مهاجرت از طریق ثبت شرکت به بلژیک بهتر است یا دانمارک؟

مهاجرت از طریق ثبت شرکت
لست سکند

مهاجرت از طریق ثبت شرکت یک راه عالی برای افرادی است که می‌خواهند بیزینس جدیدی در کشور مقصد راه‌اندازی کنند. ثبت شرکت در کشورهای خارجی به معنای شروع یک کسب‌ و کار یا توسعه فعالیتی اقتصادی در بازارهای بین‌المللی است. معمولا ایده‌هایی که ممکن است در بازارهای داخلی نتیجه مطلوب نداشته باشند در بازارهای جهانی نتیجه مثبتی دارند. کشورهای بلژیک و دانمارک از مقاصد تجاری مناسب با آینده‌ای درخشان در اتحادیه اروپا هستند. بلژیک به دلیل موقعیت عالی در اروپا و عضویت در سازمان ملل متحد، ناتو، WTO، OECD و پیمان شنگن، تمامی فاکتورهای لازم جهت پیشرفت و سودآوری برای سرمایه‌گذاران را دارد. دانمارک نیز با ثبات قوانین در ایجاد مشاغل جدید و طرح‌های مالیاتی مناسب، محبوبیت ثبت شرکت در بین کارآفرینان خارجی را افزایش داده است.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت، شرایط ثبت شرکت،انواع شرکت و مراحل ثبت شرکت در دو کشور بلژیک و دانمارک می‌پردازد.

مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در بلژیک

دولت بلژیک از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی استقبال کرده و روش‌های متعددی را برای جذب آن‌ها تعیین کرده است. به دلیل حمایت بسیار زیاد دولت بلژیک از طرح‌های تجاری جدید و سودآور، مشارکت‌کنندگان در اقتصاد این کشور، علاوه بر کسب سود بالا، مزایای دیگری مانند اقامت و شهروندی بلژیک، اقامت بلژیک برای اعضای خانواده، مجوز کار برای همسر و ثبت‌نام فرزندان در مدارس بلژیک، تابعیت دوگانه، امکان بهره‌مندی از کیفیت بالای زندگی در بلژیک، امکان سفر آزادانه به کل کشورهای منطقه شنگن، امکان بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی متنوع و معافیت‌های مالیاتی، دسترسی آسان به بازار اروپا، امکان تجارت بدون محدودیت ارزی و امکان استفاده از نیروی کار ماهر و چند زبانه را دریافت می‌کنند.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در دانمارک

با ثبت شرکت در دانمارک بدون نیاز به شریک محلی، مالکیت ۱۰۰ درصدی خواهید داشت. نرخ مالیات شرکت با ۲۵ درصد نسبتا پایین بوده و به علاوه سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از نرخ مالیات ویژه برخوردار شوند. این نرخ مالیات برای ثبت شرکت در دانمارک در مقایسه با دیگر کشورهای شمال اروپا پایین‌تر است. شرایط زبانی بسیار انعطاف پذیر است و برخی اسناد و مدارک را می‌توان به زبان انگلیسی ثبت کرد.  با مهاجرت از طریق ثبت شرکت، می‌توان برای اقامت دائم در دانمارک اقدام کرد و پس از کسب اقامت دائم می‌توان تقاضای پاسپورت 5 ساله داد. امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا، افتتاح حساب شرکتی و شخصی در بانک‌های این کشور، دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت ، تجارت و اقامت طولانی مدت، امکان استفاده از قوانین تجاری و گمرکی آزاد داخل اتحادیه اروپا و امکان تقسیم و توزیع سود سهام به طور موقت از دیگر مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در دانمارک است.

راز آسمان پایتخت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت در بلژیک

مهم‌ترین شرط، ارائه یک طرح تجاری جدید، خلاقانه و سودآور است که به نفع اقتصاد بلژیک بوده یا موجب اشتغال‌زایی در بلژیک شود. کلیه طرح‌های تجاری، باید توسط اداره ثبت تجارت و بازرگانی بلژیک تایید شوند. پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، متقاضیان باید نسبت به اخذ ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک اقدام کرده و مجوز اقامت و کار در این کشور را دریافت کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند یکی از انواع شرکت‌های قابل تاسیس در بلژیک را راه‌اندازی و ثبت کرده یا سهام یک شرکت از پیش تاسیس شده را خریداری کنند.

شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت در دانمارک

متقاضیان ثبت شرکت در دانمارک باید یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور ارائه کنند که به رونق اقتصاد دانمارک کمک کرده و موجب اشتغال‌زایی در این کشور شود. اگر طرح به تایید دولت دانمارک برسد، کارآفرینان می‌توانند با برآورده کردن سایر شرایط، اقامت 2 ساله و مجوز کار دانمارک را اخذ کنند. این مجوز تا 3 سال قابل تمدید است و پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک و حفظ همان طرح تجاری، می‌توان برای اخذ اقامت دائم درخواست داد. پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، تامین سرمایه لازم، مهم‌ترین مرحله در ثبت شرکت است. میزان سرمایه، به نوع شرکت بستگی دارد که باید به حساب بانکی شرکت در دانمارک واریز شود. پس از تهیه و امضای اسناد تأسیس همچنین پرداخت سرمایه، شرکت مورد نظر می‌تواند به صورت آنلاین در سازمان تجارت دانمارک ثبت شود. در نهایت هم این شرکت شماره ثبت شرکت منحصر به فرد خود را دریافت می‌کند. هزینه ثبت شرکت در دانمارک، بدون احتساب هزینه‌های قانونی، کمتر از 100 یورو خواهد بود.

بررسی انواع شرکت در بلژیک

شرکت ها با مسئولیت محدود: این نوع شرکت‌ها معمولا شامل شرکت‌های کوچک با مسئولیت محدود سهامداران است. سهامداران تنها به سهم خود در شرکت متعهد هستند و در صورت ورشکستگی دارایی‌های شخصی سهامداران مصادره نمی‌شود. شرکت‌ها با مسئولیت محدود تنها می‌توانند با یک سهامدار تاسیس شوند. حداقل سرمایه جهت تاسیس این نوع شرکت ۱۸ هزار و ۶۰۰ یورو است.

شرکت‌های سهامی عام: این نوع شرکت‌ها بسیار بزرگ هستند و حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس آن‌ها ۶۱ هزار و ۵۰۰ یورو است.

شعبه یک شرکت خارجی: شرکت‌های خارجی می‌توانند یک شعبه در بلژیک راه‌اندازی کنند. کلیه اقدامات و فعالیت‌های آن شعبه توسط یک نماینده قانونی انجام می‌شود. شرکت مادر مسئول کلیه تعهدات شعبه خود در بلژیک بوده و فعالیت‌های آن باید مانند شرکت مادر باشد. شعبه دارای شخصیت حقوقی جداگانه‌ای نیست و کلیه دارایی‌ها و بدهی‌های آن نیز مستقیماً متعلق به شرکت مادر است. برای ثبت این نوع شرکت در بلژیک، حداقل سرمایه خاصی تعیین نشده است.

شرکت‌های تعاونی: شرکت‌ها با مسئولیت محدود و نامحدود می‌توانند در غالب شرکت‌های تعاونی با مشارکت حداقل 3 نفر، تاسیس شوند. حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس آن‌ها، ۱۸ هزار و ۵۵۰ یورو است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بررسی انواع شرکت در دانمارک

شرکت با مسئولیت محدود: به دو گروه شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود و شرکت‌های عمومی با مسئولیت محدود تقسیم می‌شوند. سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود، حدود ۴۰ هزار کرون دانمارک و جهت تاسیس شرکت‌های عمومی با مسئولیت محدود، حدود ۴۰۰ هزار کرون دانمارک است. براساس قوانین، این شرکت‌ها باید حداقل 1 سهامدار داشته و مسئولیت سهامداران محدود به میزان مشارکت آن‌ها خواهد بود. نرخ مالیات نیز برای این نوع شرکت‌ها، 22 درصد است‌.

شعبه یک شرکت خارجی: انواع خاصی از شرکت‌های خارجی از طریق نمایندگی اجازه فعالیت در دانمارک را دارند. شعبه یک شخص حقوقی مجزا نیست، بلکه نماینده شرکتی خارجی است. یک شعبه خارجی باید در اداره بازرگانی دانمارک ثبت شده و در مدت چند هفته ثبت‌نام شود. شعبه مورد نظر در دانمارک، مشمول پرداخت مالیات خواهد بود اما یک دفتر نمایندگی خارجی در دانمارک با تنها دریافت سفارشات، انجام امور اداری و فعالیت‌های تجاری خاص در مدت زمانی محدود نیازی به ثبت در اداره بازرگانی دانمارک ندارد و معمولا مشمول پرداخت مالیات نیز نخواهد بود.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در بلژیک

فرآیند ثبت شرکت در بلژیک ساده است. ابتدا باید طرح تجاری خود را ارائه کرده و تاییدیه اداره ثبت تجارت بلژیک را دریافت نمایید. سپس نوع شرکت و نام آن را انتخاب همچنین فعالیت‌های آن را تعیین کنید. پس از آن حساب بانکی در بلژیک افتتاح کنید و اساسنامه شرکت را تنظیم کنید. در پایان نیز شماره مالیاتی خود را اخذ کرده و کارکنان مورد نظرتان را برای آغاز فعالیت شرکت استخدام کنید.

مراحل ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود. متقاضیان ثبت شرکت ابتدا باید ساختار قانونی مناسب و نوع شرکت را انتخاب کنند. نوع شرکت باید با سرمایه موجود و تعداد سرمایه‌گذاران مطابقت داشته باشد. پس از ارائه طرح تجاری، دریافت تاییدیه، تعیین سهامداران، انتخاب نام برای شرکت که به تایید مقامات دانمارکی رسیده باشد تنظیم اساسنامه ضروری است. شرکت مورد نظر باید توسط سازمان تجارت دانمارک، تایید شده و برای آن شماره ثبت مرکزی جهت ارتباط با مقامات دولتی صادر شود. وقتی شرکت جدید در مرجع تجاری ثبت شد، باید در مقامات مالیاتی دانمارک، اداره گمرک و مالیات، و نهاد SKAT  هم ثبت شود. آن دسته از شرکت‌هایی که به مالیات بر ارزش افزوده نیاز به ثبت‌نام دارند، ثبت‌نام جداگانه‌ای باید انجام دهند. در نهایت، استخدام کارکنان، آخرین گام خواهد بود. لازم به ذکر است دانمارک به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا در صورت جابه‌جایی شرکت، کارمندان خارجی را استخدام یا کارمندان موجود در کشور را منتقل کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : رویال مهاجرتعالیان ویزافکر برتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز