شرایط پرداخت خسارت بیمه آسانسور

آسانسور-کاماپرس

بیمه آسانسور یکی از خدماتی که شرکت‌های بیمه ارایه می‌کنند. با این حال پرداخت خسارت بیمه در رابطه با حوادث آسانسور شرایط خاص و ویژه‌ای دارد.

به گزارش کاماپرس، طبق قانون اگر فردی در آسانسور ساختمانی دچار حادثه شود، مالکین ساختمان باید دیه پرداخت کنند. در این شرایط اگر مالکین ساختمان بیش از 3 نفر باشند، کل هزینه دیه بر عهده مدیر ساختمان خواهد بود. مساله‌ای که اهمیت بیمه آسانسور را بیش از پیش پر رنگ می‌کند.

بیمه آسانسور در این موارد بسیار کمک کننده خواهد بود، با این حال پرداخت خسارت نیز شرایط خاص خود را دارد. بیمه در صورتی خسارت آسانسور را پرداخت می‌کند که در زمان حادثه ساختمان زیر یک سال ساخت باشد و یا اگر اگر از ساخت آن بیش از یک سال می‌گذرد، وجود قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور الزامی است. همچنین در هر دو حالت آسانسور باید حتما گواهی استاندارد و تاییدیه مهندس ناظر را داشته باشد.

آسانسور-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور

در ویدئویی که توسط “این وان مین” منتشر شده، با اشاره به اهمیت عقد قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور، عنوان شده که بند بازدید دوره‌ای حتما باید در قرارداد ذکر شده و شرکت نیز هر ماه گزارش سلامت آسانسور را به مدیر ساختمان ارایه کند.در غیر اینصورت احتمال دارد که در زمان حادثه و پرداخت خسارت بیمه، مدیر ساختمان به دلیل نقص مدارک به عنوان مقصر شناخته شود.

همچنین شرکت ارایه دهنده خدمات آسانسور، باید موارد مرتبط با ابطال مجوز و سایر مشکلات را سریعا به مدیر ساختمان اعلام و قرارداد را فسخ کند. در غیر این صورت پرداخت خسارت بر عهده شرکت خواهد بود.

وظایف مدیر ساختمان در خصوص بیمه آسانسور

بعد از خرید بیمه آسانسور، مدیر ساختمان وظیفه دارد تا کارت بیمه‌نامه را در داخل کابین آسانسور نصب کند. همچنین در زمان وقوع حادثه، مدیر ساختمان باید قبل از هر چیز با پلیس و اورژانس تماس گرفته و طی 5 روز کاری مدارک مربوط به بیمه آسانسور را همراه با گزارش سلامت آسانسور به نمایندگی بیمه ارایه کند.

ذکر این نکته ضروری است که مدیر ساختمان نمی‌تواند به دلیل پرداختن نکردن سهم بیمه چند نفر از ساکنان، آسانسور ساختمان را بیمه نکند. در این شرایط مدیر ساختمان می‌تواند بیمه را گرفته و از ساکنین شکایت کند و یا تا زمانی که تمام ساکنین سهم خود را پرداخت نکرده‌اند، آسانسور را خاموش و غیرفعال کند.

بیمه آسانسور با ازکی

ازکی شرکتی فعال در حوزه خدمات آنلاین در حوزه بیمه است. امکان مقایسه شرکت‌های بیمه و در نهایت انتخاب بهترین بیمه نامه در حوزه‌های شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، آسانسور، زلزله، مسئولیت پزشکان، درمان و غیره از خدماتی است که در ازکی آنلاین ارایه می‌شود. همچنین به کمک ازکی می‌توانید قبل از خرید، درباره انواع مختلف بیمه، پوشش‌ها و قیمت‌ها اطلاعات دقیق و کامل کسب کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ازکی وام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز