همه آنچه باید درباره آبسال بدانید

خط تولید کارخانه آبسال
لست سکند

یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی «آبسال» است؛ کولرها و ماشین لباسشویی‌های آبسال سالیان طولانی را در میان مصرف‌کنندگان داشته‌اند. البته آبسال یکی از برندهایی است که روند رو به رشدی را طی سال‌های فعالیتش گذرانده و محصولاتی متنوع‌تر از گذشته تولید می‌کند.

در ادامه کاماپرس به ۱۴ ویژگی درباره آبسال اشاره می‌کند که دانستن آنها برای فعالان صنعت لوازم خانگی جالب است؛

۱. در سال ۱۳۳۵ شرکتی به نام «شرکت سهامی لعاب ایران» در شمال‌شرقی‌ تهران به عنوان سهامی خاص با سرمایه اولیه سه میلیون ریال توسط علی قلی حکیم‌نژاد و اکبر حق‌شناس تاسیس شد.

۲. عمده فعالیت شرکت سهامی لعاب ایران در زمینه تولید محصولاتی نظیر بشقاب، کاسه، متریال، قوری و… با طرح سوئدی بود. اما در سال ۱۳۴۱ تولید مدل‌های مختلف اجاق خوراک‌پزی رومیزی و فردار را آغاز کرد. یک سال بعد هم نام شرکت به «اونیورسال» تغییر کرد.

۳. در سال ۱۳۴۸شرکت «اونیورسال» ۳ هزار دستگاه کولر آبی با فناوری پایه شرکت مک گردادیوسن آمریکا تولید کرد و به این ترتیب وارد صنعت ساخت کولرهای آبی در ایران شد.

راز آسمان پایتخت

۴. این شرکت در سال ۱۳۶۷ نامش را به آبسال تغییر داد؛ در حال حاضر آبسال دارای ۳۴۸ شعبه در سراسر ایران است.

۵. رامین حکیم نژاد به عنوان رییس هیات مدیره، گودرز حکیم نژاد به عنوان نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت، به همراه ۱۱ نفر دیگر اعضای هیات مدیره شرکت آبسال را تشکیل می‌دهند.

۶. آبسال در سال ۱۳۵۱ با همکاری شرکت انترگاز فرانسه اقدام به تولید بخاری گازی چرخ دار و سه سال بعد به تولید آبگرمن دیواری گازی با همکاری شرکت اَسکِت انگلستان پرداخت.

۷. در سال ۱۳۵۵شرکت آبسال با ۵۰ میلیون ریال سرمایه با نماد «لابسا» به عضویت بورس اوراق بهادار درآمد. هم‌اکنون این شرکت دارای ۳۶۰ میلیون سهم است.

۸. شرکت آبسال برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاست‌گذاری صنعتی تلاش ‌می‌کند تا با استفاده از متخصصان، کارمندان و … خدمات فنی مورد نیاز را در اختیار سایر صنایع قرار دهد. یکی از این خدمات آزمون‌های گوناگون آزمایشگاهی است که بر روی محصولات مختلف از طریق آزمایشگاه‌های آبسال انجام می‌گیرد.

۹. به دنبال کیفیت محصولات آبسال این برند در سال‌های ۱۳۶۶ـ۶۷ به عنوان واحد تولیدی نمونه لوح تقدیر گرفت و در سال ۱۳۶۹ تقدیر‌نامه‌ای با عنوان صادر‌کننده نمونه و لوح افتخار دریافت کرد.

۱۰. برند آبسال در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۹۳ نیز به عنوان یکی از برندهای ارزشمند ایران معرفی شد.

۱۱. در سال ۱۳۹۷ درآمد برند آبسال ۱۷۳ میلیارد تومان اعلام شد. شرکت آبسال دارای دو شرکت مادر و دو زیرمجموعه است و ۱۶۹ محصول دارد.

۱۲. شرکت آبسال با رشد ۳۳ درصدی در پایان دوره ۹ ماهه به بیش از ۸۰ میلیارد تومان سود رسید.

۱۳. بخشی از محصولات این شرکت بعد از بازاریابی در نمایشگاه‌های منطقه‌ای، به کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

۱۴. آبسال دارای فروشگاه اینترنتی است و ارسال سریع محصولات در شهر تهران، اصل بودن محصولات و قیمت مناسب و مهمتر از آن در دسترس بودن کارشناسان فروش جهت مشاوره در امر خرید برای عموم مردم، از مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه محسوب می‌شود.

 

 

مرتبط با : آبسال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز