نوشین معراجی چه گفته که واکنش برانگیز شد + فیلم

لست سکند

اظهارات نوشین معراجی، نویسنده فیلم نمور، درباره روابط عاطفی دختران و پسران برای وی دردسرساز شده و همین موضوع وی را مجبور به ارائه توضیحات تکمیلی کرد. اخیرا خبرگزاری حوزه نسبت به سخنان معراجی واکنش نشان داده و آن را خطرناک دانسته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نویسنده فیلم نمور، از آثار سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در نشست خبری که برای این اثر برگزار شد سخنانی را مطرح کرد که واکنش افراد زیادی را برانگیخت. در نشست خبری فیلم نمور یکی از خبرنگاران از نوشین معراجی پرسید که با توجه به حلال زاده نبودن یکی از شخصیت‌های فیلم چرا اثر خود را به مادر تقدیم کرده است. وی در پاسخ به این خبرنگاران به صحیح بودن روابط دو طرفی که از نظر عاطفی به هم وابسته‌اند، اشاره کرده است. همین مسئله سرآغاز واکنش‌ها شد و در این خصوص خبرگزاری حوزه مطالبی را مطرح کرد.

اخبار مهم امروز:

واکنش حوزه علمیه به اظهارات نویسنده نمور

حوزه علمیه در این خصوص بیان کرد که چنین سخنانی گمراه کننده است و نباید درباره این گونه مسائل اظهارنظرهایی نامرتبط مطرح شود. حوزه علمیه اعلام کرده که احکام شرعی جای اظهارنظرات شخصی نیست و در این خصوص باید مشاور مذهبی نظر دهد.

طبق اظهارات خبرگزاری حوزه، در تولید هر فیلمی معمولا مسائل روانشناسی و جامعه شناسی وجود دارد و معمولا از مشاوران متخصص هر بخش استفاده می‌شود. اما طبق معمول در امور شرعی کم توجهی اتفاق می‌افتد و چندان نظرات مشاوران مذهبی و حضور این اشخاص پررنگ نیست.

راز آسمان پایتخت

عذرخواهی نویسنده فیلم نمور

به همین منظور نوشین معراجی و همچنین داود بیدل، کارگردان فیلم نمور، توضیحاتی را ارائه دادند تا سوتفاهم پیش آمده رفع شود. معراجی بیان کرده که فیلم منتشر شده در فضای مجازی که باعث سوتفاهم شده به صورت تقطیعی انتشار پیدا کرده است. وی در این باره عذرخواهی و اعلام کرده که به عنوان یک ایرانی مقید به دین اسلام و آگاه از شرع مقدس، جاری شدن خطبه عقد را در هنگام ازدواج لازم می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم.

نویسنده فیلم نمور در ادامه بیان کرده که این اتفاق یک سو برداشت از صحبت‌هایش بوده و مقصود وی وجود عشق، به عنوان یک تکمیل کننده، در کنار عقد شرعی است. معراجی اظهار کرده که در رد و تکذیب مسئله محرمیت رسمی و عقد شرعی هیچ سخنی نگفته است.

یادداشت داوود بیدل درباره فیلم نمور

بیدل هم در یادداشتی به این موضوع اشاره داشته و اعلام کرده که این نظر شخصی نویسنده فیلم بوده و هیچ ارتباطی با «نمور» ندارد. هر چند که پخش کننده ویدیو با شیطنت خاصی این کار را انجام داده که مشخصا در راستای تخریب بوده است. فیلم نمور از شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی پروانه نمایش دائمی گرفته که بسیار روی مسائل اخلاقی، خانواده و اجتماعی حساس هستند. ضمن اینکه بنده هم روی موازین دینی و موارد شرعی و اخلاقی حساسیت دارم.

کارگردان نمور اعلام کرده که خط قرمزها را رد نمی‌کند اما نسبت به شناساندن خطرات نوظهور و ضدفرهنگی همواره تلاش خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “نوشین معراجی چه گفته که واکنش برانگیز شد + فیلم

  1. Sama گفته:

    شما اصلا در جایگاهی نیستید که بخواهید راجع به همچین مساعلی نظر بدهید..واقعا شما شایسته داوری در جشنواره فیلم فجر بودید؟؟؟؟؟من که شک دارم؟؟؟؟

  2. مسلم گفته:

    در قرآن چیزی بنام خواندن صیغه موضوعیت ندارد.ازدواج از دیدگاه قرآن یک قرارداد دو طرفه است وقرارداد دو طرفه وقتی منعقد شد صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز