مزدا CX-9 یا فورد اکسپلورر مدل 2022، کدامیک بهتر است؟

مزدا CX99-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سگمت شاسی بلندهای جمع و جور پر است از رقبای سرسختی که تقریباً همه خودروسازان مطرح به طراحی و تولید آن ها می پردازند.

به گزارش کاماپرس، در این میان، فورد اکسپلورر سال هاست که یک انتخاب خوب برای خانواده ها به شمار می آید ولی وقتی صحبت از قیمت به میان بیاید، رقیبش یعنی مزدا CX-9 می تواند آن را از میدان به در کند؛ پس بیایید نگاهی دقیق تر به این شاسی بلندها بیندازیم تا ببینیم کدامیک برای شما و خانواده تان مناسب تر است.

مزدا CX-9 مدل 2022

مزدا CX-9 در میان شاسی بلندهایی که از 3 ردیف صندلی بهره می برند گزینه ای قوی و مناسب محسوب می شود. در واقع، کمپانی مزدا سابقه ای درخشان در تولید محصولاتی پویا دارد که از کابین داخلی شیکی برخوردارند و قیمت مناسبی نیز دارند. قیمت مزدا CX-9 مدل 2022 از 35630 دلار شروع می شود.

از نکات مثبت مزدا CX-9 می توان به این موارد اشاره کرد:

کیفیت عالی کابین داخلی: مزدا CX-9 بدون این که افزایش قیمتی بابت این موضوع داشته باشد، از کابینی بسیار با کیفیت و عالی بهره می برد. طراحی کابین زیبا و دوست داشتنی است و کیفیت موادی که در ساختن آن مورد استفاده قرار گرفته است بسیار بالاتر از انتظاری است که از یک خودرو با این قیمت داریم. البته تیپ های بالاتر فورد اکسپلورر نیز کابین با کیفیتی دارند ولی کیفیت کابین تیپ های پایین تر آن، به پای کابین مزدا CX-9 نمی رسد.

راز آسمان پایتخت

هندلینگ تیز و فرز: همه شاسی بلندهای ساخت کمپانی مزدا سابقه خوبی در کیفیت سواری دارند و مزدا CX-9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شاسی بلند جمع و جور، مانند یک خودرو کوچک چالاک و فرز است و موتور توربوشارژری و شاسی بسیار خوش ساخت آن باعث می شود یک خودرو خانوادگی بسیار راحت و لذت بخش باشد.

سیستم چهار چرخ محرک استاندارد: سیستم چهار چرخ محرک i-ACTIV به صورت استاندارد در همه تیپ های مزدا CX-9 ارائه می شود و باعث می شود خودرو در مسیرهای ناهموار چسبندگی خوبی داشته باشد و هندلینگ آن بر روی جاده نیز بهبود بیابد. البته فورد اکسپلورر نیز با سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه می شود ولی قیمت بالاتری دارد.

فورد اکسپلورر مدل 2022

فورد-کاماپرس

فورد اکسپلورر بنا به دلایلی زیاد، نامی شناخته شده و معتبر در حوزه شاسی بلندهاست. این خودرو کابینی جادار و کاربردی دارد، از توانایی های زیادی برخوردار است و تیپ های متنوع آن هر سلیقه ای را راضی می کند. قیمت این خودرو از 35510 دلار شروع می شود.

از نکات مثبت فورد اکسپلورر می توان به این موارد اشاره کرد:

تنوع تیپ ها: از تیپ اسپرت ST و تیپ زمخت  Timberlineگرفته تا تیپ های لوکس Platinum و King، هر انتظاری که از یک شاسی بلند جمع و جور داشته باشید را برآورده می کنند. اگر قصد دارید برای خرید این خودرو پول کمتری هزینه کنید، بهتر است بدانید حتی تیپ های پایین تر آن نیز تجهیزات بسیار خوبی دارند.

فضای بار بزرگ: در مقایسه با مزدا CX-9، فورد اکسپلورر از فضای بار بزرگ تری برخوردار است. این شاسی بلند پشت صندلی های ردیف سوم، 515 لیتر فضای بار دارد در حالی که این فضا در مزدا CX-9 برابر با 407 لیتر است. چنانچه صندلی های ردیف آخر فورد اکسپلورر خوابانده شوند، فضای بار به 2486 لیتر می رسد، در صورتی که فضای بار مزدا CX-9 پس از خواباندن صندلی های ردیف سوم به 2016 لیتر خواهد رسید.

امکان انتخاب مدل هیبرید: فورد اکسپلورر یک مدل هیبریدی نیز دارد که در آن یک موتور 6 سیلندر و یک موتور برقی دست به دست هم داده و در مجموع 318 اسب بخار نیرو و 436 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

نتیجه گیری

مزدا CX-9 برای کسانی مناسب است که یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی و دیفرانسیل جلو می خواهند، علاوه بر این، زیبایی کابین و کیفیت سواری نیز برایشان مهم است.

فورد اکسپلورر تیپ های متنوع بیشتری دارد و مدل هیبریدی آن نیز قابل خریداری است. فضای بار آن نیز از مزدا CX-9 بزرگ تر است و جای کافی برای همه اسباب و اثاثیه شما خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : فوردمزدا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز