معرفی انواع ملات بندکشی ضد اسید

ملات ضد اسید-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ملات بندکشی ضد اسید به طور کلی مقاومت شیمیایی، مکانیکی و حرارتی بالایی دارد. این ملات دو جزئی از رزین اپوکسی و سخت‌کننده یا هاردنر ساخته شده و در برابر اسیدهای غیراکسیدکننده، قلیاها، نمک، مواد شوینده، روغن، گریس و برخی حلال‌ها مقاوم است.

به گزارش کاماپرس، این محصولات ساختمانی معمولا تا دمای 90 درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می‌کنند. قابلیت سازگاری این ملات حاکی از پایداری کامل آن در درازمدت بوده درنتیجه تغییری در خواص آن ایجاد نمی‌شود. لازم به ذکر است که ملات‌هایی نیز تولید می‌شوند که توان حرارتی بیش از صد درجه دارند. در ادامه کاماپرس، به معرفی انواع این محصولات می‌پردازد.

ملات بندکشی ضداسید چه خصوصیاتی دارد؟

ملات بندکشی مقاوم در برابر اسید بر پایه رزین اپوکسی یکی از مصالح مقاوم در برابر پاک‌کننده‌های شیمیایی و خورنده است. این مصالح به میزان 95 تا 98 درصد در برابر اسید سولفوریک مقاوم است و برای پوشش کلیه سطوحی استفاده می‌شود که در معرض مواد خورنده هستند. ملات بندکشی ضداسید در کف‌سازی، کاشی کاری، پوشش محافظ سطوحی که در مجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند، کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی و مخازن ذخیره آن‌ها به طور گسترده کاربرد دارند. این مواد با مقاومت شیمیایی و حرارتی بالا، بدون ساییدگی، مقاومت مکانیکی، کششی و فشار بالا از جمله مصالح محبوب در سازه‌هایی نظیر آشپزخانه‌های تجاری هستند. لابی هتل، استخر، حمام، رستوران‌های فست فود، کارخانه‌ها ، فرآوری‌های گوشت ، نوشابه سازی و مواد لبنی از دیگر گزینه‌های  هدف‌ هستند.

انواع ملات بندکشی ضد اسید را بشناسید

چسب sure Fix 8000، برپایه رزین اپوکسی به صورت سه جزئی، با چسبندگی عالی در زیر سطوح کاربرد دارد. مقاومت بالای این چسب با برخورداری از استاندارد ملی برای کف و دیوارها به روش بستر نازک به کار می‌رود. درصورت نیاز به ملات جهت نصب کاشی و آجرهای ضداسید بهتر است از چسب sure fix 8800 استفاده شود. این ملات مقاومت بالایی در برابر انواع حلال‌ها، روغن‌ها، چربی و اسیدها به جز اسید هیدرو فلوریک، از خود نشان می‌دهد. چسب کاشی و سرامیک sure fix VE300، به عنوان یک ترکیب چهار جزئی برپایه رزین و وینیل استر جهت بندکشی انواع کاشی‌ها و آجرهای ضداسید مصرف می‌شود. این محصول تا درجه حرارت 130 سانتی‌گراد مقاومت خوبی دارد، همین مورد آن را از سایر ملات‌ها متمایز می‌کند. برای بندکشی در سطوح عمودی، چسب اپوکسی sure set 5100 یک گزینه مناسب است. این ماده دو جزئی برپایه رزین و سخت‌کننده‌های مخصوص طراحی شده و در معرض اسیدها و بازها مقاوم است. از دیگر ملات‌های دو جزئی بندکشی می‌توان به نوع فوران sure fix 8100 اشاره کرد. این محصول در برابر نفوذ مایعات خورنده، تماس با هیدرو فلوریک اسید، اسید نیتریک کرومیک و اسید سولفوریک مقاومت می‌کند. از این ملات نباید در تماس مستقیم با بتن استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

شرکت شورلول ایران با بهره گیری از آزمایشگاه‌های مجهز و برخورداری از استانداردهای کشور استرالیا انواع ملات بندکشی ضد اسید را تولید و عرضه می‌کند. کارخانه کاله اصفهان، کارخانه قند لرستان، تصفیه خانه آب فولاد مبارکه اصفهان، شرکت امکا یزد، شرکت پتروشیمی شازند اراک برخی از مشتریان و مصرف‌کنندگان انواع ملات بندکشی ضد اسید شورلول بوده‌اند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت به شبکه‌های اجتماعی شورلول مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شورلول ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز