شرایط جدید اقامت روسیه از طریق خرید ملک

این روزها، تورم افسارگسیخته و نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی باعث شده تا بازار مهاجرت به خارج از کشور بسیار داغ شود. یکی از روش‌های مهاجرت به نقاط مختلف دنیا، سرمایه‌گذاری و خرید ملک در کشور مقصد است. کشور روسیه نیز به عنوان یک سرزمین پهناور، خوش آب و هوا و با امکانات رفاهی خوب همواره در فهرست کشورهای مورد نظر متقاضیان قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید ملک در روسیه مزیت‌های منحصر به فردی دارد که امکان استرداد سرمایه، مهم‌ترین مزیت آن محسوب می‌شود. به علاوه، مالیات دریافتی در کشور روسیه برای ملک بسیار پایین بوده و حتی در برخی موارد این مبلغ کمتر از مالیات ایران است. در ادامه، شرایط جدید اقامت روسیه از طریق ملک بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛

خرید ملک در روسیه چه قوانینی دارد؟

اغلب شهروندان خارجی می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. البته گاهی اوقات برخی متقاضیان با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند. به عنوان مثال، شهروندان کشورهای خارجی نمی‌توانند در نقاط مرزی، ملک خریداری کنند. همچنین، برای خرید ملک در روسیه ابتدا باید اجازه اقامت در این کشور دریافت شود. همچنین، برخی محدودیت‌های خاص نیز برای خرید زمین‌های کشاورزی در روسیه برای شهروندان خارجی وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

با این وجود، می‌توان گفت که محدودیت‌های روسیه در این زمینه بسیار ناچیز بوده و سرمایه‌گذاری در این کشور مزیت‌های ویژه‌ای دارد. از جمله آن که دولت روسیه برای اغلب سرمایه‌گذاران خارجی، تابعیت قانونی اعطا می‌کند.

شرایط خرید ملک در روسیه

متقاضیان سرمایه‌گذاری در روسیه باید نسبت به اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام نمایند. برای اخذ این ویزا روش‌های مختلفی وجود دارد. سرمایه‌گذاری حدود 15 میلیون روبل در پروژه‌های تجاری، خرید ملک در روسیه به ارزش 15 میلیون روبل، سرمایه‌گذاری حدود 7.5 میلیون روبل در صندوق ملی مالی روسیه و راه‌اندازی یک کسب و کار در این کشور که حداقل تولید آن سالیانه 10 میلیون روبل باشد از جمله روش‌های اخذ ویزای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. البته قابل ذکر است که سرمایه‎گذاری در صندوق ملی مالی روسیه مانند دیگر روش‌های ذکر شده قابلیت استرداد ندارد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که صرف سرمایه‌‎گذاری و اخذ ویزا، منجر به دریافت اقامت در این کشور نخواهد شد. اما خرید ملک در روسیه تاثیر مثبتی در روند اخذ اقامت آن دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق کار یا تحصیل، به این کشور مهاجرت کنند. همچنین، این افراد می‌توانند سه سال پس از خرید ملک در روسیه، تابعیت این کشور را با رعایت شرایط خاص دریافت نمایند.

چرا در روسیه ملک بخریم؟

روسیه در سال‌های اخیر به لحاظ اقتصادی رشد بسیار خوبی داشته است. به علاوه، نظام مالیاتی عالی این کشور باعث می‌شود تا درآمد بالایی از این طریق حاصل شود. سرمایه‌گذاران در کشور روسیه می‌توانند یک پاسپورت 5 یا 10 ساله دریافت نمایند و با آن به بیش از 100 کشور برتر دنیا سفر کنند. پایین بودن قیمت مواد غذایی و سایر هزینه‌های زندگی، بهره‌مندی از مدارس با کیفیت بالا به صورت رایگان و قیمت پایین ملک در روسیه از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور و دریافت اقامت آن است.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز