آشنایی با انواع بیمه مسئولیت و شرایط دریافت

لست سکند

بیمه‌های مسئولیت مدنی به نوعی تضمین کننده آسایش خاطر ما در قبال بروز احتمالی خسارت‌های مادی و معنوی نسبت به سایرین است. هر فرد بسته به شغل و داشته‌های خود ممکن است باعث بروز خسارت‌هایی به دیگران شود و این فرد در برابر خساراتی که توسط وی یا دارایی‌های وی همچون خودرو و ساختمان به دیگران وارد شده، در برابر قانون مسئول است. این زیان‌ها بعضا منجر به پرداخت مبالغ بسیار بالایی می‌شود که حتی ممکن است زندگی یک فرد را تغییر دهد. بیمه‌های مسئولت دقیقا به منظور تحت پوشش درآوردن این خسارات خریداری می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش بیمه‌های مسئولیت مدنی ضروری برای هر فرد را بر اساس شغل و نوع فعالیت‌ معرفی می‌کند.

بیمه شخص ثالث، شناخته شده‌ترین بیمه مسئولیت مدنی

شاید بسیاری از افراد اطلاع نداشته باشند که بیمه شخص ثالث، نوعی بیمه مسئولیت مدنی است. در واقع شما با خرید این بیمه نامه اجباری، مسئولیت خسارات ناشی از تصادف و آسیب به دیگران توسط خودروی خود را تحت پوشش بیمه درمی‌آورید. پرداخت دیه، هزینه درمان و هزینه تعمیرات طرف خسارت دیده تصادف توسط این بیمه نامه پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بیمه مسئولیت حرفه‌ای

بیمه‌ نامه‌های مسئولیت حرفه‌ای در واقع بیمه نامه‌های مسئولیتی هستند که بر اساس شغل‌های مختلف طراحی شده و شما می‌توانید بر اساس شغل و حرفه خود، بیمه مسئولیت خاص آن شغل را خریداری کنید. از مهم‌ترین موارد بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای می‌توان به بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران، بیمه تمام خطر پیمانکاران، بیمه‌های مسئولیت مجموعه‌های ورزشی، پزشکان و پیراپزشکان، شکارچیان و محیط بانان، مدیران اردو و تورها، مهندسان و  پارکینگ داران اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

در واقع بیشتر شغل‌ها و حرفه‌های موجود و فعال دارای بیمه مسئولیت هستند و بسته به میزان و نوع خسارات احتمالی هزینه‌های متفاوتی دارند.

بیمه مسئولیت برای ساختمان‌ها

علاوه بر پیمانکاران و فعالان صنعت ساختمان، صاحبان و مالکان ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری نیز بهتر است بیمه‌های مسئولیت متناسب با نیاز خود را خریداری کنند. اولین بیمه نامه ضروری در این حوزه، بیمه آتش سوزی است که خطراتی چون زلزله، سیل، ترکیدگی لوله و انفجار را نیز شامل می‌شود و در صورت بروز خسارت به افراد ساکن، عابرین و همسایگان، شرکت بیمه این خسارت را پرداخت می‌کند.

آسانسورها نیز جزو مواردی هستند که می‌توانند تحت پوشش بیمه مسئولیت درآیند. باتوجه به افزایش حوادث ناشی از نقص آسانسور، داشتن این بیمه‌نامه نیز در هر ساختمان دارای آسانسور مسکونی، اداری و تجاری کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

در بین بیمه‌های ساختمانی، بیمه‌ای به نام بیمه مسئولیت مستاجر در قبال موجر نیز وجود دارد که برای کسانی که واحدی را اجاره کرده‌اند، لازم است. مستاجر در قبال نگهدای واحد و یا ساختمان مورد اجاره مسئول است و شرکت‌های بیمه می‌توانند با این بیمه نامه خیال مستاجر را از بابت هرگونه خسارت راحت کنند.

سایر بیمه‌های مسئولیت

برخی بیمه‌های مسئولیت نیز در شرایط خاصی خریداری می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان از بیمه مسئولیت فروش اقساطی، بیمه مسئولیت اعتباری صداقت در امانت، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی و بیمه رایانه نام برد. همچنین شرکت‌های بیمه این امکان را دارند که بر اساس نیاز شما بیمه مسئولیت خاص و جدیدی برایتان طراحی کنند. به این بیمه نامه‌ها نیز بیمه مسئولیت طرح‌های خاص گفته می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز