هزینه تست پی سی آر چقدر است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

حالا که پاندمی جهان را فرا گرفته است و هر از چندی، یک سویه جدید از کرونا ویروس، رو می‌شود؛ غالبا توصیه متخصصان این است که اگر کسی احساس می‌کند علائمی همچون سرفه، تب و… تست پی سی آر بدهد. همچنین برای پروازهای خارجی و بسیاری از موارد دیگر، به همراه داشتن این تست الزامی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تست پی سی آر / تست PCR نوعی تست تشخیص عفونتی است که مشخص می‌کند فرد در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا است یا خیر. انجام این آزمایش بدون بیمه، تقریبا 390 هزار تومان تمام می‌شود و حداکثر 24 ساعت پس از نمونه برداری، جواب آن آماده می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:

با استفاده از آزمایش RT-PCR ماده ژنتیکی ویروس کووید ۱۹، در نمونه‌های دستگاه تنفسی مانند بینی و حلق شناسایی می‌شود. بر اساس نتایج این روش می‌توان اطلاعات دقیقی از تعداد ویروس کووید ۱۹ موجود در نمونه‌های گرفته شده از بیمار بدست آورد. علاوه بر این، با توجه به این نکته که ویروس کووید ۱۹ به سرعت و به راحتی در میان افراد انتقال می‌یابد، انجام تست مولکولی پی سی آر و تشخیص به موقع آلودگی فرد نقش قابل توجهی در جلوگیری از انتشار ویروس در میان افراد جامعه دارد.

راز آسمان پایتخت

تصمیم‌گیری در مورد انجام آزمایش پی سی آر کرونا بر اساس شرایط اپیدمیولوژیک جامعه، نشانه‌های بالینی فرد و علائم بیماری کرونا صورت می‌گیرد. بهترین زمان انجام آزمایش پی سی آر کرونا برای نمونه‌های گرفته شده از انتهای بینی و حلق از زمان شروع علائم بیماری تا ۸ روز پس از آن است.

چگونه تست پی سی آر را بخوانیم؟

چنانچه عدد CT کمتر یا مساوی با عدد ۲۰ باشد، یعنی به احتمال بسیار زیاد نمونه آلوده به کرونا ویروس است و اگر این عدد بین ۲۰ تا ۳۴ باشد، یعنی احتمال آلوده بودن نمونه به ویروس کرونا در حد بالا و متوسط قرار دارد. چنانچه عدد سی تی، 34 یا بیشتر از آن باشد نتیجه تست کرونا مشکوک یا مثبت ضعیف است. یعنی به احتمال کم نمونه آلوده به ویروس است. در این حالت توصیه می‌شود برای تفسیر آزمایش کرونا، سابقه پزشکی و بالینی بیمار بررسی شود.

همچنین در این شرایط باید دقت شود که آیا فرد در روزهای اخیر با افراد آلوده به ویروس کرونا در تماس بوده است یا نه؟ همچنین توصیه می‌شود در یک بازه زمانی مناسب، دوباره از بیمار نمونه‌گیری شود. افرادی که نتیجه تست کرونای آنها مشکوک است، باید تا منفی شدن جواب آزمایش شرایط قرنطینه را رعایت کنند. اعداد بالای 40 تا 45 یا ذکر No CT هم در موارد منفی گزارش می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز