مسیر کاهشی قیمت دلار هموار است؛ اهرم فشاری برای صعود قیمتی آن نیست!

تور لحظه آخری-کاماپرس

اخبار مثبت سیاسی این روزهای بازار ارز باعث شده تا معامله گران دلار مسئله از بین رفتن تحریم‌ها را جدی بگیرند و در نتیجه قیمت این ارز تغییرات چندانی را تجربه نکند. اکنون دلار با قیمت 27 هزار و 597 تومان معامله می‌شود. برخی کارشناسان بازار ارز معتقدند که دلار در مرز حساس 27 تومانی باقی خواهد ماند، به این خاطر که ورود به کانال 26 هزار تومانی نیازمند یک شوک بزرگ است و همین کار را برای انصراف از مرز 27 تومانی دشوار کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر دلار بتواند خود را به محدوده 27 هزار و 800 تومانی برساند، انتظارات افزایشی خواهد شد. هفته گذشته هم وضعیت به همین شکل بود. تحلیلگران فنی هفته گذشته اعلام کرده بودند که اگر دلار بتواند محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی را رد کند، تقاضا در این بازار به شکل معناداری بالا می‌رود. با این حال هیچ خبر یا عاملی آنقدر به قیمت دلار فشار نیاورد تا آن را به محدوده‌های بالاتری سوق دهد. ضمن اینکه نرخ حواله درهم، به عنوان یکی از علامت‌ دهنده‌های مهم قیمت دلار، طی یک هفته اخیر نتوانست از مرز 7 هزار و 500 تومانی عبور کند.

راز آسمان پایتخت

جو کاهش قیمت دلار زودگذر است

در چنین شرایطی که تمامی انتظارات به سمت کاهش قیمت دلار رفته، برخی کارشناسان و صاحبنظران از جو حاکم بر کاهشی شدن قیمت دلار و زودگذر بودن آن حرف می‌زنند. به گفته علی‌اصغر سمیعی، رئیس سابق کانون صرافان، با وجود نرخ تورمی بسیار بالا در کشور ما نسبت به کشورهای حوزه دلار، بالا رفتن قیمت‌ این ارز طبیعی است. اما در هنگام کاهش آن باید سوال مطرح شود که چه اتفاقی افتاده که نرخ این ارز کم شده و به دنبال دلیل قانع کننده علمی و اقتصادی بود.

اگر دلیل خاصی برای این موضوع مشاهده نشود، احتمالا یا شخصیت مهم و اثرگذاری حرف خاصی را مطرح کرده یا قیمت گذاری دستوری و مصنوعی انجام شده است. به هر حال هر کدام از این موارد آثار مخرب خود را دارند و مقامات دولتی باید به دنبال حل اصولی و علمی این مشکل باشند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز