گرانی  پژو 206 با وجود کمترین ارزبری در بین محصولات ایران خودرو

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسان قیمت پژو 206 تیپ 2 در سه ماه اخیر بسیار شدید بوده و این درحالیست که این خودرو بر اساس گفته های مدیرعامل ایران خودرو کمترین ارز بری را در بین محصولات ایران خودرو دارد.

به گزارش کاماپرس، اگر به قیمت های اعلام شده از بازار خودرو در رسانه ها در فرودین ماه سالجاری مراجعه کنیم به این نتیجه می رسیم که پژو 206 تیپ 2 در آن مقطع با قیمت حدود 120 میلیون تومان به فروش می رسید و این درحالیست که این خودرو در حال حاضر مدت 2 ماه است که قیمت بالای 150 میلیون تومانی را تجربه کرده و خیال پایین آمدن از این قیمت را ندارد.

پیش از این تصور می شد افزایش 30 میلیون تومانی قیمت پژو 206 تیپ 2 را باید به نوسان قیمت دلار و جهش این ارز از کانال 16 هزار تومانی به کانالهای بالای 21 هزار تومان نسبت داد اما با گفته های اخیر فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو این فرض زیر سوال می رود چرا که این خودرو به همراه پژو 405 کمترین ارزبری را در میان محصولات ایران خودرو دارد.

دنا پلاس در صدر فهرست ارزبری 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در خصوص ارز بری محصولات این شرکت به واحد مرکزی خبر صدا و سیما گفته است: درحال حاضر هر خودرو ۲ هزار دلار بطور متوسط ارزبری دارد که هم اکنون دنا پلاس به دلیل جدید بودن بیشترین ارز بری و ۲۰۶ و ۴۰۵ slx کمترین ارزبری را دارد.

راز آسمان پایتخت

بد نیست مسئولان ایران خودرو درباره افزایش قیمت مصوب کارخانه ای پژو 206 و همچنین قیمت بازار این خودرو طی 3 ماه اخیر شفاف سازی کنند که چرا با وجود ارز بری پایین این خودرو، پژو 206 با 30 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه شده است.

شایان ذکر است مقیمی در این گفتگو این را هم گفته است که از ابتدای سال تاکنون ۱۸۶ هزار دستگاه در شرکت ایران خودرو تولید شده که این رقم در سال گذشته ۱۳۶ هزار دستگاه خودرو بوده است بنابراین امسال ۵۰ هزار دستگاه معادل ۳۷ درصد خودرو بیشتر در این شرکت تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گرانی  پژو 206 با وجود کمترین ارزبری در بین محصولات ایران خودرو

  1. جواد گفته:

    بی لیاقتی سرپرست صمت خودرو ها رو گرون تر کرد.بی شعور عرضه نداشت سه ماه مدیریت کنه میخواست وزیر هم بشه دم نمایندگان مجلس گرم.اگه مجلس قبل بود بهش از رو ترحم به روحانی رای میدادن میگفتن با دولت همکاری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز