نقش وکیل کیفری در پرونده های حقوقی

وکیل کیفری تهران-کاماپرس
لست سکند

پیگیری پرونده‌های کیفری و جزایی با توجه به پیچیدگی‌های قانونی این دعاوی و همچنین چالش‌هایی که ممکن است از نظر جانی، مالی و حیثیتی برای افراد ایجاد کنند، بدون کمک گرفتن از وکیل کیفری خوب تقریبا غیرممکن است.

به گزارش کاماپرس، رسیدگی به دعاوی کیفری در دادگاه تنها در یک دوره دادرسی قضایی انجام می‌­شود و پس از صدور حکم نهایی، دیگر امکان دفاع یا طرح مجدد دعوی وجود ندارد؛ از این رو کمک گرفتن از بهترین وکیل کیفری در تهران یا سایر شهرها برای دفاع از حقوق خود و جلوگیری از صدور حکم‌های سنگین کیفری ضرورت دارد. وکیل کیفری مجرب ضمن آگاهی از قوانین، مقررات و رویه‌های قضایی کیفری، از قدرت کلامی و نوشتاری بالایی برای ارائه دفاعیات شفاهی و کتبی به صورت شفاف و واضح برخوردار است.

در این گزارش ضمن بررسی ویژگی­ های یک وکیل مجرب، چگونگی انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران نیز معرفی شده است.

تفاوت وکیل کیفری با سایر وکلا

اگر دارای پرونده کیفری بوده یا به هر دلیل قصد تشکیل پرونده کیفری دارید، پیش از هر چیز باید یک وکیل کیفری کارکشته و مجرب برای دفاع از حقوق خود پیدا کنید. تفاوت وکیل کیفری با دیگر وکلای دادگستری آن است که وکیل کیفری پس از اتمام تحصیلات و دریافت پروانه وکالت دادگستری، به شکل تخصصی در زمینه جرایم کیفری و پرونده‌های جزایی فعالیت کرده و تمرکز خود را به کسب دانش و تجربه در این حوزه اختصاص داده است. با توجه به فعالیت وکیل کیفری در حوزه مرتبط با حقوق افراد، به او وکیل مدافع نیز گفته می‌شود.

بهترین وکیل کیفری تهران-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

وکیل کیفری در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کند؟

وکیل کیفری، همانطور که از نام آن پیدا است، در امور جزایی یا همان جرایم کیفری فعالیت می‌کند. جرایم کیفری براساس تعریف ماده 2 قانون مجازات اسلامی شامل هر فعل یا ترک فعلی است که در قانون به عنوان جرم شناخته شده است. تشخیص جرم بودن یا نبودن یک رفتار، مجازات‌های جرم، تخفیف در میزان مجازات و امثال آن براساس قانون، کار راحتی نبوده و نیازمند کمک گرفتن از بهترین وکیل کیفری در تهران یا شهرهای دیگر است.

بهترین وکیل کیفری در تهران در بیشتر جرایم کیفری مانند قتل، سرقت، شرب خمر، جرایم سایبری و رایانه‌ای، اختلاس، جعل، خیانت در امانت و نظایر آن دارای دانش و تخصص لازم برای قبول وکالت یا مشاوره حقوقی است. برخی از مهم‌ترین حوزه‌ها یا تخصص‌های وکیل کیفری در ادامه بررسی شده است.

وکیل جرایم رایانه‌ ای: وکیل جرایم رایانه­ ای یا وکیل جرایم اینترنتی به وکیل کیفری گفته می‌­شود که در حوزه جرایم در بستر اینترنت و رایانه فعالیت می‌کند. این وکیل با تمامی قوانین و مقررات سایبری و رویه‌های قضایی آن آشنایی دارد.

وکیل کلاهبرداری: جرایم کلاهبرداری از سطح ساده مانند کلاهبرداری در یک خرید اینترنتی گرفته تا در سطوح پیچیده آن مانند کلاهبرداری شرکتی، یکی از جرایم پیچیده کیفری است که حل آن نیازمند بهترین وکیل کیفری در تهران یا سایر شهرها است که دانش کافی نسبت به جرم کلاهبرداری و قوانین مربوط به آن دارد.

وکیل جرایم پزشکی: تخلفات و جرایم پزشکی از جمله جرایم کیفری تخصصی و پیچیده است که حل آن‌ها نیازمند کمک گرفتن از بهترین وکیل کیفری در تهران و شهرهای دیگر است. این فرد ضمن تسلط کافی بر قوانین حقوقی، دارای تجربه کافی در این زمینه بوده و زوایای تخصصی این جرایم را نیز درک می­کند.

سایر موارد: از دیگر حوزه‌های تخصصی مربوط به بهترین وکیل کیفری در تهران می‌توان به مواد مخدر، روابط نامشروع، جرایم مالکیت فکری و کپی رایت، جرایم ورزشی و امثال آن اشاره کرد.

وکیل کیفری تهران-کاماپرس

حق‌­الوکاله وکیل کیفری چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه وکیل کیفری مانند دیگر وکلا مطابق توافق میان وکیل و موکل و براساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. از جمله فاکتورهای موثر در هزینه وکیل کیفری می‌توان به نوع پرونده، میزان پیچیده بودن موضوع، مدت زمان رسیدگی به پرونده و زمان‌بر بودن آن، اقدامات انجام شده در راستای پرونده و همچنین دانش، مهارت و تجربه وکیل کیفری اشاره کرد؛ با این حال، در نظر داشته باشید که هزینه وکیل کیفری با توجه به پیچیدگی و حساسیت این پرونده‌ها نسبت به دیگر وکلا تا حدودی بالاتر است.

نکات مهم در انتخاب وکیل کیفری

انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران یا سایر شهرها با توجه به حساسیت بالای پرونده‌های این حوزه و احتمال وقوع پیامدهای جبران‌ناپذیر برای افراد، باید با دقت بالایی صورت گیرد. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران یا شهرهای دیگر باید در نظر داشت، شامل بررسی سابقه و رزومه وکیل، پرونده‌های موفق کیفری، مهارت‌های سخنوری و نوشتاری برای تنظیم لایحه و ارائه دفاعیه شفاهی، تسلط بر قوانین و رویه‌های قضایی، نظم و انضباط، پیگیری مستمر پرونده و ارائه گزارش به موکل اشاره کرد.

در انتخاب وکیل کیفری باید مراقب موسسات و وکلای سودجو و متقلب نیز بود. یک راه مطمئن برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران یا شهرهای دیگر مراجعه به موسسات معتبری است که دارای حسن شهرت بوده و با وکلای پایه یک کیفری همکاری می‌کنند.

انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران با “حقیقت گستر”

موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان با بهره‌مندی از تخصص و تجربه تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مراجعین خود در نظر گرفته است. این مجموعه دارای دپارتمان‌های تخصصی در حوزه‌های متنوع حقوق اعم از دپارتمان امور ملکی، خانوادگی، ارث و میراث، اتباع و امور کیفری است. پرونده‌های کیفری مراجعان بلافاصله به دپارتمان کیفری ارسال و به بهترین وکیل کیفری در تهران سپرده می‌شود. خدمات ویژه موسسه حقیقت گستر شامل ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن آن است.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز