نگاهی به صفر تا صد واردات کالا

همه کشورها در تولید تمامی محصولات دانش یا نیرو کافی را ندارند، به همین دلیل انجام مراحل واردات کالا و محصولات مختلف یک امر مرسوم در جهان است. معمولا واردات انواع محصولات و کالاها توسط بازرگانان یا مجموعه‌های مختص این حوزه انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لازمه انجام مراحل واردات کالا و پیگیری فعالیت بازرگانی این است که بازرگانان نیاز بازار را شناسایی کنند. به این منظور باید مطالعه اندازه بازار مورد نظر و بخش بندی آن و سهم رقبا از این بخش مشخص شود. البته در نظر گرفتن درآمد و مصرف سرانه مردم نیز ضروری است و به واردات کالای مناسب کمک خواهد کرد. بازرگانان علاوه بر موارد مذکور به هزینه‌های بازرگانی و واردات کالاها نیز توجه خواهند داشت تا در نهایت با هزینه مناسب این فرآیند را پشت سر بگذارند.

قبل از انجام واردات این موارد را بدانید

به طور کلی، فعالیت بازرگانی در صورت آگاهی از قوانین و شرایط این حوزه دشواری چندانی ندارد. افرادی که مایل به فعالیت در این بخش هستند باید برخی اقدامات را انجام دهند تا بستر برای انجام فعالیت بازرگانی آن‌ها فراهم شود. تهیه کارت بازرگانی از جمله این اقدامات است. کارت بازرگانی مجوزی است که به افراد واجد شرایط حقیقی یا حقوقی برای انجام تجارت خارجی اعطا می‌شود. افرادی که مایل به دریافت این کارت هستند باید به یکی از شعب اتاق بازرگانی صنایع و معادن نزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده و برای این کارت درخواست دهند. اعتبار کارت‌های بازرگانی از زمان صدور آن‌ها یک سال اعلام شده است.

اشخاص دارنده کارت بازرگانی باید برای اخذ مجوز ثبت سفارش کالا از اداره مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت اقدام کنند. این مرحله هم نوعی دریافت مجوز است که با آن امکان انجام مراحل واردات کالا ها وجود خواهد داشت. در واقع از این طریق امکان ثبت اطلاعات کالاهای وارداتی در سامانه جامع تجارت ایران فراهم خواهد شد. مدت زمان اعتبار مجوز ثبت سفارش کمتر از کارت بازرگانی بوده و حداکثر شش ماه است. در صورتی که بازرگانان در طی این مدت امکان واردات کالای مورد نظر خود را نداشته باشند یا مایل به تمدید این زمان باشند باید کارمزد لازم را پرداخت کرده و دوباره از سازمان ذی ربط تاییدیه دریافت کنند. با سپری کردن این فرآیند تا سه ماه امکان تمدید زمان این مجوز وجود خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

آشنایی با مراحل واردات کالا

موارد مذکور، مسائلی هستند که افراد قبل از اقدام به واردات کالا باید از آن‌ها آگاهی داشته باشند. بعد از سپری کردن این موارد، امکان واردات کالا و محصولات مختلف وجود خواهد داشت. بازرگانان به منظور داشتن واردات مناسب باید از مراحل آن آگاهی داشته باشند. انتخاب کالا، مکاتبه و مذاکره، دریافت پروفرم، اخذ مجوز ورود، پرداخت بین الملل، بیمه حمل و نقل کالا و حمل و نقل بین المللی از جمله مراحل واردات کالاها هستند. هر کدام از این مراحل، شرایط خاص خود را دارند که بازرگانان باید آن‌ها را به صورت جامع و کامل بشناسند.

خدمات بازرگانی مناسب را از همراه دژ ایرانیان دریافت کنید

در صورتی که کارت بازرگانی دارید و مایل به واردات کالایی هستید، بهتر است در جریان واردات از یک شرکت معتبر و متخصص این حوزه کمک بگیرید. شرکت همراه دژ ایرانیان با قدمت طولانی و داشتن مجوز رسمی از ابتدای واردات کالا تا مراحل پایانی این فرآیند مشتریان خود را همراهی می‌کند. این شرکت علاوه بر خدمات بازرگانی، در زمینه فریت بار، پست مدارک به خارج کشور، حل اختلاف گمرکی، کارگو، کالای مرجوعی، حمل چارتری، حمل و نقل هوایی حیوانات و … نیز به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

افراد به منظور آگاهی از خدمات همراه دژ و مطالعه بیشتر درباره واردات و صادرات انواع کالاها کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه داشته باشند. در صورتی که بازرگانان نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات کاملی درباره نحوه واردات و صادرات یک کالا خاص داشته باشند، بهتر است با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته یا به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنند. کارشناسان خبره این مجموعه در تمامی روزهای کاری هفته پاسخگوی مشتریان خواهند بود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه دژ ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز