کدام بیمه ها را می توان آنلاین خرید؟

لست سکند

صنعت بیمه ایران نیز به دنبال شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای جهان در حال حرکت به سمت اینشورتک و بیمه دیجیتال است. این اقدام می‌تواند با پیاده‌سازی سویچ بیمه‌ای توسط بیمه مرکزی و گسترش امکان خرید آنلاین بیمه به انواع بیمه‌نامه‌های موجود، تکمیل شود. اگرچه این روزها تعداد اندکی از انواع بیمه‌نامه رایج در کشور، قابلیت سفارش و خرید آنلاین دارند، اما بازار آنلاین بیمه همچنان روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش، بیمه‌نامه‌های آنلاین را معرفی می‌کند.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث ضروری‌ترین بیمه نامه برای دارندگان وسایل نقلیه و یک بیمه نامه اجباری از نظر قانونی است. این بیمه نامه اولین بیمه‌ای بود که به صورت عملی امکان خرید آن در سامانه‌های مقایسه و خرید آنلاین بیمه مهیا شد. بیمه شخص ثالث نیاز به بازدید خودرو ندارد و قیمت آن تقریبا در تمام شرکت‌های بیمه یکسان و مشخص است. در سال‌های اخیر نیز نسخه کاغذی این بیمه نامه حذف شده است. به همین دلیل به راحتی امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث برای همه فراهم شده است.

بیمه آتش سوزی

بیمه‌های آتش سوزی نیز در بیشتر موارد به خصوص برای منازل بدون بازدید صادر می‌شوند. محاسبه این بیمه نامه‌ها پیچیده نیست و معمولا بر اساس اظهارات بیمه گزار محاسبه و حق بیمه دریافت می‌شود. امروزه بیشتر سایت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های بیمه امکان خرید این بیمه نامه را نیز به صورت آنلاین فراهم آورده‌اند. حتی برخی از سایت‌ها، بیمه نامه آتش سوزی مسکونی را به صورت پکیج‌های ثابت عرضه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بیمه درمان تکمیلی

در سال‌های گذشته امکان خرید بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی امکانپذیر بود و فروش آنلاین آن توجیهی نداشت. اما امروزه بیمه درمان تکمیلی نیز به راحتی از سایت‌های فروش آنلاین بیمه قابل خریداری است. این بیمه نامه‌ امروزه به صورت انفرادی نیز به فروش می‌رسد و در حال تبدیل شدن به یک بیمه نامه عمومی و فراگیر است. بیمه نامه درمان تکمیلی نیز بر اساس اظهارات بیمه گزار تنظیم و آماده می‌شود.

بیمه‌های مسئولیت

بیمه‌های مسئولیت جزو بیمه‌های خاص هستند اما برخی از انواع این بیمه ها همانند بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور و بیمه مسئولیت مدنی پزشکان، پیراپزشکان و مهندسین به دلیل عدم نیاز به بازدید و شرایط عمومی‌تر توسط بیشتر سایت‌های فروش آنلاین بیمه ارائه می‌شود. سایر بیمه‌های مسئولیت معمولا به صورت آنلاین ارائه نمی‌شوند و شما باید فرم پیشنهاد تهیه و امضا کنید تا بر اساس آن شرکت بیمه به شما قیمت بدهد.

سایر بیمه نامه‌های آنلاین

برخی از بیمه‌های دیگر نیز به دلیل عدم استفاده عمومی به نسبت موارد اشاره شده، تنها در برخی از سایت‌های آنلاین فروش بیمه عرضه شده‌ا‌ند. برای نمونه می‌توان به بیمه موبایل و تجهیزات دیجیتال، بیمه مسافرتی، بیمه حیوانات خانگی، بیمه عمر و بیمه حوادث اشاره کرد. در این بیمه نامه‌ها، نسخه کاغذی در صورت نیاز توسط پیک یا پست به آدرس بیمه گزار ارسال می‌شود.

سایر بیمه نامه‌هایی که نیاز به بازدید دارند، معمولا به صورت آنلاین عرضه نمی‌شوند. مگر اینکه سایت بیمه‌ای نمایندگانی برای بازدید در شهرها و آدرس‌های مختلف داشته باشد. برخی از شرکت‌های بیمه نیز این نوع بیمه‌ها را به صورت نیمه آنلاین به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز