هزینه تور ترکیه در مرداد چقدر تمام می شود؟

لست سکند

نوسانات شديد ارز و درگیر شدن بیشتر مردم با هزینه‌های معیشتی،سفرهای خارجی را از سبد هزینه‌های مردم، به ویژه طبقات متوسط حذف کرده است.

به گزارش کاماپرس؛ هر چند سفر رفتن وابستگی مستقيمي با قدرت خريد دارد، اما نوسانات نرخ دلار و افزايش تورم كشور از 9.6‌درصد در سال 96 به 41.2‌درصد در اسفند 98، بر ناتوانی افراد در رفتن به ساير كشورها تاثیر مستقیم گذاشته است. گزارش امروز اعتماد از حذف تدریجی سفرهای خارجی از زندگی طبقه متوسط به بالا حکایت دارد. نوسانات نرخ ارز و افزايش نرخ تورم از مهمترین دلایلی است که به نوشته اعتماد می‌تواند روند حذف سفرهای خارجی را سریعتر کند.

ایران، ارزان‌ترین کشور برای توریستها

به نوشته روزنامه اعتماد؛ « يكي از ابعاد قيمت بالای دلار، افت شديد مسافرت‌های خارجي به خصوص به کشورهای همسایه است. هر چند افزايش نرخ دلار و افت ارزش پول ملي ورود توريست‌هاي خارجي به كشور را افزايش داده، اما در مقابل سهم ايرانی‌ها را از كل توريست‌هاي خارجي با كاهش شديدي مواجه كرده است. بر‌اساس آخرين گزارش «دوسالانه مجمع جهاني اقتصاد» در سال 2019، در بين 140 كشور جهان، ايران رتبه 89 را در 14 شاخص رقابتي جذب توريست كسب كرده است. براساس اين گزارش ايران با تنزل ارزش پولش به يكي از ارزان‌ترين كشورهاي خاورميانه براي توريست‌هاي خارجي بدل شده است.»

تامین معاش الویت اول ایرانی‌ها

راز آسمان پایتخت

در بخش دیگری از گزارش اعتماد آمده است:«براساس گزارش‌هاي مركز آمار، شاخص كل كالاهاي غيرخوراكي و خدمات در دهك‌هاي هفتم و هشتم در سال 96 حدود 6.8‌درصد بوده كه اين ميزان در سال 98 به 31.2 و 31.4‌درصد رسيد. به بيان ديگر طي دو سال، هزينه‌هاي اين دو دهك بيش از 5 برابر افزايش پيدا كرد و حذف سفر، قطعا يكي از گزينه‌هاي پيش روي خانوارها براي پوشش افزايش هزينه‌ها و كسري بودجه ناگزيرشان است.»

مسافرت خارجی با ارز 20 هزار تومانی

شيوع كرونا در جهان‌، تقريبا تمام مرزهاي زمين‌، هوايي و آبي را بسته نگه داشته و براساس گزارش‌هاي رسمي قرار است از ميانه مرداد كشور تركيه پذيراي توريست‌هاي ايراني باشد. مرزهاي ارمنستان نيز از اواخر تير ماه باز مي‌شوند. به نوشته اعتماد؛ قيمت سفر 3 شب و 4 روز به تركيه بين 175 تا 280 دلار براي هر نفر است. اگر يك خانواده 4 نفره قصد سفر به تركيه را داشته باشند بايد بين14 تا 22 و نيم ميليون تومان هزينه كنند. قيمت تورهاي مسافرتي به ارمنستان و دوبي با همان شرايط تورهاي تركيه از 4 ميليون و 700 هزار تومان تا5  ميليون و 700 هزار تومان متغير است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز