نکات کاربردی هنگام خرید دستگاه سی پپ

بسیاری از مشکلات تنفسی مانند آپنه با انسداد راه ورود هوا به داخل ریه‌ها، تنفس فرد در هنگام خواب را دچار مشکل کرده و علاوه بر کاهش کیفیت خواب، می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر سلامت فرد داشته باشد. دستگاه سی پپ به‌طور خاص برای حل این مشکل طراحی شده است؛ با این حال خرید سی پپ مانند سایر تجهیزات پزشکی با توجه به هزینه پایین و اهمیت آن در سلامت افراد، باید با دقت و حساسیت بالایی صورت گیرد.

کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید سی پپ می‌پردازد.

دستگاه سی پپ چگونه کار می‌کند؟

دستگاه سی پپ (CPAP) یا Continuous Positive Airway Pressure یک دستگاه کمک­تنفسی برای درمان اختلالات تنفسی در زندگی روزمره و به‌طور خاص در هنگام خواب است. این دستگاه کاربردی دارای ساختاری بسیار ساده بوده و از سه قسمت اصلی شامل کمپرسور، لوله­های رابط و ماسک صورت یا نازال بینی تشکیل شده است. عملکرد این دستگاه به این صورت است که فشار هوا را به آرامی بالا برده و با فشرده‌سازی آن، هوای لازم برای بازگشایی سیستم تنفسی را فراهم می‌کند.

دستگاه سی پپ-کاماپرس

چه زمانی باید دستگاه سی پپ بخریم؟

خرید سی پپ برای افرادی که دارای بیماری و مشکلات تنفسی از جمله آپنه خواب هستند، ضرورت دارد؛ با این‌حال زمان استفاده از دستگاه سی پپ و خرید آن پس از تشخیص اختلال انسداد مجاری تنفسی در خواب توسط پزشک معالج مشخص می‌شود. پزشک معمولا با انجام تست خواب و بررسی فاکتورهای متعددی همچون زمان خواب، تعداد آپنه‌ها، مدت زمان خواب عمیق، سطح اکسیژن خون، تعداد دفعات از خواب پریدن و نظایر آن خرید دستگاه سی پپ را تجویز می‌کند.

راز آسمان پایتخت

در هنگام خرید سی پپ باید به چه نکانی توجه کنیم؟

پس از تشخیص مشکلات تنفسی و تجویز پزشک، نوبت به خرید بهترین دستگاه سی پپ می‌رسد. تجهیزات پزشکی معمولا دارای قیمت بالایی بوده و با توجه به هزینه‌ای که برای آن می‌کنید، بهتر است که یک مدل باکیفیت و مطمئن را خریداری کنید. برخی از نکات مهم برای خرید سی پپ در ادامه آمده است.

دستگاه سی پپ-کاماپرس

آشنایی با انواع دستگاه سی پپ

اولین نکته در هنگام خرید دستگاه سی پپ، آشنایی با انواع این دستگاه و خرید نوع متناسب با بیماری و اختلال فرد مورد نظر است.

انواع سی پپ

سی پپ معمولی: سی پپ معمولی یا سی پپ فشار ثابت، جریان هوا را به‌صورت ثابت وارد دستگاه تنفسی بیمار می‌کند. در این نوع سی پپ، جریان فشار همواره یک عدد ثابت بوده و قابل تغییر نخواهد بود.

سی پپ خودکار: سی پپ خودکار یا اتو سی پپ، میزان فشار مناسب برای بیمار در شرایط مختلف را براساس الگوریتم‌های تحلیل تنفس فرد محاسبه کرده و سریعا اعمال می‌کند. این دستگاه برای افرادی که در طول خواب شرایط تنفسی یکسانی نداشته و همچنین افراد با سن یا وزن بالا مناسب است.

انتخاب سایز مناسب ماسک

دومین نکته‌ای در هنگام خرید سی پپ باید در نظر داشته باشید، سایز ماسک دستگاه و تناسب آن با صورت بیمار است. در صورتی که ماسک با صورت بیمار تناسب نداشته و برای فرد بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد، موجب می‌شود که نتیجه و کارکرد موردنظر از دستگاه حاصل نشود. از طرفی این عدم تناسب ممکن است برای فرد در هنگام خواب ایجاد مزاحمت کند؛ از این رو در هنگام خرید حتما دقت کنید که ماسک، بینی و دهان بیمار را پوشش داده و روی صورت راحت باشد.

دستگاه سی پپ-کاماپرس

بررسی ویژگی‌های دستگاه سی پپ

در هنگام خرید سی پپ حتما ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف دستگاه را بررسی کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

ویژگی‌های دستگاه سی پپ

صدای دستگاه: بلند بودن صدای دستگاه می‌تواند موجب اختلال در کیفیت خواب شود؛ از این رو در هنگام خرید حتما دقت کنید که دستگاه دارای صدای کم باشد. در حال حاضر بیشتر دستگاه‌های سی پپ موجود در بازار دارای صدایی کمتر از 30 دسی­بل هستند.

رطوبت سازی: در هنگام خرید حتما دقت کنید که دستگاه موردنظر دارای یک بخش رطوبت­ ساز برای جلوگیری از خشک شدن گلوی بیمار در اثر دمش پیوسته هوا باشد.

قابلیت حمل و نقل: در صورتی که قصد جابه‌جایی دستگاه و استفاده از آن در مواردی مانند سفر یا امثال آن را دارید، حتما به ابعاد دستگاه و قابلیت حمل و نقل آن توجه کنید.

رمپ: برخورداری از قابلیت رمپ موجب می‌شود که دستگاه به تدریج به فشار مشخص شده رسیده و بیمار به آرامی به فشار هوای ورودی عادت کند.

هشدار نشتی: این قابلیت در هنگام تکان خوردن ماسک روی صورت و ایجاد نشتی هوا بر اثر جابه‌جایی در هنگام خواب، سریعا به بیمار هشدار داده و او را بیدار می‌کند.

ثبت اطلاعات: برخی از مدل‌های سی پپ قابلیت ثبت اطلاعات مختلف بیمار مانند زمان استفاده از دستگاه، وقوع آپنه، تغییرات فشار هوا، نشتی هوا و اطلاعات در مورد خر و پف بیمار را دارند.

افراطب

شرکت تجهیزات پزشکی “افراطب” (https://afrateb.com ) یک مجموعه تخصصی در زمینه تولید و عرضه تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی پپ است. این مجموعه با برخورداری از نیروهای متخصص، تمامی محصولات خود را با بهترین قیمت، گارانتی و ضمانت کیفیت به دست مشتری می‌رساند. با خرید سی پپ از مجموعه افراطب می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز