معرفی ناودانی و کاربرد آن + قیمت روز بازار آهن 26 تیر 1402

لست سکند

ناودانی یک نوع پروفیل باز با کاربردهای فراوان در صنایع گوناگون است. استفاده از پروفیل‌های باکیفیت طول عمر ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. آن‌ها را ایمن‌تر و بادوام‌تر می‌کند. این پروفیل به شکل U انگلیسی ساخته می‌شود. در ساخت پایه و قاب‌های سازه‌ها بیشترین کاربرد را دارد.

کاماپرس در ادامه به معرفی این محصول فولادی می‌پردازد.

ناودانی و ویژگی‌های آن

ناودانی به سه شیوه پرسی، فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم ساخته می‌شود. ناودانی را می‌توان از جنس‌های گوناگون نظیر گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل تولید کرد. هزینه این محصول متناسب با نوع پوشش مورد استفاده تغییر می‌کند. ناودانی به سازه‌های فولادی استحکام و پایداری می‌بخشد و استفاده از آن ظرفیت تحمل بار را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. ناودانی‌های فلزی علیرغم وزن سبکی که دارند از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت تحمل بارهای سنگین را دارند. در چندین شاخه از فولادسازی و صنعت به طور گسترده استفاده می‌شوند.

کاربرد ناودانی‌ها

ساخت و ساز فولادی پل‌ها و ستون‌ها، سازه‌های فلزی، قاب فلزی و سقف‌های آویزان از جمله موارد مصرف این محصول فولادی است. در بسیاری از موارد، ناودانی‌ها برای زیباتر کردن لبه‌های تیز طبیعی توری سیمی و پانل‌های فلزی نامطلوب استفاده می‌شوند. این در مورد قفس حیوانات، درهای صفحه نمایش و سایر مواردی که انسان و حیوانات از آن‌ها روزانه استفاده می کنند نیز صادق است. کانال‌های U شکل ناودانی نیز یک راه‌حل مناسب برای تزئینات معماری هستند. بیشتر معماران سعی می‌کنند از صفحات مشبک پرهیز کنند. ناودانی‌های U شکل می‌توانند از انواع فلزات ساخته شوند تا با نیازهای زیبایی‌شناختی هر معمار یا مهندس مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، ناودانی از جنس آلومینیوم در ساخت چارچوب‌های در و پنجره، شاسی تریلرها و اسکلت سازه‌ها به کار گرفته می‌شود. این نوع از ناودانی از مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی و حرارت برخوردار است.

جدول زیر قیمت ناودانی و برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن را شامل می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/steel-t-bars-studs-angles/steel-stud-price/koohpayeh-spiral-stud

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “معرفی ناودانی و کاربرد آن + قیمت روز بازار آهن 26 تیر 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز