منصور ضابطیان به کدام جاذبه‌های استانبول سر زده است؟

استانبول-کاماپرس

منصور ضابطیان در کتاب استامبولی، روایت سفر خود به شهر استانبول را بیان کرده است.

به گزارش کاماپرس، ضابطیان آنچنان که در ابتدای کتاب نوشته سعی دارد خواننده را با فرهنگ، تاریخ و حال و هوای اجتماعی استانبول آشنا کند. او در این کتاب به جاهایی سر می‌زند که کمتر در برنامه تورهای مسافرتی گنجانده شده و گردشگران ایرانی از دیدن آن‌ها محروم هستند.

ضابطیان که عادت دارد در سفرهایش بیشترین تعامل را با آدم‌ها انجام دهد، در این کتاب می‌نویسد: «زندگی را وقتی که به خانه آدم‌ها می‌روی، کشف می‌کنی. وقتی در خانه قدم می‌زنی و تابلوهای روی دیوار را بررسی می‌کنی، وقتی می‌بینی آن میز کوچک گوشه اتاق که به ظاهر دور از دسترس است، خاک دارد یا تمیز است، وقتی می‌بینی آیا گیاهی سبز از کنج دیواری بالا رفته یا نه، وقتی می‌شنوی که آدم‌های خانه به چه آوایی هم را صدا می‌کنند و … این‌ها همه یعنی اینکه بدانی زندگی‌ها چگونه پیش می‌روند و آدم‌ها کجای این جهان ایستاده‌اند.»

استانبولی-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این نویسندۀ پرکار که در همه سفرهایش به پرسه‌زنی در شهرها می‌پردازد، در بخش دیگری از کتاب می‌نویسد: «تصور شهرها بدون دانستن از زندگی مردمانش تصوری ناقص است. شهرها را فقط خیابان‌ها و ساختمان‌ها تشکیل نمی‌دهند. شهر فقط پل و موزه و کافه نیست. شهر از نبض آدم‌هاست که جان می‌گیرد. برای شنیدن شهرها باید صدای مردمش را شنید. برای دیدن شهرها باید چشم دوخت در عمق نگاه آدم‌هایش و نمی‌شود شهرها را فهمید، بدون آنکه با مردمانش معاشرت کرد.»

آنچه در ادامه می‌بینید، تصاویر مکان‌هایی است که ضابطیان در کتاب خود، به آن‌ها سر زده و به کمک واژه‌ها مخاطب را در آنجاها چرخانده است:

محله بالات

محله بالات-کاماپرس

نیشانتاشی

نیشانتاشی-کاماپرس

موزه اسباب بازی

عکس موزه اسباب بازی-کاماپرس

هتل پرا

هتل پرا-کاماپرس

موزه معصومیت

موزه معصومیت-کاماپرس

محله فاتح

محله فاتح-کاماپرس

محله جهانگیر

 

گالاتاپورت-کاماپرس

کنسولگری ایران در استانبول

کنسولگری ایران در استانبول-کاماپرس

کاخ دولماباغچه

کاخ دولماباغچه-کاماپرس

محله اسکودار

عکس محله اسکودار-کاماپرس

خانه آتاتورک در شیشلی

خانه آتاتورک در شیشلی-کاماپرس

سیرکه چی

ایستگاه سیرکه چی-کاماپرس

کتاب استامبولی توسط نشر مون به چاپ رسیده و تاکنون 18 بار تجدیدچاپ شده است. برای سفارش این کتاب می‌توانید به سایت‌های ایران کتاب، 30بوک، شهرکتاب آنلاین، دیجی‌کالا و نهنگ سر بزنید.

انتهای پیام

مرتبط با : 30بوکانتشارات مونایران کتابدیجی کالاشهر کتاب آنلایننهنگمنصور ضابطیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز