میوه ارزان شد اما فقط در میادین میوه و تره بار

لست سکند

یک مقام مسئول در اتحادیه میوه و تره بارفروشان استان تهران، از ارزان شدن قابل توجه قیمت میوه در سطح میادین خبر داد با این حال در اغلب میوه فروشی های سطح شهر قیمت ها به دلیل گران فروشی تفاوت چشمگیری با میادین دارد.

به گزارش کاماپرس، در آستانه آغاز فصل تابستان شاهد افزایش ورود میوه به میادین میوه و تره بار و کاهش قیمت میوه در میادین هستیم اما ارزانی میوه چندان به میوه فروشی های سطح شهر سرایت نمی کند.

میوه فروشان سطح شهر برای گران فروشی میوه دستاویزهای مختلفی دارند از جمله این که اجاره مغازه ها گران است و باید هزینه مالیات و دستمزد کارگر و کرایه حمل و نقل را گران پرداخت کنند اما واقعیت این است که این بهانه ها گرانی چند برابری قیمت از میادین تا مغازه ها را توجیه نمی کند و علت اصلی گرانی نبود نظارت بر قیمت ها است.

عرضه میوه 2 تا 3 برابر شده است

مصطفی دارایی‌نژاد رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران نیز با بیان این که این هفته قیمت کلیه محصولات میوه‌ و تره‌بار کاهش 10 تا 15 درصدی داشته ، خواستار نظارت بیشتر بر میوه فروشی های سطح شهر شده است. دارایی‌نژاد میزان افزایش عرضه میوه در هفته های اخیر نسبت به سال گذشته را 2 تا 3 برابر عنوان کرد.

راز آسمان پایتخت

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت در میوه‌های وارداتی نیز اتفاق افتاده است، افزود: هر کیلوگرم انبه پاکستانی با کاهش قیمت 15درصدی نسبت به هفته گذشته، 25 تا 30 هزار تومان و هر کیلوگرم موز هندی و اکوادوری نیز با کاهش قیمت 15درصدی به ترتیب 18 تا 19 هزار تومان و 20 تا 21 هزار تومان در میادین فروخته می‌شود.

دارایی‌نژاد همچنین به اعلام قیمت برخی از محصولات میوه و تره‌بار پر مصرف داخلی پرداخت و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم طالبی 5 تا 5 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم هندوانه 3 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم گیلاس 15 تا 35 هزار تومان، هر کیلوگرم هلو 15 تا 17 هزار تومان و هر کیلوگرم شلیل 10 تا 16 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را 3 هزار تا 4 هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز را یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

دارایی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که به رغم افزایش عرضه و کاهش قیمت در میادین چرا همچنان شاهد قیمت‌های بالا در مراکز عرض هستیم، اظهار کرد: در میادین میوه و تره‌بار نظارت دائمی در حال انجام است و کمتر تخلفی با برخورد سریع مواجه می‌شود، گران فروشی در سطح شهر اتفاق می‌افتد و باید نظارت‌ها در آن بخش افزایش یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز