مقایسه گوشی ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34

مقایسه گوشی ردمی نوت 12 و سامسونگ A34
تور لحظه آخری-کاماپرس

با وجود تنوع برندهای گوشی در بازار، انتخاب یک دستگاه متناسب با بودجه و کارایی لازم نباید کار چندان سختی باشد. در حال حاضر شیائومی ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 با توجه به قیمت و کارایی مناسب، دو تا از گوشی‌های پرمخاطب و محبوب در بین کاربران محسوب می­شوند.

کاماپرس در این گزارش، ویژگی‌های ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 و رنج قیمتی آن‌ها را بررسی کرده است.

مقایسه ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 از نظر طراحی و کیفیت

صفحه نمایش هر دو گوشی مسطح است؛ با این تفاوت که گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو دارای طراحی حفره دار برای دوربین سلفی آن است و گوشی Galaxy A34 دارای طراحی قطره‌ای است. علاوه بر این، از لحاظ طراحی بدنه، حاشیه‌های گوشی گلکسی A34 ضخیم‌تر از گوشی ردمی نوت 12 پرو است. در طراحی پنل و بدنه کناری هر دو گوشی از مواد اولیه و متریال شیشه و پلاستیک استفاده شده و هر دو گوشی از محافظ ویژه برای محافظت در برابر ضربه و خط و خش برخوردارند. از طرفی گوشی سامسونگ گلکسی A34 از دوام بیشتری نسبت به Redmi Note 12 Pro برخوردار است؛ در عین حال که از طراحی ساده‌تری هم بهره می‌برد.

1-مقایسه طراحی و کیفیت

مقایسه ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو کمی بزرگتر از گلکسی A34 است و گوشی ردمی Note 12 پرو شیائومی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی و گلکسی A34 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی است. از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز در گوشی شیائومی ردمی نوت نسبت صفحه نمایش به بدنه، 86.8 درصد بهتر از گوشی سامسونگ با نسبت 84.9 درصد است. علاوه بر این صفحه نمایش هر دو گوشی‌ نسبتا بزرگ است و افرادی که طرفدار گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند، می‌توانند هر کدام از آن‌ها را به سلیقه خود انتخاب کنند. به طور کلی هر دو گوشی تقریبا دارای ویژگی‌های صفحه نمایش مشابه یکدیگر، اما با طراحی متفاوت هستند.

راز آسمان پایتخت

مقایسه ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 از نظر نرم افزار

در مقایسه نرم‌افزار این دو گوشی نیز باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A34 دارای اندروید 13 است؛ درحالی‌که شیائومی ردمی نوت 12 پرو از اندروید 12 بهره می­برد. شرکت سامسونگ اعلام کرده که قرار است به مدت چهار سال به‌روزرسانی نرم افزاری را برای گلکسی A34 ارائه دهد؛ به این معنی که این گوشی مشمول دریافت اندروید 17 خواهد بود. همچنین برند شیائومی اعلام کرده که سه سال به‌روزرسانی نرم افزاری را برای Redmi Note 12 Pro ارائه خواهد داد.

مقایسه ردمی نوت  12 پرو و سامسونگ A34 از نظر سخت افزار

به طور کلی گوشی سامسونگ A34 به لحاظ سخت‌افزاری، عملکردی مشابه گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو دارد؛ به طوری که هر دو گوشی هوشمند و دارای تراشه مدیاتک هستند. علاوه بر این، هر دو گوشی دارای هسته‌های CPU ، موتور هوش مصنوعی و شبکه 5G  بوده و پردازنده گرافیکی هر دو نیز یکسان است. همچنین گلکسی a34 و شیائومی ردمی نوت 12 پرو از حافظه ‌6 و 8 گیگابایت رم برخوردارند و از حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی نیز بهره می‌برند که در گوشی گلکسی a34 امکان ارتقای حافظه با استفاده از اسلات کارت حافظه نیز وجود دارد؛ در صورتی که شرکت شیائومی در طراحی خود اسلات کارت حافظه را حذف کرده‌ است.

4-مقایسه سخت افزار

مقایسه ردمی نوت 12 پرو و سامسونگ A34 از نظر دوربین

از لحاظ کیفیت دوربین نیز این دو گوشی با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند؛ به این صورت که در پنل پشت، سامسونگ گلکسی A34 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است؛ درحالی‌که شیائومی ردمی نوت 12 پرو دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد. از لحاظ دوربین سلفی نیز این دو گوشی با هم تفاوت‌هایی دارند؛ به این صورت که گلکسی A34 از دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما Redmi Note 12 Pro  دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. گلکسی A34 سیستم دوربین بهتری نسبت به ردمی نوت 12 پرو دارد، اما شیائومی ردمی دوربین اصلی با کیفیت بهتری دارد.

قیمت گوشی ردمی نوت 12 پرو در بازار 11 میلیون و 400 هزار تومان است؛ در حالی که گوشی سامسونگ A34 در بازار 11 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که بسیار به یکدیگر نزدیک است.

اطلاع از قیمت روز موبایل با «بای صد»

فروشگاه اینترنتی بای صد با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش عمده و جزئی گوشی موبایل و لپ‌تاپ، در سال 1393 نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کرده است. علاقه‌­مندان برای مقایسه مدل‌ گوشی‌های فست شارژ و اطلاع از قیمت روز موبایل می‌توانند به وبسایت بای صد به آدرس https://buy100.ir مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنند. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توان با شماره تلفن همراه 09903330822 تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : بای صد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز