرش انواع پرونده‌های حقوقی و کیفری در امور مختلف نیز مشغول است.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز