هرآنچه که باید درباره جشنواره تابستانی قشم بدانیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره تابستانی از تاریخ 18 تا 31 تیرماه در این جزیره خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق گفته‌های افشار فتح‌الهی جشنواره تابستانی قشم قصد دارد ورود مسافر، فعالیت مکان‌های گردشگری، فعالیت بازارها همچنین مجتمع‌ها را افزایش و خدماتی به علاقمندان حوزه گردشگری ارائه دهد. همچنین قرار است با کاهش هزینه سفر، این جزیره را به علاقمندان بشناساند.

فتح‌الهی درباره برگزاری جشنواره تابستانی قشم گفت: با افزایش فعالیت و تقویت بخش خصوصی سعی خواهد شد برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و هنری مفرحی صورت گیرد تا علاقمندان حوزه گردشگری از این رویداد استقبال و همچنین در ماه‌ها و سال‌های آینده، حتی در ایام برگزاری جام جهانی 2022 قطر از این جزیره بازدید کنند.

پیشینه جشنواره تابستانی قشم

با توجه به اطلاعات موجود، این جشنواره از دهه 80 شروع به فعالیت کرده است؛ پنجمین جشنواره تابستانی قشم در سال 1385 با هدف توسعه صنعت گردشگری، جذب گردشگر و آشنایی علاقمندان با جاذبه‌های قشم از 15 مرداد تا 30 شهریور برگزار شد. یک دهه بعد دوره چهاردهم این جشنواره در شرایط بد اقتصادی قشم و با هدف خروج از رکود اقتصادی در سال 1395 برپا شد؛ در آن زمان بسیاری از کسبه مجبور به تعطیلی کسب و کار شدند و مدیران تنها راه نجات را برگزاری جشنواره تابستانی قشم دیدند. اکنون پس از سه سال وقفه این جشنواره دوباره در جزیره قشم با هدف کاهش هزینه سفر و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های قشم، همچنین اقامت در این جزیره در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

حاذبه‌های گردشگری قشم

با توجه به برگزاری جشنواره تابستانی قشم و حضور گردشگران در این جزیره، آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند به پربارتر شدن این سفر کمک کند؛ دره ستارگان قشم یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های قشم به حساب می‌آید که از مجموعه کوه‌ها، صخره‌ها و دره‌ها تشکیل شده که پس از گذشت زمان تغییر کرده‌اند و همین تغییرات سبب وجود اشکالی مختلف در این مکان شده است. مردم بومی برخورد یک ستاره را دلیل به وجود آمدن اشکال می‌دانند و به همین خاطر به این اسم مشهور است.

جزیره ناز یکی دیگر از جاذبه‌های قشم به محسوب می‌شود که سه صخره در میان دریا هستند که ایستادن بر روی صخره‌ها و تماشای دریا سبب شده بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند.

تنگه چاهکوه از صخره‌ها و کوه‌های متفاوتی تشکیل شده که در میان آن‌ها چاه‌هایی با عمق‌های مختلف وجود دارد که گذر از کنار آن‌ها می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد بیاورد.

جنگل حرا جایی است که درختان در میان آب‌های شور رشد کرده‌اند که هنگام مد درخت‌ها به زیر آب رفته و به هنگام جزر سر از آب بیرون می‌آورند. یکی دیگر از جاذبه‌های این جنگل رفت‌وآمد پرنده‌هاست که علاقمندان می‌توانند فلامینگوها، مرغ ماهی خوار و … را در این محل ببینند.

غاری با قندیل‌های نمک در قشم وجود دارد که قندیل‌ها سبب زیبایی خاصی شده‌اند و صحنه‌های چشم‌نوازی را برای گردشگران رقم می‌زنند. عار نمکدان 90 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و برای رسیدن به این جاذبه باید مسیری را پیاده روی کرد.

جزیره قشم جاذبه‌های عظیمی دارد که دره سکوت نیز یکی دیگر از آن‌هاست. برای رسیدن به این جاذبه باید مقداری از مسیر را پیاده‌روی کرد که در مسیرانواع‌ خاک‌های رنگی و صخره‌های نمکی صحنه‌های تماشایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های این جزیره می‌توان به قله پرتغالی‌ها، غار خربس، سد گوران، دره تندیس‌های قشم، دره مجسمه‌ها و… اشاره کرد که هرکدام آن‌ها به تنهایی می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را به وجد بیاورد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز