نحوه انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران

تور لحظه آخری-کاماپرس

وکالت در واقع نوعی قرارداد است که طرفین دعوا فردی را برای رسیدگی به امور خود به عنوان نماینده قرار می‌دهند. برخی، وکالت کیفری را سخت‌ترین نوع وکالت می‌دانند؛ چراکه وکیل کیفری به طور دائم با پرونده‌های کیفری جزایی و مجرمین ارتباط داشته، موضوع این پرونده ها رسیدگی به اتهام و تشخیص مجرم و تعیین میزان مجازات است و این نوع پرونده‌ها نیز به صرف زمان و پشتکار بالایی نیاز دارد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی در زمینه نحوه انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران پرداخته است.

ویژگی­ بهترین وکیل کیفری در تهران

وکیل کیفری به شخصی گفته می­شود که پروانه وکالت پایه یک دادگستری را از کانون وکلا دریافت کرده و در حوزه تخصصی دعاوی کیفری دارای تجربه و دانش کافی است. وکیل کیفری باید درباره کلیه قوانین کیفری و جزایی کشور دانش و تبحر کافی داشته باشد. قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری و قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب از جمله قوانینی است که وکیل کیفری باید با جزئیات آن آشنایی کافی داشته باشد.

این نوع از پرونده‌ها دارای جزئیات بسیار زیاد و نیازمند پیگیری هستند. بهترین وکیل کیفری در تهران باید جزئیات این پرونده­‌ها را به طور دقیق بررسی کند و در جلسات دادگاه نیز  حضور یابد. در بسیاری از پرونده‌ها وکیل باید از متهم پرونده جرم‌زدایی کرده یا تلاش کند که حکم او با حداقل کیفر صادر شود.

وکیل کیفری در تهران-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع جرایم کیفری

بهترین وکیل کیفری در تهران باید بر انواع جرایم کیفری اشراف کافی داشته باشد. جرایم کیفری مجموعه‌ای از اعمال و رفتار است که انجام آن‌ها در قانون جرم انگاشته شده است. همچنین برخی از جرایم کیفری می‌تواند ناشی از عدم انجام یک کار باشد. جرایم کیفری در ایران بسیار گسترده بوده و قتل، سرقت، مشروبات الکلی، جرایم سایبری و رایانه‌ای، کلاهبرداری، اختلاس، جعل، مشاجره و خیانت در امانت از جمله پرونده‌های کیفری است که درصد بالایی از پرونده‌های دادگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

بهترین وکیل کیفری در تهران با کدام دادگاه‌ها سر و کار دارد؟

جرایم کیفری بر اساس نوع جرم، در دادگاه‌های متفاوتی بررسی می‌شود. برخی از این پرونده‌ها می‌تواند شاکی یا شاکیان خصوصی داشته باشد و برخی از آن‌ها نیز بدون شاکی خصوصی به جریان می‌افتد.

بهترین وکیل کیفری در تهران با توجه به نوع پرونده باید به دادگاه‌های مختلفی مراجعه کند. برای نمونه می‌توان به دادگاه کیفری 1، دادگاه کیفری 2، دادگاه انقلاب، دادگاه اطفال و نوجوانان و دادگاه نظامی اشاره کرد. در دادگاه کیفری 1 معمولا جرایم سنگین مانند قتل و جرایم سیاسی مورد بررسی قرار می­‌گیرد، اما دادگاه کیفری 2 صلاحیت رسیدگی به تمام جرایم کیفری ارجاع شده را دارد. در دادگاه انقلاب نیز جرایم خاصی مانند فساد فی الارض، محاربه، ترور، جاسوسی، توهین به مقام معظم رهبری و اقدام علیه امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وکیل کیفری در تهران-کاماپرس

چرا باید به وکیل کیفری مراجعه کرد؟

مهم‌ترین دلیل برای مراجعه به وکیل کیفری، تلاش برای برائت از جرمی است که متهم به آن نسبت داده شده است. ممکن است فرد متهم مورد تهمت و افترا قرار گرفته یا اشتباهی در این زمینه وجود داشته باشد که در این صورت وکیل کیفری، بهترین شخص برای کمک به متهم است تا از وی جرم‌زدایی کند.

بهترین وکیل کیفری در تهران می‌تواند با توجه به تجربه و دانش خود در زمینه قوانین کشور و صحبت با فرد متهم، دلایل کافی را برای رد اتهام به دادگاه ارائه و این دلایل را اثبات کند.

همچنین در صورتی که شخصی خواهان شکایت از فرد یا افرادی باشد نیز باید از یک وکیل کیفری کمک بگیرد. نحوه نوشتن شکایت و پیشبرد آن در دادگاه با حضور وکیل آسان‌تر می‌شود و بدون حضور وکیل کیفری ممکن است پرونده در دادگاه قابل بررسی نباشد. به همین دلیل در هر دو حالت، اولین قدم باید انتخاب و کمک گرفتن از وکیل کیفری خبره باشد. بهترین وکیل کیفری در تهران می‌تواند تضمین کننده موفقیت پرونده در شکایت یا دفاع از اتهام وارد شده باشد.

چگونگی انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران

موسسه هوشمند “حقیقت گستر پارسیان” از جمله موسساتی است که با کادری باتجربه از وکلای پایه 1 دادگستری، دعاوی بسیاری را در تهران و سایر شهرهای ایران برعهده گرفته و با موفقیت به پایان رسانده است. این موسسه در حوزه‌های تخصصی وکالت مانند وکالت ملکی، ارث، کیفری، کلاهبرداری و سایر شاخه‌های تخصصی وکالت، خدمات مورد نیاز را به متقاضیان ارائه می‌کند. همچنین این موسسه، خدماتی همچون مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین و تنظیم اوراق قضایی را انجام می­‌دهد.

متقاضیان برای مشاوره، انتخاب وکیل و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان به آدرس www.haghgostar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09193756168 و 02191300023 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز