هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد چقدر است؟

کشور سوئد دارای بیشترین سرانه شرکت‌های چندملیتی در بین کشورهای جهان است. این کشور به استانداردهای بالای زندگی، کیفیت سیستم آموزشی و تحقیقاتی مشهور است. برخی از برترین دانشگاه‌های دنیا در سوئد قرار داشته و به همین دلیل، دانشجویان زیادی علاقمندند تا برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سوئد تنها حدود 10 میلیون نفر جمعیت داشته و اکثریت این جمعیت به زبان انگلیسی مسلط هستند. به علاوه، هیچگونه محدودیت قانونی برای ساعات کاری دانشجویان در طول دوره تحصیلی آنها وجود ندارد. نکته جالب توجه دیگر این است که تحصیل در مقطع دکتری در این کشور کاملاً رایگان است. چنین مزایایی باعث شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا از شرایط و میزان هزینه مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برآورد هزینه مهاجرت تحصیلی

به طور کلی، میانگین شهریه دانشگاه‌های سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 8 الی 27 هزار دلار در سال است. دانشجویان مقطع دکتری علاوه بر اینکه به صورت کاملاً رایگان در دانشگاه تحصیل می‌کنند، به عنوان کارمند دانشگاه به آنها حقوق پرداخت می‌شود! این حقوق شامل مالیات می‌شود؛ بنابراین، دانشجوی مقطع دکتری می‌تواند پس از اتمام تحصیل برای اقامت کشور سوئد اقدام کنند. پس از حدود یکسال، پاسپورت سوئد به این افراد اعطا می‌شود.

ممکن است برخی افراد تصور کنند که چنین شرایط ویژه‌ای احتمالاً بخاطر سطح پایین علمی دانشگاه‌های سوئد است. اما واقعیت این است که کشور سوئد خاستگاه نوبل بوده و دانشگاه‌های این کشور در سطوح بالای علمی قرار دارند. جمعیت کم سوئد نیز باعث شده تا فارغ‌التحصیلان بتوانند بلافاصله پس از تحصیل، مشغول به کار شوند.

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در این کشور حدود 700 تا 1200 یورو در ماه است. البته این هزینه به شهر مورد نظر نیز بستگی دارد؛ چرا که بخش زیادی از هزینه مهاجرت به سوئد صرف اجاره خانه می‌شود. دانشجویان می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی نمایند. هر دانشگاهی، شرایط متفاوتی را برای اعطای بورسیه به دانشجویان در نظر گرفته و این بورسیه‌ها کاملاً رقابتی هستند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئد

شرایط و مدارک مورد نیاز به عواملی چون رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مقصد بستگی دارد. به طور کلی، مدارک عمومی لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئد شامل دو قطعه عکس، ریز نمرات، مدارک تحصیلی قبلی به صورت ترجمه شده، مدارک شناسایی مانند پاسپورت، انگیزه‌نامه و مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی می‌شود. همچنین، دانشجو باید یک رزومه از تجربه کاری حرفه‌ای یا تحقیقاتی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه بدهد. برخی از دانشگاه‌ها تمایل دارند تا پس از بررسی مدارک، مصاحبه‌ای هم با متقاضی انجام بدهند.

متقاضی پس از آن که پذیرش تحصیلی را از دانشگاه مورد نظر دریافت کرد، باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت سوئد شامل مواردی چون پاسپورت معتبر، عکس، فرم درخواست، گواهی بیمه درمانی، مدارک ثبت‌نام دانشگاه، مدارک مربوط به اثبات محل اقامت در سوئد، مدرک تمکن مالی و… می‌شود. مقدار تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد حدود 73 هزار کرون سوئد در یک دوره ده ماهه می‌شود.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز