نرخ دلار و اونس طلا؛ حامی سکه 12 میلیون تومانی

لست سکند

با رشد قیمت جهانی طلا، نرخ هر گرم این فلز زرد در بازار داخلی صعود کرد و اکنون در محدوده یک میلیون و 178 هزار و 600 تومانی مبادله می‌شود. در حال حاضر هر اونس طلا در بازار جهانی، هزار و 801 دلار است. همین عامل به همراه رشد قیمتی دلار، سکه را هم به کانال‌های بالای قیمتی سوق داده و اکنون هر قطعه سکه امامی 12 میلیون و 250 هزار تومان نرخ دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چندین عامل در افزایش قیمت‌های بازار طلای داخلی از روز گذشته تا به حال موثر بوده است. به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار سکه و طلای داخلی در حالی پس از چند روز تعطیلی فعالیت خود را آغاز کرد که نرخ اونس جهانی طلا در حال رشد بود. محمدولی با اشاره به موضوع نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته، آن را مهم‌ترین عامل برای جهش قیمتی سکه و طلا دانسته است.

وی بیان کرده است که در دو روز کاری اول این هفته، بازار طلا میل چندانی به دادوستد نداشته و تقریبا در حالت رکود به سر می‌برد. باید تا آخر هفته منتظر بود که آرام آرام قیمت‌ها به سمت آرامش بروند و معاملات در بازار رونق جدیدی پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

افت و خیز قیمتی سکه سریع است

محمدولی درباره رشد سریع قیمت سکه به این موضوع اشاره کرده که بحث سکه متفاوت از موضوع طلا است و میزان عرضه و تقاضا بر آن تاثیر  زیادی دارد. اگر عرضه به درستی صورت نگیرد، قیمت سکه سریعا دچار تغییر می‌شود. اما قیمت طلا اینگونه نیست. در واقع این قیمت فلز گرانبها بلافاصله با افزایش و کاهش تقاضا، سریعا واکنش نشان نمی‌دهد. به بیانی اثرگذاری عرضه و تقاضا روی بازار طلا زمانبر است.

در کل فعالان صنف طلا انتظار دارند در روزهای آینده شرایط بازار اندکی آرام شود و وضعیت دادوستدها و تقاضا بهتر و بیشتر باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز