بهترین تور شیراز در مهر و آبان 1401 + آژانس های معتبر

شیراز-کاماپرس

شیراز شهری با قدمتی تاریخی است که نظر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می‌کند. این شهر معماری و آثار ارزشمندی از چندین دوره‌ تاریخی را شامل می‌شود. حکومت‌های باستانی متعدد تا دوره زندیه و قاجار از ادوار شکوفایی هنر شیراز محسوب می‌شوند. امروزه آژانس‌های گردشگری متعددی در بسیاری از ایام سال تورهای سفر به شیراز را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند

در ادامه کاماپرس به معرفی چند جاذبه توریستی و آژانس گردشگری تور شیراز می‌پردازد؛

مسجد نصیرالملک

*مسجد نصیرالملک در محدوده مرکزی شهر قرار گرفته است. این بنا به مسجد صورتی نیز شهرت دارد. قاب چوبی پنجره‌های بزرگ این مسجد با شیشه‌‌های رنگارنگ تزئین شده است. تابش نور آفتاب از این پنجره‌ها بر کاشی سقف، دیوارها و فرش‌های کف شبستان زیبایی خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند.

مسجد نصیرالملک-کاماپرس

نقش رستم

*محوطه باستانی نقش رستم حدودا در پنجاه کیلومتری شمال شهر شیراز و در نزدیکی تخت جمشید قرار دارد. این مجموعه نزدیک به دو هزار و پانصد سال قدمت دارد. بر سینه صخره‌های کوه مقبره چهار تن از شاهان هخامنشی به شکل چلیپا نقش بسته است. در دوره ساسانی نقوشی برجسته از دل‌آوری‌ها و پیروزی‌های شاهان این سلسله در قسمت پایینی صخره اضافه شده است.

راز آسمان پایتخت

*در گوشه دیگر از دشت محوطه نقش رستم ساختمانی سنگی و مکعبی شکل به نام کعبه زرتشت قرار دارد.

نقش رستم-کاماپرس

ارگ کریم خان

*این ارگ توسط کریم خان بنیانگار سلسله زند ساخته شده است. ارگ کریم خان در مرکز شهر شیراز و در ظلع شمالی میدان شهرداری قرار دارد.

*این ارگ یکی از پروژه‌های عمرانی بلند پروازانه کریم‌ خان زند در دوران حکومتش محسوب می‌شود. قلعه کریم خان به شکل مستطیل با  دیوارهای مرتفع و دارای چهار برج مدور در چهار سوی حیاط است.

ارگ کریم خان-کاماپرس

باغ ارم

*یکی دیگر از جذابیت‌های گردشگری شهر شیراز باغ تاریخی ارم است. امروزه این عمارت و محوطه بزرگ آن بخشی از باغ گیاه شناسی دانشگاه شیراز محسوب می‌شود. گیاهان، گلها و درختان زیادی از جمله سرو ناز معروف شیراز در این باغ پرورش یافته‌اند.

*این مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است. این باغ مجموعه‌ای دیدنی از استخر، نهرهای کاشی کاری شده و عمارت خوش‌نشین است.

باغ ارم-کاماپرس

آژانس سفرمی

*آژانس سفرمی در هفته آخر مهر ماه 1401 تور سفر به شیراز را معرفی می‌کند. این سفر از مبدا تهران و از طریق رزرو آنلاین پرواز و هتل در وبسایت سفرمی انجام می‌شود.

*در سایت سفرمی مشخصات پرواز و نوع هواپیمای انتخابی نیز بارگزاری می‌شود. تورهای سایر شهرستان‌ها در سایت قابل جستجو و پیگیری است.

آژانس مسافرتی نهال گشت

*این آژانس از مبدا تهران و بسیاری از شهرهای دیگر تورهای گردشگری برگزار می‌کند. این شرکت انراع پکیج‌های ارزان و لوکس را به مسافران معرفی می‌کند.

*تورهای شیراز گردی نهال گشت به صورت مستمر یرقرار است. در وبسایت نهال گشت لیست قیمت تورهای شیراز براساس نوع هتل‌ ، سفرهوایی یا زمینی و غیره به تفکیک شرح داده می‌شود. برای برخی تورها نیز نیز اپراتور صوتی شرایط هتل و امکانات تور را توضیح می‌دهد.

آژانس مسافرتی کایت

*کایت سامانه رزرو تورهای داخلی، خارجی  و طبیعت‌گردی است.

*در وبسایت آژانس تورهای شیراز از مبدا تهران و مشهد معرفی می‌شود. هزینه این تورها به صورت اقساطی قابل پرداخت است. 20 درصد کل مبلغ پیش‌پرداخت و مابقی به صورت اقساط دریافت می‌شود. خدمات این تورها شامل اقامت در هتل و بلیط رفت و برگشت است.

سفر به شیراز-کاماپرس

شرکت خدمات مسافرتی ندابال آسمان

*ندا بال آسمان برگزارکننده انواع تورهای داخلی و خارجی است. تورهای این شرکت به‌ وسیله هواپیما یا قطار انجام می‌شود.

*تور شیراز در لیست سفرهای این شرکت قرار دارد. این تور به دو صورت ریلی یا هوایی اجرا می‌شود. نظرسنجی از مسافران درباره شرایط تور، پاکیزگی هتل، کیفیت غذا و غیره عموما برای هر تور وجود دارد.

آژانس گردشگری فاراگشت

*فاراگشت مجری برگزاری تورهای شیراز در فصل پاییز است. بخشی از گشت‌های این تورها معمولا به صورت رایگان ارائه می‌شود.

*متناسب با انتخاب نوع تور معمولا دو نوع گشت رایگان پیشنهاد می‌شود. امکان درخواست گشت‎های خاص با پرداخت هزینه آن فراهم است.

نویسنده: افروز آل عباسیان

انتهای پیام

 

 

مرتبط با : سفرمیفاراگشتکایتندابال آسماننهال گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز