هزاران قطعه مرغ در خطر زنده به گور شدن

لست سکند

هنوز ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه از یاد نرفته که ریس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار تهران خبر داده به دلیل نبود مشتری، هزاران قطعه مرغ به زودی معدوم خواهند شد.

به گزارش کاماپرس؛ ظاهرا موضوع معدوم سازی مرغ و جوجه ها به بهانه نبود مشتری و با هدف به تعادل رساندن قیمت عرضه هنوز داغ است. حدود دوهفته پیش بود که نمایش ویدئویی زنده به گور کردن جوجه های یک روزه با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد. این در حالیست که رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار استان تهران اخیرا در گفتگو با تسینم گفته است، معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه در چرخه تولید آن باتوجه به اینکه امکان تشخیص صد درصد مرغ یا خروس بودن آنها وجود ندارد، در همه جای دنیا امری معمول است به‌‎طوریکه سالانه میلیاردها قطعه جوجه خروس در دنیا نابود می‌شود و راهی دیگری هم نیست.

ناصر نبی‌پور میزان جوجه‌ریزی برای واحدهای مرغ گوشتی در کشور را ماهانه بین 100 تا 130 میلیون قطعه در نوسان برآورد کرده و گفته است: هرساله برای تعطیلات نوروز واحدهای گوشتی بالغ‌بر 115میلیون قطعه جوجه می‌ریختند اما این میزان در بهمن 1398 افزایش پیدا کرد و به 130 میلیون قطعه رسید.

به گفته او، افزایش جوجه‌ریزی همراه با افزایش مصرف است اما واحدهای گوشتی، همان جوجه‌هایی را هم که در بهمن و اسفند 98 خریداری و پرورش دادند نتوانستند بفروشند تا آنجا که با کاهش قیمت عمده‌فروشی مرغ گوشتی به کیلویی 6500 تومان در اسفند و فروردین، ایشان بالغ‌بر 3 هزار تومان در هر کیلو در قیمت نهایی تولید ضرر کردند.

راز آسمان پایتخت

زنده کشی مرغ ها با روند موجود دامنه دار خواهد بود

به گفته این فعال صنفی داستان زنده کشی مرغ ها با تداوم روند موجود ، دامنه دار خواهد بود.به گفته او از یک سو مرغداران، مرغ‌هایی را که پرورش داده‌اند روی دستشان مانده و وزن مرغ‌ها به بالای 3 کیلوگرم رسیده و نهاده برای خوراک آنها و دارو و واکسن برای نگهداری آنها وجود ندارد و از سویی خریداری هم پیدا نمی‌شود آنها را از ایشان بخرد که چنانچه این رویه به همین صورت ادامه پیدا کند به زودی مرغداران، مرغ‌هایشان را زنده به گور خواهند کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هزاران قطعه مرغ در خطر زنده به گور شدن

  1. حسن گفته:

    بهتر نیست بجای کشتار، آنها را به مناطق محروم ارسال کنند و یا اگر مشکل حمل ونقل است در جنوب شهر شهرهای بزرگ توزیع کنند! !!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز