اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور در ساختمان

سرویس و نگهداری آسانسور-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

از آنجایی که آسانسور وظیفه حمل‌ونقل افراد را بر عهده دارد، کنترل و پایش مداوم ایمنی آن امری مهم و ضروری است. سرویس و نگهداری آسانسور باید هر ماه انجام شود تا از عملکرد صحیح آن و سلامت قطعات و اجزا اطمینان حاصل شود.

بازبینی و سرویس کردن آسانسور باید توسط افرادی که تخصص و مهارت کافی در این زمینه دارند، انجام شود. با انجام سرویس چنانچه قطعه‌ای دچار خرابی یا فرسودگی باشد، تعمیر و یا تعویض می‌شود.

در این گزارش کاماپرس به بررسی نحوه سرویس و نگهداری آسانسور و اهمیت آن می‌پردازد.

چرا سرویس و نگهداری آسانسور حیاتی است؟

اولین و مهم‌ترین نکته در خصوص اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور، حفظ و ایمنی و جان استفاده‌کنندگان است. به دلیل استفاده مداومی که از آسانسور می‌شود، استهلاک قطعات آن به سرعت رخ داده و ممکن است خطرآفرین باشد. به همین دلیل نیاز است که هر ماه از سلامت آسانسور، قطعات و عملکرد آن اطمینان حاصل شود و چکاپ آسانسور به صورت کامل و ایمن انجام شود.

سقوط آسانسور، حادثه‌ای جبران‌ناپذیر و سهمگین است، که می‌تواند موجب مرگ افراد شود. آسانسور حتی اگر برای حمل بار استفاده شود نیز باید به صورت مدوام سرویس شود تا از ایجاد ضررهای مالی و جانی جلوگیری شود.

راز آسمان پایتخت

دیگر نکته حائز اهمیت در سرویس و نگهداری آسانسور، کاهش هزینه‌ها است. خرابی‌ها و استهلاک‌های جدی‌تر باعث ایجاد هزینه‌های بیشتری شده و ضررهای مالی سنگینی ایجاد می‌کند. این در حالی است که سرویس ماهانه آسانسور باعث می‌شود تا مشکلات جزئی به سرعت تشخیص داده شده و با هزینه‌های پایین رفع شوند.

انواع روش‌های سرویس و نگهداری آسانسور

بازرسی اولیه مربوط به مرحله پیش از بهره‌برداری عادی آسانسور بوده و از عملکرد صحیح آسانسور، ایمنی آن و مطابقت عملکرد با نقشه‌ها اطمینان حاصل می‌شود. این نوع سرویس از سوی اداره استاندارد به صورت اجباری اجرا شده و پس از دریافت گواهینامه مربوطه، پایان کار ساختمان صادر می‌شود. این نوع چکاپ آسانسور باید به صورت سالیانه انجام شود.

بازرسی ماهیانه به منظور کنترل عملکرد صحیح آسانسور انجام شده و باید بر اساس «چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور» انجام شود. در این نوع از چکاپ آسانسور قسمت‌های مختلف سیستم مانند موتور خانه، چاه و چاهک آسانسور و فضای رویی کابین به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت نیاز آچارکشی، روغن‌کاری و سایر تنظیمات انجام می‌شود.

سرویس ادواری در دو نوع پیشگیرانه و جامع انجام می‌شود. پیشگیرانه نوعی از سرویس و نگهداری آسانسور است که در آن سعی می‌شود فاصله زمانی بین خرابی‌های سیستم زیاد شود و مشکلات به تعویق افتند. همچنین از خرابی‌های احتمالی که پیش روی آسانسور است، جلوگیری شود.

نوع دوم سرویس ادواری بازرسی جامع یا جنرال سرویس است که معمولا در بازه‌های یکساله انجام می‌شود. در این نوع چکاپ آسانسور، تست‌های خاصی بر اساس استانداردها بر روی سیستم انجام می‌شود.

سرویس و نگهداری آسانسور با مدیریتو

مدیریتو یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه مدیریت ساختمان است که خدمات خود را در سطح شهر تهران ارائه می‌کند. یکی از خدمات این مجموعه سرویس و نگهداری آسانسور است که در نوع ماهیانه و ادواری انجام می‌شود. مدیریتو خدماتی یکپارچه به ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری ارائه داده و سیستم‌های مدیریتی خاصی را بسته به نوع ساختمان اجرا می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز