نحوه اخذ اقامت عمان از طریق تحصیلی

اقامت عمان از طریق تحصیلی
لست سکند

عمان به عنوان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان عرب برای تحصیل در مقاطع مختلف، یک انتخاب ایده‌­آل است. دولت عمان در سال‌های اخیر بودجه مربوط به تحصیل را افزایش داده و از این طریق شرایط مناسبی را برای مهاجرت تحصیلی علاقه‌مندان فراهم کرده است. این کشور با فرهنگ غنی، شرایط تحصیلی عالی و اقامت عمان را برای افرادی که قصد دارند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند، ایجاد کرده است.

کاماپرس در این گزارش، شرایط اقامت عمان از طریق تحصیلی را بررسی کرده است.

دلایل تحصیل در عمان

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های عمان به زبان انگلیسی، فرصت‌های شغلی با درآمد عالی را در داخل یا خارج از این کشور برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. در مقایسه با دیگر مقاصد تحصیلی بین‌المللی، دانشگاه‌های عمان هزینه‌های مقرون به صرفه تری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در عمان برای ایرانیان، نزدیکی این کشور به ایران است؛ بنابراین دانشجویان نیازی به صرف هزینه‌‌های زیاد برای دیدار با خانواده و دوستان خود در ایران ندارند.

1-دلایل تحصیل در عمان

شرایط تحصیل در مدارس عمان

یکی از راه‌های اخذ اقامت عمان، امکان تحصیل برای دانش‌آموزان بین‌المللی است ؛ بنابراین کودکان و نوجوانان می‌توانند برای تحصیل در عمان اقدام کنند و از این طریق اقامت خود را بگیرند. مدارس بین‌المللی عمان به زبان انگلیسی تدریس می کنند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می­‌توان به Batane ABA ،KGIS  و MIS  اشاره کرد که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند.

راز آسمان پایتخت

2-تحصیل در مدارس عمان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان

برای گرفتن ویزای تحصیلی دانشگاه‌های عمان برای مقطع کارشناسی، شرایط راحت‌تری نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی وجود دارد. در دانشگاه­‌های این کشور امکان تحصیل در رشته‌های مختلفی نظیر مهندسی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بومی و بین‌المللی وجود دارد که شرایط و هزینه‌های آن در ادامه توضیح داده شده است.

1- برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی در عمان، افراد باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 باشند.

2- شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های عمان سالانه به طور میانگین بین 1000 تا 2500 دلار است.

3- مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان چهار سال است.

تحصیل کارشناسی عمان- کاماپرس

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در عمان

دانشگاه‌های عمان علاوه بر مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرایط و برنامه‌های مختلفی دارند. از جمله رشته‌های کارشناسی ارشد که در دانشگاه‌های عمان ارائه می‌شود، می­توان به مدیریت، اقتصاد، بازرگانی، امور مالی و ارتباطات اشاره کرد. شرایط تحصیل در عمان در مقطع کارشناسی ارشد در ادامه توضیح داده شده است.

1- دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در عمان باید دارای مدرک کارشناسی و مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 باشند.

2- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در عمان برای هر ترم بین 4000 تا 6000 دلار است.

3- مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در عمان دو سال است.

5-شرایط تحصیل در مقطع دکتری در عمان

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در عمان

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های مختلف دارند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های بین‌المللی عمان اقدام کنند. شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های این کشور در ادامه توضیح داده شده است.

1- دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکترا در عمان نیاز به رزومه علمی- تحصیلی قوی دارند.

2- علاوه بر دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 7 نیز الزامی است.

3- انتشار مقاله‌های تحقیقی در ژورنال‌های علمی جهان و ISI از شرایط پذیرش در مقطع دکتری در عمان است.

4- مدت زمان تحصیل دکترا در عمان بین دو تا چهار سال است.

5-شرایط تحصیل در مقطع دکتری در عمان

اخذ آسان اقامت عمان از طریق تحصیلی با «توسعه کار»

موسسه مهاجرت، اخذ اقامت و کاریابی بین‌المللی توسعه کار، با داشتن مجوز رسمی از نهادهای قانونی توانسته صدها پرونده موفق از اقشار و صنوف مختلف جامعه و کشور با سطح تحصیلات مختلف را به سرانجام برساند. این موسسه بین‌­المللی با برخورداری از مجرب‌ترین وکلای رسمی عضو انجمن مهاجرت و داشتن دفاتر معتبر، در حوزه کشور اوکراین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شینگن) و اخذ اقامت عمان از طریق تحصیلی نیز فعالیت می­‌کند. علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت https://iranmigration.com مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن 02188623158 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : توسعه کار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز