هشدار برای خانه هایی که سیستم امنیتی ندارند

فایروال-کاماپرس
لست سکند

بیایید با هم دیگر تصور کنیم این همه دویدیم و زحمت کشیدم و مالی را به دست آورده‌ایم. بعد خیلی راحت توسط سارق به سرقت برود. ما متعقدیم که در این شرایط نصب کردن و خرید دزدگیر اماکن می تواند کمک شایانی برای جلوگیری از سرقت باشد.

به گزارش کاماپرس، شاید فکر کنید که خرید کردن دزدگیر منزل یک هزینه اضافی بوده اما باید بدانید آرامش و امنیتی که برای شما به ارمغان می آورد، ارزشی بالاتر از هزینه ای که می پردازید، دارد. شاید هم نگران این هستید که سیستم اعلام سرقت، آژیر کاذب و خطا داشته باشد و موجب آزار و اذیت همسایگان شود، اما باید بگوییم اگر در انتخاب کردن دزدگیر، سنسورهای آن همچنین نصاب حرفه ای توجه کنید، احتمال این خطرات را به صفر می رسانید.

آمار سرقت منزل

با توجه به آماری که داریم 53 درصد از دزدها در 15 دقیقه اول به محل نگه داری پول و…. دست پیدا می کنند. متاسفانه باید بگوییم به دلیل اینکه قانون بیمه در ایران فرهنگ سازی نشده، کمتر کسی به فکر بیمه کردن منزل خود نیز می افتد.

حال منظور از این بیمه چیست: مثلا شما خودرویی خریداری کردید و طبق قانون باید آن را بیمه شخص ثالث کنید، حال آیا همان اندازه که به خودرو خود اهمیت می دهید به منزل نیز اهمیت می دهید؟

فواید نصب کردن دزدگیر در جلوگیری از سرقت

پخش کردن صدای آژیر در هنگام سرقت

راز آسمان پایتخت

کنترل از راه دور منزل (اعم از کنترل دزدگیر و مدیریت سیستم برقی منزل)

کنترل کردن وضعیت ورودی ها و خروجی ها

مطلع شدن همسایگان از سرقت منزل شما

تماس فوری با تلفن همراه و ثابت

فایروال-کاماپرس

از چه دزدگیری برای خانه استفاده کنیم؟

سوال درست این است که از چه دزدگیری بهتر است استفاده کنیم، این وسیله بسیار ساده ورود و خروج سارق را بسیار دشوار می کند.

می توانیم بهترین دزدگیر اماکن را دزدگیری بدانیم که سیم کارتی هستند و امروزه بسیار متنوع بوده. این نوع دزدگیر علاوه بر اینکه توسط آژیر به صدا در می آید، با صاحب دستگاه نیز تماس گرفته می شود و امکان پیامک هشدار را نیز می دهد. دزدگیر f9  فایروال دقیقا همه این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

انواع تقسیم بندی دزدگیر اماکن

دزدگیر ها به سه نوع ساده، تلفن کننده، سیم کارتی تقسیم شده اند.

ساده

اگر در خانه ای دزدگیر ساده نصب شده باشد. وقتی خطری را تشخیص دهد فقط آژیر می زند. این مدل از دزدگیر ها دارای امنیت پایینی هستند. و اگر شما دور از منزلتان باشید، نمی توانید متوجه صدای آژیر بشوید. پس توصیه ای که ما داریم این است که از این نوع دزدگیر خریداری نکنید.

خط ثابت شهری

نوع دیگه ای از دزدگیر ها به خط ثابت تلفن وصل می شوند و در زمان تشخیص دادن خطری از طریق تلفن منزل با شما تماس گرفته می شود. این دزدگیر نیز امنیت بالایی ندارد. زیرا ممکن است که سارق سیم تلفن را قطع می کند.

سیم کارتی

نوع دیگر دزدگیر که خیلی امنیت اماکن را بالا می برد، دزدگیر های سیم کارتی بوده. از کار انداختن این دزدگیر کار سختی است. این دزدگیر در زمان شناسایی سارق به صاحب دستگاه علاه بر تماس گرفتن پیامک نیز ارسال می کند. از کار انداختن این دزدگیر بسیار سخت بوده. در این نوع دزدگیر شما می توانید اقلام خانه را با استفاده از نرم افزاری که دارد کنترل کنید.

خانه هایی که سیستم امنیتی ندارند

باید بدانید که الان خیلی از سارقین بسیار پیشرفت کردند یعنی علاوه بر اینکه سیستم دزدگیر ها روزبه‌روز پیشرفته تر می شوند سارق نیز خود را با این شرایط وقف می دهد. پس بدانید اینکه محیط شما نگهبان دارد و یا دوربین دارد لزوما محیط امنی نیست و نیاز است که شما یک دزدگیر را نیز برای اماکن خود بخرید.

لازم است بگیم که شما اگر در یک ساختمان 4 واحده هستید، می توانید با اهالی ساختمان صحبت کرده و یک دزدگیر کلی برای ساختمان بخرید. که هزینه زیادی نیز نکنید. و امنیت را نیز به ساختمان خود بیاوردید.

فایروال-کاماپرس

علت افزایش سرقت طبق آمار ها

مشکلات اقتصادی

افزایش جمعیت شهرها

پایین آمدن سن شروع کردن سرقت ها (از نوجوانی تا جوانی و میانسالی)

نبودن پلیس در بافت‌های دور

عوامل فرهنگی و جغرافیایی

عدم پی‌گیری رسانه ها و شبکه های اجتماعی

عدم نداشتن آگاهی از شیوه های سرقت (انواع سرقت سارقین)

عدم استفاده از سیستم اعلام سرقت (دزدگیر، دوربین مدار بسته )

دوربین بهتر است یا دزدگیر

یک مکانی پر از دوربین بوده و در این مکان یک دزدی صورت می گیرد، دوربین ها نیز فیلم دزد را گرفته اند. اما وقتی به اداره پلیس می روند و فیلم های دوربین را نشان می دهند، نمی توانند سارق را شناسایی کنند، زیرا تغییر چهره داده بوده. حالا همان مکان با یک فیلم و مال از دست رفته مانده.

برای همین می گوییم شما باید دزدگیر داشته باشید زیرا با ورود سارق سریع به شما اطلاع رسانی می شود و شما می توانید از سرقت جلوگیری کنید و یا اگر دور از محل هستید، می توانید به شخصی خبر بدهید که محیط را چک کنند. همانطور سیستم اعلام سرقت آژیری می زند که می تواند سارق را فراری دهد.

حال شما می توانید دوربین نیز وصل کنید که بتوانید از ورود افراد مطمئن شوید. پس می توانیم بگوییم دوربین کامل کننده دزدگیر است.

نکات مهم خریداری دزدگیر خانه یا محیط کار

دزدگیر های اماکن وظیفه ای دارند که از شما و اموالتان محافظت می کند. بنابراین بهتر است که در زمان خرید دزدگیر اماکن به یک سری نکات توجه کنید.

  • اگر شما دارای منزل بزرگی هستید می توانید از سنسور های سیمی استفاده کنید.
  • دزدگیر هایی که سیم کارتی هستند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. این دزدگیر ها امکان قطع برق و یا وصل شدن به سنسور ها را دارند.
  • بعد از نصب کردن دزدگیر آن را چند مرحله امتحان و مورد تست قرار دهید. بررسی هایی که در ابتدا می کنید موجب می‌شود تا مشکلاتی که دارد را بتوانید زودتر رفع کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فایروال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز